فصلی نو ،کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از امشب تا بعد از ظهر یکشنبه در تمامی مناطق استان شاهد بارش باران و در مناطق مستعد و کوهستانی بارش برف خواهیم بود.

به گزارش فصل جنوب ،ولی بهره مند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: مطابق نقشه های پیش یابی هواشناسی طی امروز بعد از ظهر با نفوذ تدریجی سامانه بارشی به جو استان وقوع ناپایداری های جوی در پاره ای نقاط استان دور از انتظار نخواهد بود.

وی افزود: طی این مدت علاوه بر ابرناکی در همه مناطق استان شاهد بارش باران، گاهی همراه با رعد و برق، بارش برف ( در مناطق کوهستانی و مستعد ) در برخی مناطق ریزش تگرگ و وزش باد (گاهی شدید) خواهیم داشت.

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با توجه به شدت بارش ها از اواخر وقت امشب تا ظهر فردا علاوه بر آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل ها، در پاره ای از مناطق استان، اختلال در تردد جاده ای و کاهش دید افقی پیش بینی خواهد بود.

بهره مند عنوان کرد: ظرف ۲۴ ساعت گذشته امامزاده جعفر با بیشینه دمای ۲۶ درجه و یاسوج با کمینه ۱.۸ درجه سانتی گراد به ترتیب گرمترین و سردترین نقاط استان بوده اند.

به لحاظ بارشی در سال زراعی جاری در مجموع این استان دچار نوسانات بسیار بوده است.

میانگین بلند مدت سالیانه بارش باران در کهگیلویه و بویراحمد ۵۷۶.۵ میلیمتراست.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومترمربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.