اولین نمایشگاه توانمندی های بانوان استان افتتاح شد +تصاویر

فصلی نو ، با حضور استاندار ، معاونین حوزه اقتصاد و انسانی ، مدیرکل بانوان ، فرماندار بویراحمد و تنی چند از مدیران استانی و شهرستانی اولین نمایشگاه توانمندی های زنان استان افتتاح شد .

به گزارش فصلی نو ، مدیرعامل شرکت نمایشگاههای دائمی استان در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه با هدف حمایت از توانمندسازی زنان و با رویکرد کارآفرینی اجتماعی، به منظور عرضه پوشاک، کالاهای فرهنگی و صنایع دستی داخلی و معرفی فرصت‌های کارآفرینی، آموزش‌های کسب و کار و ارائه ایده‌ها برپا شده است.

وی افزود؛مهمترین هدف این نمایشگاه ،حمایت از بانوانی است که به هر نحوی بار خانواده را به دوش می‌کشند و دستی در تولید محصولات مختلف دارندو به نوعی معرفی زنان کارآفرین به بازار است ،این نمایشگاه، محلی برای نمایش توانمندی های زنان است و مسئله فروش محصولات در آن، حاشیه‌ای است.


وی گفت ؛این نمایشگاه از تاریخ ۲۶لغایت ۲۹آذرماه در سالن شهرداری یاسوج واقع در بلوار کشاورز جنب ترمینال یاسوج از ساعا ۱۵الی ۲۲ آماده ارایه خدمت به بازدیدکنندگان فهیم استان می باشد ودر صورت استقبال مدت زمان این نمایشگاه یک روز قابل تمدید خواهد بود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه گشایش نمایشگاه توانمندی ها، دست بافت ها و صنایع دستی زنان استان در باسوج گفت: توجه به مقوله برندسازی تجاری تولیدات زنان توانمند این استان بسیار مهم است و تجاری سازی محصولات برای خارج از استان و معرفی آن ها به بازارهای جهانی در دستور کار قرار دارد.

حسین کلانتری افزود: در سال های اخیر زمینه حضور زنان در عرصه تولید و معرفی دستاوردهایشان بیش از پیش فراهم شده و دولت بر حمایت همه جانبه از آن ها تاکید دارد.

وی خاطرنشان کرد: دولت در سال های اخیر برنامه ها و طرح های ویژه ای از جمله ارائه تسهیلات روستایی و عشایری و مشاغل خانگی برای حمایت و تشویق زنان کارآفرین و توانمند داشته است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تاکنون مشکلی در پرداخت تسهیلات روستایی و عشایری و مشاغل خانگی به زنان کارآفرین کهگیلویه و بویراحمد وجود نداشته و در صورت جذب تمام این اعتبارات، اعتبار جدیدی به خاطر وضعیت استان و حمایت از مشاغل خانگی و صنایع دستی استان تزریق خواهد شد.

کلانتری تصریح کرد: هنر دستان زنان ایرانی و به خصوص بانوان کهگیلویه و بویراحمد باکیفیت، ظریف و دقیق است و بدون تردید مشاغل خانگی و صنایع دستی زنان استان حمایت می شوند تا به درآمد پایدار و تولید ثروت منجر شوند.

وی عنوان کرد: تیمی به منظور ارتقای جایگاه تولیدات زنان این استان در حوزه صنایع دستی و هنرهای دست زنان، گمارده شده تا با برنامه اصولی بازار های هدف را در عرصه ملی و بین المللی شناسایی کنند و با رعایت الزامات استاندارد در زمینه بسته بندی، کیفیت بخشی و دیگر موارد زمینه برند سازی دستاورد های زنان کهگیلویه و بویراحمد را فراهم کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به راه اندازی نمایشگاه دائمی صنایع دستی در استان، گفت: تا پایان دی ماه با وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص بحث نمایشگاه دایمی رایزنی هایی انجام خواهد شد.

کلانتری ابراز داشت: در این نمایشگاه که نخستین نمایشگاه دستاورد ها و توانمندی های زنان کهگیلویه و بویراحمد است، خود باوری و توانمندی این زنان به نمایش گذاشته شده، به طوری که بیش از ۱۰۰ غرفه مختلف تصویرگر هنر زنان این خطه است.

وی از زنان کهگیلویه و بویراحمد خواست تا با حضور در این نمایشگا هنرنمایی خلاقانه زنان استان را ببینند و زمینه اشتغال برای آن ها نیز فراهم شود.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=10814

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: