فصلی نو،کمیته برنامه ریزی شهرستان بویراحمد عصر امروز  با حضور مهمانان ویژه ،که شاخص ترین آنها نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی ،رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد و مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان بودند ، برگزار شد. به گزارش فصلی نو ،رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در […]

نوروزیفصلی نو،کمیته برنامه ریزی شهرستان بویراحمد عصر امروز  با حضور مهمانان ویژه ،که شاخص ترین آنها نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی ،رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد و مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان بودند ، برگزار شد.

به گزارش فصلی نو ،رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در این جلسه بیان کرد:سرجمع اعتبارات عمرانی استان کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۲ مبلغ ۳۵۲میلیارد تومان بوده است که این رقم با بیش از دو برابر رشد در سال ۹۵ به ۷۳۹میلیارد تومان رسیده است.

حسن نوروزی اضافه کرد:همه این ها در شرایطی است که رشد بودجه کشور طی این مدت خیلی کمتر از رشد بودجه در استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است.

نوروزی رشد ناشی از افزایش اعتبارات عمرانی را مرهون پی گیری های مدیران ارشد استانی و نمایندگان استانی دانست و تصریح کرد:طبیعی است که اعداد تخصیص یافته و مصوب بابودجه کشور منطبق شود و این جز با تلاش نمایندگان محترم مردم استان در مجلس شورای اسلامی و استاندار محترم ،همچنین ارشادات انجام شده در سایه رهنمودهای آیت الله ملک حسینی در یک فضای تاملی این چنین اتفاقی رخ نخواهد داد.

وی افزود:در سال ۹۵ اعتبارات عمرانی کشور ۵۷ هزار میلیارد تومان بود که ۲۵ هزار میلیارد تومان از این مبلغ ،ملی، ۲۲ میلیارد تومان ردیف متفرقه، چهار هزار میلیارد تومان ملی استانی و تنها هفت هزار میلیارد تومان آن استانی بوده است که باید مدیران تلاش کنند از مرکز اعتبارات ملی برای پروژه‌های خود در استان اخذ کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هدف از طرح این موضوع را تلاش گسترده تر مدیران عنوان کرد و تاکید کرد:مهمترین هدف من از بیان این موضوع این بوده است که تلاش مدیران در سطح وزارت خانه ها گسترده تر شود و از وزارت خانه ها سهمی را که در اختیار دارند دریافت کنند.

نوروزی اذعان داشت: امسال سهم کهگیلویه و بویراحمد از بسیاری ردیف‌ها در اعتبارات عمرانی افزایش یافته به طوری که از ردیف‌های متفرقه سهم ما ۹ دهم درصد و در ردیف‌های ملی نیز ۹ دهم درصد و از اعتبارات نفت ۵۵ میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان اینکه سهم شهرستان بویراحمد از اعتبارات عمرانی در سال گذشته ۴۸ میلیارد تومان بوده است گفت :سال گذشته از منابعی که توزیع شد سهم شهرستان بویراحمد ۴۸ میلیارد تومان بوده و امسال با یک رشد ۴۷ درصدی به ۷۱ میلیارد تومان رسیده است.

حسن نوروزی ضمن تاکید بر اینکه اعتبارات شهرستان بویراحمد به این ۷۱ میلیارد تومان محدود نمی شود توضیح داد : ما اضافه بر ین اعتبارات ،در بحث اعتبارات ملی پروژه های خوبی برای شهرستان بویراحمد در نظر گرفته ایم .