فصلی نو ،رئیس دانشگاه یاسوج گفت: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۱۰ هزار و ۴۴۲ نفر بهبود یافته گزارش شده است.

به گزارش فصلی نو ،پرویز یزدان‌پناه از افزایش شمار جانباختگان کووید۱۹ استان به ۱۹۸ نفر خبر داد و گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه سه هم استانی بر اثر ابتلا به کرونا ویروس جان خود را از دست داد.

رئیس دانشگاه یاسوج افزود: هم اکنون ۳۳۴ بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۲۴ بیمار کرونایی قطعی بوده و ۲۲ بیمار در بخش های ویژه تحت درمان هستند.

وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۱۰ هزار و ۴۴۲ نفر بهبود یافته گزارش شده است.

این مسؤول افزود: از ۱۸۷ نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج، بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد( بیش از ۸۰ درصد موارد مثبت)، دنا و گچساران و بقیه موارد در سایر شهرستان های استان بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: لازم است افرادیکه در قرنطینه می باشند تا دوهفته بعد از شروع علایم محل قرنطینه خود را ترک ننمایند در غیر اینصورت باعث مبتلا شدن تعداد زیادی از مردم خواهیم بود و وضعیت بحرانی به خصوص در شهرستان بویراحمد بوجود خواهد آمد.

یزدانپناه با اشاره به رعایت دستورالعمل های بهداشتی در جهت پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا و آنفلوآنزا، یادآور شد‌: اگر علائمی مانند تب، سرفه‌های مداوم، مشکلات تنفسی، از دست دادن حس بویایی و چشایی را تجربه کردید، حتما با پزشک در این زمینه مشورت کنید.

وی عنوان کرد: برای پزشکان بسیار اهمیت دارد که برای درمان حتما تشخیص صحیحی از بیماری داشته باشند. اگر آن‌ها ابتلا به آنفلوانزا را به درستی تشخیص دهند می‌توانند با تجویز آنتی بیوتیک و دارو‌های ضدویروس به بهبودی شما کمک کنند و در مقابل، اگر پزشکان تشخیص دهند که فرد به کووید ۱۹ مبتلا شده است می‌توانند در صورت مشاهده علائم شدید ابتلا، شما را در بیمارستان بستری کنند و با تجویز دارو‌های استروئید به بهبودی شما کمک کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطر نشان کرد: با توجه به فرارسیدن فصول سرد، وضعیت روزهای آینده مبهم است و تمام تاکید ما بر استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و پیروی از دستورات ستاد مدیریت کرونا است تا بتوانیم با حداقل آسیب از این بحران پیشرو عبور کنیم.