فرماندار بویراحمد عصر امروز در جلسه آموزشی توجیهی نمایندگان فرماندار، کاربران و سربازرسان بویراحمد با اشاره به برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا اظهار کرد: با توجه به اینکه دو انتخابات پیش رو داریم لذا نمایندگان فرماندار در هر شعبه دو نفر خواهند بود.

سید محمد کاظم نظری با بیان اینکه نماینده فرماندار یعنی یک فرماندار در آن شعبه و باید با دقت و حساسیت بالا شعبه تحت نظارت خود را کنترل کند، گفت: نماینده شماره یک فرماندار برای انتخابات ریاست جمهوری و نماینده شماره دو برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر اینکه دو نماینده فرماندار باید نهایبت همکاری را با همدیگر داشته باشند، گفت: نماینده فرماندار باید تسلط کامل بر قانون داشته باشد و مهمترین وظیفه نماینده فرماندار مدیریت بوده که باید در پر کردن صورتجلسات دقت لازم صورت گیرد.

این مسول در ادامه با تاکید بر اینکه وظایف نمایندگان فرماندار بسیار مهم و حیاتی است، گفت: نمایندگان فرماندار باید از مهر، تعرفه و دیگر اقلام موجود در شعبه مراقبت کنند.

نظری با تاکید بر اینکه یک بعد انتخابات امنیتی بودن آن است که نماینده فرماندار باید به این مهم دقت کند، گفت: مدیر اجرایی شعبه نماینده فرماندار است و حکم یک فرماندار در هر شعبه را دارند.

فرماندار بویراحمد در ادامه سخنان خود به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات و دیدگاه ایشان در خصوص رای مردم که همواره از آن به عنوان حق الناس یاد می‌شود، گفت: حفاظت از این حق الناس در شعب اخذ رای بر عهده نمایندگان فرماندار است.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان بویراحمد با تاکید بر اینکه این رفراندوم در حمایت از کلیت نظام و تمامیت ارضی کشور است، گفت: باید همگان در اینجا سوگند یاد کنیم که هدفمان جز برگزاری انتخابات سالم چیز دیگری نباشد و مبادا کمترین تخلفی در جهت حمایت از دولت برداشته شود.

نظری با اشاره به انتخابات شوراهای شهر و روستا و وظیفه نمایندگان فرماندار در شعب اخذ رای بیان کرد: مبادا کاندیدای شورا بخواهد قدمی تخلف بردارند و نمایندگان فرماندار آن را نادیده بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه صندوق‌های اخذ آرا محل جمع آوری رای برای فرد خاصی نیست، گفت: اگر نمایندگان فرماندار هدفی به غیر از وظایف اعلام شده دارند و یا توان انجام آن را ندارند اعلام کنند که انجام این امور از توان آن ها خارج است تا افراد دیگری را جایگزین کنیم.

رئیس ستاد انتخابات بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش و وظایف کاربران در این دور از انتخابات بیان کرد: کاربران فن آوری هیچ گونه دخل و تصرفی در شمارش آرا ندارند.

این مسول با تاکید بر اینکه کاربران نباید با رفتار و حرکتی در شعب اخذ رای موجب شائبه شوند، گفت: در این دوره از انتخابات شعب حساس مجهز به دوربین مدار بسته هستند و در دیگر شعب با همکاری دستگاه های امنیتی اقدام به نصب دوربین خواهیم کرد تا در صورت بروز تخلف بتوانیم وضعیت را آشکار کنیم.

نظری با بیان اینکه نقش کاربران حیاتی است، گفت: نمایندگان فرماندار باید ارتباط نزدیکی با کاربران داشته باشند.

فرماندار بویراحمد در پایان تصریح کرد: برای اولین بار بانک اطلاعاتی در فرمانداری بویراحمد ایجاد کردیم و افرادی که در این دور از انتخابات موفق عمل کنند فرمانداران آینده از آن ها در انتخابات آینده استفاده خواهند کرد لذا نمایندگان فرماندار باید با دقت و حساسیت بیشتری به وظایف خود آگاه باشند و به نحو مطلوب شعب اخذ رای را مدیریت کنند.