فصلی نو ، با وجود گذشت حدود ۱ ماه از فصل پائیز و خنک شدن نسبی هوا اما شعله های اتش همچنان گریبانگیر مراتع و جنگل های کهگیلویه و بویراحمد است . آخرین گزارشات حاکی از در جریان بودن سه فقره آتش سوزی در سه نقطه استان است.


به گزارش فصلی نو ، هم اکنون خبرها از وقوع سه فقره آتش سوزی در مراتع و جنگل های کهگیلویه ، گچساران و دنا حکایت دارد.


دشتک در آتش / استمداد از مردم و مسئولین
هم اکنون آتش سوزی گسترده در منطقه دشتک سی‌سخت اتفاق افتاده و برخی گروه‌های مردمی در حال اطفای حریق هستند .
با توجه به اینکه حجم آتش سوزی بسیار گسترده گزارش شده است ، برخی اهالی شهر سی سخت در فضای مجازی از مسوولان استانی و شهرستانی درخواست کمک فوری جهت خاموش کردن آتش در دشتک سی‌سخت کرده‌اند.
کوه پهن در آتش
در گزارش دیگر آمده است که جدال با شعله‌های آتش در ارتفاعات کوه پهن گچساران همچنان ادامه دارد.
بخشدار مرکزی گچساران گفت: آتش سوزی در ارتفاعات کوه پهن از سه شنبه شب آغاز و از همان ساعات اول تلاش برای مهار آتش شروع شد.
اصطلاحی افزود: با تلاش شبانه روزی چند بار آتش مهار شد، اما بر اثر سقوط تنه درختان سوخته و وزش باد دوباره شعله ور می‌شد.
مدیرکل منابع طبیعی استان نیز با بیان اینکه تا کنون بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هکتار از مراتع و درختان کوه پهن از بین رفته است، اضافه کرد: در این آتش سوزی عمده خسارات به مراتع بوده است.
حکمتیان ادامه داد: پوشش جنگلی کوه پهن کم تراکم هست، اما کوه بسیار سخت گذر و دارای پرتگاه‌های بزرگ است.
وی با بیان اینکه نیرو‌های منابع طبیعی، محیط زیست، بسیج، شورا و دهیاران روستا‌های اطراف در حال مهار آتش هستند، افزود: نیرو‌ها با دستگاه دمنده و شاخ و برگ درختان کار مهار را انجام می‌دهند.
رمضانی رئیس محیط زیست گچساران گفت: بین کوه پهن و منطقه حفاظت شده دیل با لودر آتش بر ایجاد کردیم که بتوانیم سریعتر آتش را مهار کنیم و آتش به کوه دیل سرایت نکند.
گفتنی است بالگرد شرکت نفت و گاز گچساران کار انتقال نیرو و رساندن غذا به نیرو‌های مردمی و بسیج را انجام می‌دهد.
کوه پات کهگیلویه در آتش
در خبری دیگر رییس اداره منابع طبیعی کهگیلویه از آتش سوزی در منطقه “کوه پات” خبر داد و گفت: تلاش برای مهار آتش ادامه دارد.
هدایت الله آویزش در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: آتش سوزی در “کوه پات” کهگیلویه امروز جمعه ۲۵ مهرماه ساعت ۱۲ ظهر شروع شد.
رییس اداره منابع طبیعی شهرستان کهگیلویه بیان کرد: از زمان شروع آتش سوزی و در اولین فرصت دیده بان‌های منابع طبیعی به همراه دمنده‌ها در محل حضور پیدا کردند.
وی با بیان اینکه مهار آتش‌سوزی توسط نیروهای منابع طبیعی، محیط زیست و مردم محلی ادامه دارد، گفت: فعلا میزان خسارات مشخص نیست و بیشتر آتش سوزی شامل پوشش جنگلی بنه و بلوط است.