فصلی نو،سرپرست و دبیر هم استانی اداره هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان گمرکات کشور:افرادی که مسبب قاچاق کالا و ضربه به اقتصاد و تولید می شود با اقتدار وبدون از هیچ چشم پوشی برخورد خواهد شد.دبیرخانه تخلفات دارای تحول ونظم بنیادی در حوزه هر کارشناس یک شعب شده است سرپرست هم استانی هیئت […]

فصلی نو،سرپرست و دبیر هم استانی اداره هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان گمرکات کشور:افرادی که مسبب قاچاق کالا و ضربه به اقتصاد و تولید می شود با اقتدار وبدون از هیچ چشم پوشی برخورد خواهد شد.
دبیرخانه تخلفات دارای تحول ونظم بنیادی در حوزه هر کارشناس یک شعب شده است

سرپرست هم استانی هیئت های بدوی تخلفات گمرکات کشور در گفتگو با فصلی نو عنوان میکند :

کاشف خیلی از تخلفات در گمرک خود گمرک بوده است.

انشالله تا پایان سال تقریبا تمام پرونده های انباشته شده در هیئت های بدوی تخلفات طرح و رسیدگی خواهد شد.

ورودی و خروجی پرونده های درگمرک باید متعادل شود، و این منوط باهمکاری وتعامل با دستگاههای نظارتی خصوصا سازمان بازرسی است.

زیر مجموعه های قوه قضائیه باآمدن حجت اسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی دارای تحولات بهتر و تعاملات سازنده تر شده است که این امر در دستگاه های نظارتی بر گمرکات مشهود است.

جناب رضازاده عنوان داشتند : پیگشیری ، آموزش ،ایجاد مقررات بازدارنده ، تشخیص خلاءهای قانونی، الکترونیکی کردن و از بین بردن زمینه های وقوع جرم می تواند باعث کاهش زیاد مفاسد وتخلفات اداری شود.

قشر کارمند ،خصوصا کارکنان گمرک افراد شریفی هستند که با میانگین متوسط حقوق کارمندی در سرتاسر کشور مرزبانان اقتصادی کشور هستند .
وزارت اقتصاد ودارایی مجموعه ای بزرگ از کارکنانی خدوم‌ را دارد. گمرک یکی از اعضاء اصلی خانواده بزرگ وزارت اقتصاد و دارایی است. در این بین هم افرادی هستند که البته تعدادشان کم میباشد دست به خطاهای می زنند. اما افرادی که چه در داخل و خارج از گمرک نه از سر سهل انگاری بلکه تعمدا تخلف و زمینه های ضرر به اقتصاد این مرز و بوم را فراهم میکنندخصوصا در تخلفاتی که مسبب قاچاق کالا و ضربه به اقتصاد و تولید می شود با اقتدار وبدون از هیچ چشم پوشی برخورد خواهد شد، چون همین فساد خرد خود موجب فسادهای کلان می شود.

درادامه همچنین سرپرست هیئت بدوی تخلفات گمرکات بیان داشتند:
هیچ کشوری عاری از تخلفات وفساد اداری نیست.اما کشوری که بتوان از این مفاسد پیشگیری ومبارزه کند فاصله خود و ملت را نزدیک و نزدیکتر میکند.
و تحقق این مهم با پیشگیری وآموزش و برنامه های آگاه سازی برای کارکنان_ تشخیص خلاهای قانونی که زمینه ساز وقوع جرایم ،مفاسد وسوء استفاده اشخاص فرصت طلب را فراهم می سازد ،انتصاب اشخاص دارای سوابق مثبت در مشاغلی که زمینه‌های ایجاد فساد در آن فراهم است، بستر‌های لازم را برای وقوع جرم یا فساد از بین می‌برد. ثبت و ضبط اقلام و اموال سرمایه‌ای و غیرسرمایه‌ای سازمان، اعمال نظارت و کنترل ازسوی دستگاه¬های نظارتی وبرنامه‌ریزی جهت جلوگیری از بیکاری کارکنان،می‌تواند موجب کاهش جرایم و مفاسد اداری گردد.میز خدمت و دولت الکترونیک باعث رضایت ارباب رجوع ، کاهش فساد، و شفافیت می شود، که به همان اندازه نقش گمرک الکترونیکی باعث تسهیل در صادرات و واردات و ارتباط الکترونیکی میان گمرکات بوده است.

برخی از فرمایشات رهبری درخصوص فساد وتخلفات اداری را باید گاهی مرور کرد:
-مبارزه با فساد در درجه اول کار خود دولت است.
بی توجهی به گلوگاه های فسادمالی، علت اصلی به وجود آمدن فساد می شود.
مبارزه با فساد نباید سیاسی شود.