نگین تاجی گفت : پس از تشکیل جلسه شورای حل اختلاف که با حضور مدیرکل محترم دادگستری استان ، معاونت محترم عمرانی استانداری و نمایندگان محترم استان در مجلس شورای اسلامی و فرماندار محترم شهرستان بویراحمدوبرخی م

فصلی نو ، ریافت عوارض از شهروندان یکی از راه های قانونی کسب درآمد برای شهرداری ها جهت توسعه عمران و زیباسازی فضای شهر است که البته میزان این عوارض باید طبق مصوباتی قانونی اخذ می شود. شهر یاسوج به عنوان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد و بزرگترین شهر استان به عنوان پردرآمدترین شهر استان از نظر عوارض شهری در میان شهرداری های استان محسوب می شود. اخیرا بحث هایی در خصوص بالا بودن افزایش دریافتی در بخش های ساخت و ساز سال ۹۸ مطرح بوده است که دبیر و عضو شورای شهر یاسوج از ضمن تایید بالا بودن نرخ عوارض دریافتی شهرداری یاسوج از شهروندان ، جزئیات این موضوع که مورد اعتراض شورا هم بوده است را مطرح کرده است .  فرشاد نگین تاجی گفت : طبق قانون هر سال باید قبل از۱۵ بهمن ، ماه دفترچه تعیین عوارض از سوی شهرداری به شورای شهر ارسال و پس از مطرح شدن در صحن شورا و اصلاحات لازم توسط اعضا به منظور تصویب به کمیسیون تطبیق فرمانداری جهت اعلام نظر ارسال و بعد از تصویب به منظور  اجرا به شهرداری ابلاغ شود .
نگین تاجی گفت : در بهمن ماه ۹۷ مصوبه افزایش عوارض در شورا به میزان ۶ تا ۱۰ درصدی مصوب گردید  اما وقتی به شهرداری برای اجرا ابلاغ شد که پس از پیگیری ها ، شاهد اخذ عوارض چندین برابری توسط شهرداری یاسوج از شهروندان بودیم .
وی افزود : پس از بررسی ها متوجه شدیم که شهرداری یاسوج اقدام به افزایش چندین برابری عوارض ها نموده است که در این مورد در شورای حل اختلاف استان شاکی شهردار شدیم و این موضوع در شورای حل اختلاف  پیگیری گردید. 
نگین تاجی گفت : پس از تشکیل جلسه شورای حل اختلاف که با حضور مدیرکل محترم دادگستری استان ، معاونت محترم عمرانی استانداری و نمایندگان محترم استان در مجلس شورای اسلامی و فرماندار محترم شهرستان بویراحمدوبرخی مسئولین برگزار شد و در خصوص اعتراض ما مبنی بر لزوم کاهش عوارض گفته شد ” چون شورا در هر سال فقط یکبار می تواند مصوبه تعیین عوارض داشته باشد اکنون نمی تواند در خصوص تعیین عوارض مصوبه ای جدید داشته باشد.
دبیر شورای شهر یاسوج ادامه داد : دفترچه تعیین میزان عوارض سال ۹۹ در سال جاری توسط شهردار و با پیشنهاد افزایش سرسام اور،(درواقع،همان دفترچه سال ۹۸) به شورا ارسال شد که اعضای شورا هم به استناد ساعت ها کار کارشناسی درصد افزایش عوارض را برای سال ۱۳۹۹،غیر اصولی دانسته و بعد از کاهش چند برابری بمنظور تصویب نهایی و طبق روال قانونی واجرایی نمودن ان توسط شهردار  به فرمانداری  ارسال شده است
وی ادامه داد : در دفترچه جدید  همه تلاش خود را انجام دادیم تا میزان افزایش غیرمتعارف عوارض در سال جاری را برای سال ۹۹ کاهش چشمگیری دهیم که در همین رابطه از شهروندان می خواهیم تا سال جدید و اعمال میزان عوارضی مصوب نسبت به پرداخت ، عجله نکنند.
نگین تاجی افزود : با توجه به این نکته که شهر یاسوج یک شهر گردشگرپذیری است ، با ایجاد شراطی تشویقی در ساخت و سازهایی که به این موضوع مربوط می شود تلاش کرده ایم ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاران کنیم.
وی ادامه داد : متاسفانه یک ظلم بزرگ در افزایش عوارض سال ۹۸ توسط شهردار یاسوج برمردم در این شرایط نامناسب اقتصادی، رخ داده است که به شهروندان و کسانی که می خواهند فعالیت ساختمانی انجام دهند توصیه می شود جهت بهره مندی از میزان کاهش عوارض در سال آینده ، فعلا اقدامی نکنند و منتظر ابلاغ مصوبه جدید باشند.
نگین تاجی گفت : به عنوان نماینده مردم در شورا وظیفه دارم از حق مردم دفاع کنم و لازم است برای مردم روشن شود که متاسفانه شهرداری یاسوج ، پس از افزایش گسترده عوارض ، به بهانه برخی مناسبت ها اقدام به کاهش درصدی از عوارض نموده است . به عنوان مثال عوارض ۱۲۰ میلیونی را به ۹۰ میلیون کاهش داده است و به نظر می رسد کاهش زیادی بوده است در صورتیکه اصل همین عوارض حدود ۶۰ میلیون است !
دبیر شورای شهر یاسوج ادامه داد : متاسفانه شهرداری یاسوج برای جبران کسری بودجه خود این اقدام ناصحیح را انجام داده است که از نظر ما اقدامی خلاف قانون مصوب شورا است.
وی افزود : در سال ۹۸ پس از این تخلف شهرداری اعتراض شورا مطرح شد که نهایتا  شورای حل اختلاف با این استناد که شورا یک بار بیشتر نمی تواند دفترچه سالانه را تنظیم و تصویب کند اجازه تغییر در درصد عوارض را به شورا نداد و اکنون عوارض سنگینی را از شهروندان یاسوجی اخذ می کند لذا از شهروندان می خواهیم تا سال جدید از پرداخت عوارض در  همه ی بخشها به شهرداری خودداری کنند.
نگین تاجی در مورد تصویب دفترچه جدید عنوان نمود که شهردار قصد تمکین نکردن را دارد که ما طبق قانون قبل از ۱۵ بهمن ماه این دفترچه و میزان عوارض سال جدید را تصویب و به کمیته تطبیق ارسال کرده ایم لذا دست شهردار یاسوج برای ادامه تخلف اخذ عوارض بیشتر از میزان مصوب، بسته است و در صورت چنین اقدامی تخلف و قابل پیگیری قانونی است.
وی ادامه داد: این اقدام شهردار در افزایش عوارض باعث شده است هم بر قیمت مسکن تاثیر افزایشی زیاد باشد و هم گاها برخی افراد اقدام به ساخت و ساز بدون مجوز کنند و گاها هم با تنش هایی از طرف کسانی مواجه باشیم که قصد ساخت و ساز دارند!
دبیر شورای شهر یاسوج در پایان گفت : ان شالله بزودی و در جهت رسالت خدمتگزاری مردم،از طریق فایل تصویری،در خصوص چگونگی افزایش نامتعارف، عوارض در سال ۱۳۹۸،و دستهای پنهان و همچنین اسامی افرادی که در این پروسه و پروسه های مشابه در جهت اجحاف در حقوق شهروندان اقدام نموده اند اقدام خواهم کرد چراکه معتقدم خدمتگزاران مردم باید با مردم،صادق و شفاف باشند.