افتتاح و کلنگ زنی ۸۵ پروژه در شهرستان بویراحمد – اشتغال ۲۳۰ نفری + تصاویر

در ادامه حسین کلانتری با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر رزمنده بودن تولید کنندگان گفت: باید وسایل رزم رزمندگان در عرصه تولید را فراهم کنیم تا سود حلال حاصل شود.

با حضور مسوولان استانی و شهرستانی امروز پنجشنبه ۸۵ پروژه عمرانی و اقتصادی شهرستان بویراحمد افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

اشتغال به کار 230 نفر در پروژه‌های هفته دولت بویراحمد/روشن شدن مشعل گاز در 16 روستای دلی‌خمسیر

به گزارش فصلی نو ، استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه نماینده مردم در شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس، معاونین، فرماندار بویراحمد و سایر مدیران استانی و شهرستانی در ششمین روز از هفته دولت ۸۵ پروژه عمرانی و اقتصادی این شهرستان را کلنگ‌زنی و افتتاح کردند.

حسین کلانتری پس از دیدار با خانواده شهید والامقام خضوعی پروژه رستوران سنتی را در منطقه سرآبتاوه یاسوج افتتاح کرد.محمود باقری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تعداد پروژه‌های این حوزه در هفته دولت را ۷ پروژه با اعتبار ۱۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون عنوان کرد و گفت: با ایجاد این رستوران سنتی زمینه اشتغال ۱۲ نفر فراهم می‌شود.

13980607000854 Test PhotoL

اما دومین پروژه افتتاحی هفته دولت شهرستان بویراحمد احداث باند دوم یاسوج-بابامیدان-سمیرم(حد فاصل تنگاری به دو راهی سپیدار) بوده که طول این پروژه دو کیلومتر و میزان اعتبار هزینه شده ۵۳ میلیارد ریال است.

عبدالمجید نژاد صفوی در خصوص افتتاح این پروژه گفت: جاده یاسوج-بابامیدان-سمیرم یکی از نقاط حادثه‌خیز استان و دغدغه مسوولان و مردم بود که پس از مدتی وقفه با تلاش فراوان به بهره‌برداری رسید.

در ادامه شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد با تبریک هفته دولت از همکاری اداره کل راه و شهرسازی در به نتیجه رسیدن پروژه‌های این شهرستان تقدیر کرد و گفت: با همکاری این اداره‌کل ۲۵ روستا با عملیات ۳۰۰ هزار مترمربع آسفالت شدند، کار آسفالت ۲۰۰ هزار متر مربع هم توسط شهرداری‌ها صورت گرفت و راهداری هم در روستای در دمکروه دشت‌روم، لوداب و کاکان در حال ارائه خدمت به مردم این مناطق است که آسفالت ۵۰۰ هزار متر مربع در ۱۰ سال اخیر بی‌نظیر است.

13980607000858 Test PhotoL

افتتاح کارخانه آسفالت در منطقه سپیدار با میزان سرمایه‌گذاری ۶۰ میلیارد و ظرفیت ۳۶۰ هزار تن و ایجاد اشتغال مستقیم برای ۱۵ نفر دیگر پروژه افتتاحی امروز بود، داریوشدیودیده در این مراسم با اشاره به اینکه بالغ بر ۵۰۵ واحد صنعتی در حال بهره‌برداری است، گفت: ۴۰۰ طرح صنعتی در آستانه بهره‌برداری است که با بهره‌برداری از این طرح‌ها زمینه اشتغال ۱۴ هزار نفر فراهم می‌شود.

در ادامه حسین کلانتری با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر رزمنده بودن تولید کنندگان گفت: باید وسایل رزم رزمندگان در عرصه تولید را فراهم کنیم تا سود حلال حاصل شود.

وی بر حمایت از تولید کنندگان تأکید کرد و گفت: اینکه فلان تولید کننده و سرمایه‌گذار از فلان قوم، طایفه و جناح سیاسی است را کنار بگذاریم.در رونق تولید نگاه سیاسی و قومی و قبیله‌ای نداشته باشیم.

مقام ارشد اجرایی با اشاره به اینکه از مجموع ۸۵ طرح عمرانی و اقتصادی ۷۵ طرح به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: عملیات اجرای ۶ طرح به مناسبت هفته دولت آغاز و ۱۵۰۰ میلیارد ریال برای این طرح‌ها هزینه می‌شود.

13980607000864 Test PhotoN

وی بیان کرد: پروژه‌های هفته دولت زمینه اشتغال ۲۳۰ نفر را فراهم می‌کند و این بیانگر رونق تولید است و اگر تلاش بیشتری داشته باشیم زمینه اشتغال و رونق تولید فراهم می‌شود.

اما مهمترین پروژه افتتاحی شهرستان بویراحمد گاز رسانی به ۱۶ روستای دلی خمسیرشهرستان بویراحمد بود پروژه‌ای که دهه فجر سال گذشته آغاز و هفته دولت امسال به بهره‌برداری رسید.اعتبار گازرسانی به ۱۶ روستای این منطقه ۳٫۵ میلیارد تومان بود.

با گازرسانی به این روستاها ۶۶۸ خانوار با جمعیت دو هزار و ۷۴۰ نفر از نعمت گاز بهره‌مند شدند، زارعی نماینده مردم بویراحمد و دنا در این خصوص گفت: گازرسانی به روستاها منجر به مهاجرت معکوس شده است.

13980607000867 Test PhotoN

وی عنوان کرد: با خدماتی که نظام ارائه کرده سیمای محرومیت از مناطق و روستاهای استان از بین رفته است و حتی شاهد تحقق اقتصاد مقاومتی در روستاها و مناطق استان هستیم.

پایان بخش پروژه‌های امروز هفته دولت شهرستان بویراحمد مجتمع آبرسانی شهدای گوشه مزدک به طول ۳ کیلومتر و احداث مخزن به حجم ۲۰۰ متر مکعب بود که با اعتبار ۷۰۰۰ میلیون ریال افتتاح شد.

منبع فارس:

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=10031

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: