فصلی نو ،رییس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: وضعیت شهرستان بویراحمد به لحاظ شیوع ویروس کرونا از وضعیت قرمز هم عبور کرده و در صورت ادامه این روند، شرایط بحرانی تر می شود.

پرویز یزدان پناه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: در شبانه روز گذشته نمونه های ارسال شده از شهرستان بویراحمد به آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج، ۱۰۰ درصد مثبت بوده اند.

وی ابراز داشت: سهل انگاری و بی تفاوتی عده ای از افراد در جامعه و رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی توسط آن ها عامل ایجاد وضعیت کنونی بوده است.

یزدان پناه تاکید کرد: شمار جانباختگان بیماری کرونا در استان به ۱۷۲ نفر رسیده است.

وی افزود: هم اینک ۳۲۴ بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: از این تعداد ۱۲۶ بیمار کرونایی قطعی و ۲۲ بیمار در بخش های ویژه تحت درمان هستند.

یزدان پناه عنوان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۹ هزار و ۲۳۰ نفر از مجموع مبتلایان به کرونا در استان بهبود یافته اند.

وی به همه مردم به ویژه مادران باردار و گروه های آسیب پذیر و دارای بیماری زمینه ای توصیه کرد که خانه امن ترین مکان برای ان هاست و جز در موارد ضروری از خانه خارج نشوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مطلوب نبودن وضعیت مراکز خرید استان ‌و خیابان ها و معابر، تصریح کرد: باید در خانه ماندن بیشتر ترویج یابد.

بر اساس گفته های فرماندار بویراحمد محدودیت های ترافیکی از روز گذشته در این شهر آغاز شده و نظارت بیشتری بر روی بازار استان به لحاظ رعایت پروتکل های بهداشتی انجام خواهد شد.