فصلی نو ،معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت کار تحقیق و مشاهده مداوم بر روی پدیده نادر زندگی مسالمت آمیز کودک یکسال و نیمه دهدشتی با عقربها توسط تیم کامل پزشکی بیمارستان دهدشت آغاز شد.

به گزارش فصل جنوب شبستان در گچساران، «هیبت الله صادقی»، تصریح کرد: تیم پزشکی مرکب از انگل شناسان، متخصصان داخل، جراحی عمومی، پاتولوژیست و رادیولوژی با انجام آزمایش و عکسبرداری و مراقبت محیط چگونگی وقوع  تولید عقرب  را بررسی می کنند.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی، به عجیب و نادر بودن این پدیده اشاره کرد و افزود: پس از پایان مراحل تحقیق، نتیجه به جامعه اطلاع داده می شود. در مدت دو ماه گذشته و با وجود چهار بار تغییر مکان ۹۶ عقرب بر بدن سجاد کودک یک و نیم ساله دهدشتی مشاهده شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان پیشین کهگیلویه نیز گفت: ماجرای مرموز این کودک به صورت ویژه ای توسط مجموعه بهداشت و درمان و معاونین بهداشتی و پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی این استان و مدیریت بیمارستان دهدشت در حال پیگیری است.

دکتر منصور تقوی افزود: صحبتهای ضد و نقیض و شایعات زیادی در مورد این کودک بر سر زبانها افتاده است که بعضی از آنها خلاف واقع هستند. وی گفت : هر زمان که با دلایل علمی به نتیجه ای قابل قبول رسیدیم ، برای پایان دادن به این شایعات ، نتیجه را رسماً اعلام می کنیم .

موضوع پدیدار شدن عقرب در بدن کودک دهدشتی ، از اوایل امسال مطرح شد. این کودک اهل روستای چیر شهرستان کهگیلویه است .پزشک معالج سجاد پیشتر گفته بود: سجاد با این که تحت مراقبت است اما در اطراف بدن وی عقرب مشاهده می شود.

دکتر علی اکبر داورپناه افزود: با اینکه لباسهای غیر قابل نفوذ بر بدن سجاد پوشانده شده است ، با این حال باز هم عقربها در بدن وی مشاهده می شود.وی ادامه داد: این عقربها در اندازه های متفاوت اما از یک گونه و یکرنگ هستند و پزشکان متخصص رادیولوژی و سونوگرافی با آزمایش و معایناتی که انجام داده اند گفته اند احتمال اینکه در راست روده این کودک عقرب ماده باشد زیاد است .