انتخابات میاندوره ای گچساران/نه به زاکانیسم- اگر محمد موحد و مهدی روشنفکر …..

شاید سالم ترین و رو به توسعه ترین اقتصاد ایران در دوره دولت اصلاحات بود یعنی بین سالهای ۷۶ تا ۸۴ کاهش تورم و توسعه زیر ساخت های اقتصادی از جمله شاخصه های دولت هفتم و هشتم بود

فصلی نو – آریا وطن پرست

حوزه انتخابیه گچساران و باشت تنها حوزه انتخابیه ای است که در ۱۱ انتخابات مجلس شورای اسلامی ، طی ۴۲ سال پیش تاکنون دو بار یا انتخابات آن باطل و یا نماینده آن رد اعتبارنامه میشود.
این موضوع تاثیرات بسیار عمیق و زیانباری بر پیکره این شهرستان نفت خیز وارد آورده که سالها جبران آن به طول خواهد انجامید.
شاید سالم ترین و رو به توسعه ترین اقتصاد ایران در دوره دولت اصلاحات بود یعنی بین سالهای ۷۶ تا ۸۴ کاهش تورم و توسعه زیر ساخت های اقتصادی از جمله شاخصه های دولت هفتم و هشتم بود و این بین گچساران بدون نماینده که انتخابات آن باطل شد و از ورود چهره توانمند و انقلابی چون حاج بهرام تاجگردون به مجلس ششم جلوگیری شد. و روند توسعه و رشد نیروی انسانی و زیربنایی با چالش های جدی روبه رو شد.
۱۸ تیر ۱۳۹۹ یک روز تاریخی شد ، گرچه محافل و منابع دولتی از کنار آن به بی تفاوتی گذشتند و می گذرند اما این روز در تاریخ ایران حک شد .
اعتبارنامه یک ژنرال لر تبار ( که مورد احترام همه گان و بخصوص قوم لر از ایلام تا خوزستان و فارس و چهارمحال و بختیاری و لرستان و کهگیلویه و بویراحمد بود و تدائی سردار مشروطه لر را می نمود، ) کارامد و توانمند که از تمام صافی های قانونی و از جمله وزارت اطلاعات،اطلاعات سپاه ،شورای نگهبان ،هیات نظارت و هیات اجرایی، وزارت کشور و حتی شعبه بررسی اعتبارنامه مجلس و حتی کمیسیون تحقیق مجلس یازدهم بی هیچ ایرادی عبور کرده بود و تمامی سنسور های فسادیاب از حتی یک ریال اختلاس و ارتشا و فساد ،دست خالی باز ماندند، اما زاکانی و تیمش ؛ تمام اصول اخلاقی و قانونی و آیین نامه های داخلی خود مجلس را زیر پا گذاشتند و در یک فرایند بی سابقه و خلاف قانون اعتبارنامه منتخب مردم را رد نموده آنهم با دو رای کم و زیاد و اگر محمد موحد و یا دیگر نماینده ای لر تبار به ندای مظلومین گچسارانی لبیک گفته بوده اند باز هم تلاش افراطیون بی نتیجه می ماند.

وضعیت معیشتی ،بیکاری ،فقر و … گر چه مردم این حوزه را تحت فشار قرار داده است اما آن چیزی که مردم و عاقله و عامه مردم را بیشتر نگران کرده است ابطال رای یا همان رد اعتبارنامه منتخب واقعی و حداکثری مردم و مردم این را توهین به شعور و شخصیت خویش فارغ از دستیابی به دیگر مطالبات و خواسته هایشان می دانند.
اولین شاخصی که مورد توجه افکار عمومی برای انتخابات میاندوره ای میباشد برائت از هرگونه دخالت در “رد اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون” است آن چیزی ساسان تاجگردون ،عبدالرحیم رحیمی، ریحان محمدپور دهبزرگ ،علیمراد جعفری و حتی لطف الله موسوی شهردار باشت در اولین اظهارات و بیانیه های سیاسی و یا انتخاباتی خویش برای همآورد ۱۴۰۰ ،اعلام برائت و حتی رد اعتبارنامه را محکوم نمودند.
آنچه در انتخابات میاندوره ای ۱۴۰۰ نتیجه انتخابات را تعیین می کند اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون ،موافقان ،مخالفان خواهد بود. و نهایتا مردم تعیین کننده اصلی خواهند بود برای رقم زدن سرنوشت خویش….

آریا وطن پرست

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=12880

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: