استاندار:ساده انگاری مقدمه بروز فاجعه انسانی کرونا را رقم می زند

فصلی نو ، استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد ساده‌انگاری، بی‌توجهی و روزمرگی در مقابله با بیماری کرونا شرایط را بحرانی کرده و امکان افزایش تلفات سنگین و سلب آرامش روحی و امنیت روانی مردم استان را فراهم می کند.

به گزارش فصل جنوب ،حسین کلانتری روز شنبه در نشست ستاد مقابله با کرونا کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: میانگین رعایت‌ پروتکل‌های بهداشتی در این استان ۸۵ درصد و در کشور ۷۷ درصد است.

وی عنوان کرد: زمانی می‌توان نسبت به کاهش شمار مبتلایان کرونا در استان ابراز امیدواری کرد که میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک توسط مردم به بالای ۹۰ درصد برسد.

وی افزود: با این وجود هنوز میانگین رعایت پروتکل ها در برخی اقشار و اصناف در استان پایین بوده و از جمله می توان به دفاتر پیشخوان ، پاساژها، ایستگاه‌ های مسافربری درون شهری و برون شهری اشاره کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد در شرایط کنونی هیچ یک از دستگاه‌های خدمات‌رسان همچون شرکت توزیع نیروی برق ،آب و فاضلاب و شرکت گاز ، حق قطع انشعاب آب ، برق و گاز مدارس را ندارند.

کلانتری با اشاره به استقبال همه جانبه از پویش‌های مختلف در استان، عنوان کرد: پویشِ جدیدی در ارتباط با کمک به مدارس و دانش آموزان وجود دارد که می طلبد همه برای تحقق آن کمک کنند تا بتوان بخشی از مشکلات اساسیِ مدارس رفع شوند.

وی ابراز داشت: دغدغه‌ خانواده‌ ها در خصوص وضعیت بهداشتی مدارس به‌ حق است و باید دغدغه‌های آنها به روش‌های معقول، منطقی و مؤثر برطرف شود.

 استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: آموزش دانش‌آموزان در استان به صورت حضوری و مجازی بوده و از امروز کار با سامانه شاد، به طور رسمی آغاز شده است.

کلانتری ابراز داشت: می طلبد با مدیریت مناسب از بروز گسترش کرونا در روستاهای استان جلوگیری کرد که در این خصوص باید هماهنگی و همکاری همه جانبه میان دستگاه‌ها ، فرمانداری ‌ها ، دهیاری ها و شورا ها وجود داشته باشد و از ظرفیت پایگاه‌های بسیج و هلال احمر در روستاها و بخش‌ها بخوبی استفاده شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: پویش کمک های مومنانه سلامت به منظور بهبود ظرفیت سلامت و رفع نیازها در بخش آموزش و پرورش در استان اجرا می شود.

هادی زارع پور افزود: به ازای ۷۵۰ دانش آموز باید یک مراقب سلامت در استان وجود داشته باشد این در حالی است که در مجموع تنها ۸۳ مراقب سلامت در استان داریم.

وی تاکید کرد: با توجه به تعداد دانش آموزان، تعداد مراقبان سلامت پایین‌تر از نرم استاندارد است.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: همچنین در بخش نیروی خدماتی نیز نیاز به ۳۴۷ نیروی خدماتی در استان وجود دارد.

مجموع دانش آموزان استان ۱۶۶ هزار و ۸۵۹ نفر بوده که سه هزار و ۴۶ مدرسه به دانش آموزان خدمات آموزشی ارائه می‌کنند و ۹۰۰۲ کلاس درس در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: حدود ۷ هزار نفر از ساکنان استان تاکنون به بیماری کووید ۱۹مبتلا شده اند که بیشتر مبتلایان به ترتیب در شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه و گچساران بوده اند.

پرویز یزدان پناه اظهار داشت: شمار قربانیان ویروس کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۹۷ نفر رسیده که بیشترین تعداد فوتی در شهرستان بویراحمد با ۳۶ نفر فوتی، گچساران ۳۰ نفر، کهگیلویه ۱۶ نفر و دنا یک مورد فوتی بوده است.

وی افزود: از ابتدای زمان شیوع کرونا در استان ۷۶ هزار نفر به مراکز درمانی استان مراجعه کرده اند و به طور میانگین روزانه ۵۰۰ نفر به مراکز درمانی مراجعه کرده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در مدت مذکور ۵ هزار و ۱۵ نفر در بیمارستان های استان بستری شده و تاکنون ۴ هزار و ۷۴۰ نفر ترخیص شده اند.

یزدان پناه ابراز داشت: هم اینک ۲۷۵ بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان های استان بستری بوده که از این تعداد ۱۰۸ بیمار کرونایی قطعی و ۲۲ بیمار در بخش های ویژه تحت درمان هستند.

وی عنوان کرد: تعداد بهبود یافتگان کرونایی تا امروز در استان ۵ هزار و ۴۰۰ نفر بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای زمان شیوع کرونا تا امروز ۳۰ هزار و ۵۰۰ نمونه در استان گرفته شده و شاخص نمونه گیری در کشور ۱۱.۳ درصد و در استان ۲۳.۲ درصد بوده است.

میانگین سنی مبتلایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد ۴۱ سال بوده است.

بیشتر شهرستان های کهگیلویه و بویراحمد بدلیل شیوع ویروس کرونا در وضعیت قرمز این بیماری به سر می برند.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=12536

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: