فصلی نو،دبیر ستاد انتخابات شهرستان بویراحمد گفت : شهر یاسوج با ۱۳۶ مرد و ۱۹ زن، شهر مادوان با ۲۶ مرد و چهار زن، شهر چیتاب با ۱۱ مرد، شهر مارگون با ۲۲ مرد و یک زن و شهر گراب سفلی با ۲۵ مرد و دو زن برای کرسی شوراهای شهر به رقابت می‌پردازند. […]

 

فصلی نو،دبیر ستاد انتخابات شهرستان بویراحمد گفت : شهر یاسوج با ۱۳۶ مرد و ۱۹ زن، شهر مادوان با ۲۶ مرد و چهار زن، شهر چیتاب با ۱۱ مرد، شهر مارگون با ۲۲ مرد و یک زن و شهر گراب سفلی با ۲۵ مرد و دو زن برای کرسی شوراهای شهر به رقابت می‌پردازند.
به گزارش فصلی نو،عبدالحمید پناهی با بیان اینکه بررسی سوابق داوطلبین کاندید های شورای شهر و روستای شهرستان بویراحمد توسط مراجع قانونی امروز به پایان می رسد، گفت : بررسی صلاحیت این کاندید ها توسط هیئت های اجرایی انتخابات از امروز آغاز و تا ۲۳ فروردین جاری ادامه دارد.
دبیر ستاد انتخابات شهرستان بویراحمد به تعداد ثبت‌نام کنندگان این شهرستان به تفکیک شهر و بخش اشاره کرد و افزود : از آغاز ثبت‌نام تا روز هفتم شهر یاسوج ۱۵۵ نفر، شهر مادوان ۳۰، شهر چیتاب ۱۱ نفر، شهر مارگون ۲۳ نفر و شهر گراب سفلی ۲۷ نفر برای شورای اسلامی شهرهای مذکور ثبت‌نام کردند.
وی با بیان اینکه تعداد ثبت‌نام کنندگان شوراهای روستایی بخش مرکزی شهرستان بویراحمد ۶۳۵ نفر بوده است، اظهار کرد : بخش کبگیان با ۱۱۶ نفر، بخش لوداب ۱۸۷ نفر و مارگون ۲۶۸ نفر ثبت‌نام نهایی شدند.
معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بویراحمد جمع نهایی تعداد ثبت‌نام کنندگان را هزار و ۴۵۵ نفر عنوان کرد و گفت: خوشبختانه روند ثبت‌نام به خوبی طی شد و با مشکل خاصی در این بین مواجه نشدیم.
پناهی به آمار ثبت‌نام کنندگان شهرستان بویراحمد به تفکیک مدرک تحصیلی اشاره کرد و گفت: با پایان یافتن زمان ثبت‌نام سه نفر دارای مدرک دکترا، ۱۱۰ فوق‌لیسانس، ۳۵۳ نفر لیسانس، ۱۱۵ نفر فوق دیپلم، ۲۰۶ نفر دیپلم و ۲۷۷ نفر زیر دیپلم در شهرستان بویراحمد ثبت‌ نهایی شدند.
دبیر ستاد انتخابات شهرستان بویراحمد بیشترین آمار ثبت‌نام کنندگان شورای اسلامی شهرستان به تفکیک ترکیب سنی داوطلبین را در رده سنی ۳۰ تا ۳۵سال عنوان و تصریح کرد : ترکیب سنی داوطلبین به ترتیب ۱۷۹ نفر زیر ۳۰ سال ، ۳۱۸ نفر ۳۱ تا ۳۵ سال ، ۳۰۳ نفر ۳۶ تا ۴۰ سال ، ۲۶۲ نفر ۴۱ تا ۴۵ سال ، ۱۷۶ نفر ۴۶ تا ۵۰ سال ، ۹۷ نفر ۵۱ تا ۵۵ سال ، ۵۲ نفر ۵۶ تا ۶۰ سال ، ۴۳ نفر ۶۱ تا ۶۵ سال ، ۱۸ نفر ۶۶ تا ۷۰ سال ، ۴ نفر ۷۱ تا ۷۵ سال و ۵ نفر بالای ۷۵ سال است.
وی تفکیک جنسیت ثبت‌نام کنندگان را هزار و ۳۳۳ نفر مرد و ۱۱۹ نفر زن برای شوراهای شهر بر شمرد.
پناهی بیان کرد: شهر یاسوج با ۱۳۶ مرد و ۱۹ زن، شهر مادوان با ۲۶ مرد و چهار زن، شهر چیتاب با ۱۱ مرد، شهر مارگون با ۲۲ مرد و یک زن و شهر گراب سفلی با ۲۵ مرد و دو زن برای کرسی شوراهای شهر به رقابت می‌پردازند.
وی با اشاره به اینکه در ۴۵ روستا بیشتر از دور گذشته انتخابات شورا های روستا برگزار می شود ، افزود:در دور گذشته مارگون در ۳۸ و امسال ۵۷ روستا ، کبکیان دور گذشته ۲۱ امسال ۲۴ روستا ، لوداب دور گذشته ۲۵ و امسال ۳۸ و بخش مرکزی دور گذشته ۹۶ و امسال ۱۰۶ روستا انتخابات شورا برگزار می شود.
دبیر ستاد انتخابات بویراحمد گفت: روستاهای زیر ۲۰ خانوار و ۷۶ نفر جمعیت واجد شرایط برگزاری انتخابات شورا ها نیستند.
پناهی بیان کرد: بررسی آنتن دهی تمامی روستا های شهرستان بویراحمد از ابتدای هفته جاری آغاز و تا جمعه ۱۸ فروردین ادامه خواهد داشت.