انتقاد شهردار یاسوج از دوگانگی در وضعیت کرونا -برای آبشار باید یک نسخه واحد باشد

شهردار یاسوج بیان کرد: برای پیشگیری از شیوع کرونا، ورودی‌ها و خروجی‌های بخشِ مربوط به شهرداری را مسدود کردیم، اما باغات اشخاص حقیقی، برخی دستورالعمل‌ها را رعایت نمی‌کنند

فصلی نو ،شهردار یاسوج با بیان اینکه شهرداری برای جلوگیری از شیوع کرونا، ورودی‌ها و خروجی‌های آبشار یاسوج را مسدود می‌کند اما باغداران و ساکنان، هر بار مسیر مسدود شده را باز می‌کنند، گفت: برای آبشار، باید یک نسخه واحد وجود داشته باشد.

به گزارش فصلی نو به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری، نستهن مقدم ظهر امروز در نشست ستاد مدیریت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا با بیان اینکه در شرایط کنونی ما با دو تهدید روبرو هستیم، اظهار داشت: یک تهدید، داخلی و عدم رعایت برخی دستورالعمل‌های بهداشتی توسط شهروندان بوده و تهدید دوم، سکونت موقت مردم استان‌های با وضعیت قرمز کرونا در کهگیلویه و بویراحمد است.

وی افزود: از مهم‌ترین تهدیدات داخلی این است که مراسم‌های ترحیم و خاکسپاری در استان با حضور جمعیت‌‌های حدود یک هزار نفری و حتی بالاتر برگزار می‌شود که لازم است تدبیری برای جلوگیری از این تجمعات، اندیشیده شود.

شهردار یاسوج عنوان کرد: در حالیکه در سایر استان‌ها، برای پیشگیری از شیوع کرونا، مراسمات با حضور حداقل افراد برگزار می‌شود، در استان ما، جلوی خانه‌ها جایگاه‌های وسیع برای مراسمات ترحیم پیش‌بینی کرده‌اند و تجمع زیادی بدون رعایت فاصله‌گذاری مناسب، صورت می‌گیرد.

مقدم با اشاره به وضعیت اماکن تفریحی شهر یاسوج در شرایط کنونی، گفت: پارک‌های عمومی به جز آبشار، از وضعیت مناسبی برخوردارند و با توجه به محدودیت‌های قانونی اعمال شده، تنها پنج تا ۱۰ درصد جمعیت سال‌های گذشته در پارک‌ها حضور پیدا می‌کنند.

وی در مورد وضعیت آبشار یاسوج هم گفت: همراه با اعضای شورای تامین شهرستان بویراحمد، بازدید مشترکی از این مکان گردشگری داشتیم و مشکلات را بررسی کردیم.

شهردار یاسوج بیان کرد: برای پیشگیری از شیوع کرونا، ورودی‌ها و خروجی‌های بخشِ مربوط به شهرداری را مسدود کردیم، اما باغات اشخاص حقیقی، برخی دستورالعمل‌ها را رعایت نمی‌کنند و مردم با عدم رعایت فاصله اجتماعی، خودرو‌ها را در این مکان‌ها پارک کرده و مسیر آبشار را پیاده‌ طی می‌کنند.

مقدم با بیان اینکه آبشار باید یک نسخه واحد داشته باشد و اگر باغات با حداکثر ظرفیت پذیرش کنند، مشکلاتی پیش می‌آید، گفت: باغداران و ساکنین، مسیر مسدودشده توسط شهرداری را باز کرده و هر بار ما مسیر را مسدود کردیم.

وی خواستار استفاده از اعتبارات کرونایی برای کمک به شهرداری شد و ابراز کرد: بیش از ۱۵۰ نفر فضای سبز را کنترل می‌کنند که هیچ درآمدی ندارند.

شهردار یاسوج بیان کرد: چهار ماه است که هیچ عوارضی نتوانستیم بگیریم و حقوق کارگران فضای سبز ما پرداخت نشده، بنابراین انتظار داریم از این تسهیلات برای کمک به پرداخت مطالبات کارگران سیما و منظر شهری، به شهرداری کمک شود.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=11974

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: