اطلاعیه خانواده “محمد حسین خان طاهری” در خصوص زمین موقوفه

فصلی نو-مطلبی را که در زیر مشاهده می کنید از سری یادداشت های ارسالی مخاطبین فصلی نو است که این مجله خبری مطلب فوق را رد یا تایید نمی کند ،ضمن اینکه آماده انتشار جوابیه اوقاف و امور خیریه استان در این زمینه هستیم.

اطلاعیه
همانطور که اغلب اهالی بویراحمد و شهروندان یاسوج اگاهی دارند مرحوم محمد حسین خان طاهری بویراحمدی شش هکتار از زمین های مرغوب و شهری تحت مالکیت خود را به عنوان وقف به دولت اهدا نمود تا پیشرفت شهری و توسعه شهر نشینی در یاسوج عملی گردد .
معمولا دروقف مهمترین انگیزه واقف ، رضایت خداوند متعال است که انجام امور عام المنفعه سبب ایجاد این رضایت می گردد. اخیرا استاندار و سایر مسئولین در یک حرکت کاملا نمایشی و سیاسی ،این عمل خدا پسندانه را از مسیر اصلی خود منحرف نمودند و بدون اطلاع و هماهنگی با ورثه ی مرحوم محمد حسین خان اقدام به تجاری و انتفاعی نمودن آن کردند. و آنچه را که عامل منافع عمومی بوده برای اهداف دیگر در نظر گرفتند و در واقع به نوعی آن را مصادره شرعی کرده اند .تنها هنری که به خرج دادند این بود که یادی هم از مرحوم محمد حسین خان به عنوان واقف این املاک نمودند . در حالی که هر گونه دخل و تصرف و تغیری در املاک موقوفه باید با رضایت ورثه واقف باشد و آنها این اصل مهم و بدیهی را نادیده گرفتند . ما ورثه مرحوم محمد حسین خان ،مخالفت خود را با این حرکت ناشایست و سودا گرانه اعلام نموده و این عمل غیر شرعی را محکوم می نماییم . استاندار و اعوان و انصار او با این حرکت ناشایست ، بر املاک موقوفه ،لباس …. پوشاندند . و در واقع این عمل از نظر ورثه مرحوم محمد حسین خان نوعی غصب و تصرف عدوانی محسوب میگردد . این اطلاعیه هم جهت تنویر افکار عمومی و اگاهی همشهریان عزیز به اطلاع آنها میرسد

حمید طاهری بویراحمدی

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=4548

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: