فصلی نو ،روز گذشته بالگرد اورژانس ۱۱۵ یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برای نجات جان مادر باردار به منطقه محروم سیلاب کلوار این استان اعزام شد.

به گزارش فصل جنوب، وقتی این خانم باردار سوار شدن بالگرد برایش سخت و میسر نبود در همین حین یکی از نیروهای اورژانس کنار بالگرد خم می‌شود و این خانم با گذاشتن پای خود بر کمر این تکنیسین اورژانس سوار بالگرد شد.

صادق حیدری زاده، این تکنیسین اورژاتس هوایی یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص این کلیپ منتشر شده در فضای مجازی گفت: این کلیپ مربوط به ماموریت برای نجات مادر باردار در روستای “بَورک” منطقه محروم سیلاب کلوار ساعت ۱۳ روز دوشنبه، ششم بهمن ماه می شود که با بالگرد اورژانس هوایی به زایشگاه بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج منتقل شده است.

وی افزود: وقتی به منطقه رسیدیم بعلت کوهستانی بودن منطقه امکان نشستن بالگرد اورژانس وجود نداشت که بعلت ارتفاع بالگرد از زمین وقتی سوارشدن برای مادر باردار سخت و دشوار بود نشستم تا این مادر باردار با عبور از روی کمرم بالا برود.

حیدری زاده اظهارکرد: حال مادر باردار مطلوب بود و تحویل زایشگاه بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج داده ایم.

این تکنیسین اورژانس هوایی یاسوج تصریح کرد: از زمان فعالیت بالگرد اورژانس هوایی در یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، مرگ مادران باردار به صفر رسیده است.

حیدری زاده عنوان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد بعلت پراکندگی، کوهستانی و صعب العبور بودن یکی از استان‌های پر ماموریت هوایی است.

وی بیان کرد: اورژانس هوایی این استان متاسفانه پایگاه و آشیانه  ندارد که از مسئولان کشوری و استانی انتظار داریم در این زمینه همکاری و مساعدت لازم را داشته باشند.

گفتنی است که کلیپ این اقدام جالب، خداپسندانه و ایثارگرایانه در فضای مجازی منتشر شده و با واکنش گسترده کاربران مواجه شده است.

لازم به ذکر است که صادق حیدری زاده متولد سال ۶۱ است که حدود ۱۴ سال سابقه فعالیت در اورژانس استان کهگیلویه و بویراحمد دارد.