شاخص مثبت بودن نمونه های کرونا در کهگیلویه و بویراحمد ۲.۵ برابر میانگین کشوری است

فصلی نو ، رییس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: شاخص مثبت بودن نمونه ها در کشور ۱۲ درصد و در این استان ۳۰ درصد بوده که حدودا ۲ و نیم برابر میانگین کشوری است.

به گزارش فصلی نو ، پرویز یزدان پناه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: در مجموع ۴۱ هزار و ۵۰۰ نمونه تست کرونا در این استان از افراد مشکوک مبتلا به این بیماری گرفته شده که شاخص نمونه گیری در کشور ۵.۶ و در استان ۵.۸ درصد است.

وی افزود: درصد کشندگی بیماری کرونا در استان ۱.۶ و در کشور ۵.۷ درصد و میزان بروز بیماری در کشور ۶.۸ در هزار نفر و در استان ۱۷.۳ در هزار نفر است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: شمار مبتلایان به کرونا در استان به ۱۲ هزار و ۲۳۴ نفر رسیده است.

یزدان پناه ابراز داشت: ۱۹۶ بیمار بر اثر ابتلا به کرونا در استان جان خود را از دست داده اند که از این تعداد ۱۷۲ نفر دارای بیماری بیماری زمینه‌ ای و ۲۴ نفر فاقد بیماری زمینه‌ای بوده اند.

وی بیان کرد: هم اینک ۲۹۳ بیمار مبتلا و مشکوک به کرونا در بیمارستان های معین استان بستری هستند که از این تعداد ۲۱ نفر در بخش آی سی یو و ۶ نفر تحت درمان با دستگاه هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: همچنین تاکنون ۱۰ هزار و ۲۸۵ نفر  از مجموع مبتلایان به کرونای استان بهبود یافته اند.

یزدان پناه عنوان کرد: کهگیلویه و بویر احمد تنها استانی است که پیک را پشت سر گذاشته و تعداد بستری های استان نیز به صورت نسبی مطلوب بوده است.

وی افزود: شهرستان‌های گچساران و بویراحمد جز ۴۳ شهرستانی هستند که ملزم به اجرای دستورالعمل های معین کشوری هستند و بویراحمد در وضعیت قرمز قرار دارد.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به فصل سرد امسال، تاکید کرد: کرونا و آنفلوآنزا هر ۲ ویروس های خطرناکی هستند که علایم بروز آنها شبیه هم است.

یزدان پناه تصریح کرد: بروز همزمان این دو ویروس در فرد بسیار خطرناک است و شرایط سلامتی فرد مبتلا در معرض خطر جدی قرار می گیرد.

وی ابراز داشت: این دو بیماری ریه را درگیر و فرد مبتلا را دچار تب و لرز، سردرد و سایر علایم مشابه خواهد کرد.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=12822

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: