دکتر ایلامی با اشاره به فعالیت ۸ پزشک متخصص زنان خاطر نشان کرد: عمل سزارین در اوایل امسال ۴۹ درصد بوده که هم اکنون به ۲۶ درصد رسیده و کاهش این میزان به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار گرفته است.

فصلی نو ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده زایشگاه جدید بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج در روزهای آینده با حضور مسئولان کشوری و استانی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

به گزارش فصلی نو به نقل از  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، دکتر اورنگ ایلامی در بازدید از پروژه زایشگاه جدید بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج اظهار داشت: این زایشگاه با زیربنای یک هزار و ۸۰۰ متر مربع از اسفندماه سال ۹۳ به صورت فاز به فاز آغاز شد.

وی با بیان اینکه برای راه اندازی زایشگاه جدید بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج ۴۰ میلیارد ریال هزینه شده است، عنوان کرد: این پروژه دارای ۱۴ اتاقLDR (اتاق زایمان) بوده که از این تعداد سه تخت مربوط به LDR پره اکلامپسی(مادران مبتلا به پرفشاری)، یک اتاق زایمان در آب و یک اتاق برای اعمال اورژانسی زنان است.

وی با اشاره به وعده داده شده به مردم استان، در ابتدای سال ۹۷ به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: تا قبل از دهه مباک فجر ۲۷ پروژه بزرگ و کوچک را افتتاح نمودیم و ۱۲ پروژه دیگر نیز برای دهه فجر در دستور کار قرار گرفت که با افتتاح زایشگاه جدید بیمارستان امام سجاد(ع) پرونده ۴۰ پروژه هدیه چهلمین سالگرد انقلاب بسته می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: تعداد ورودی سالیانه زایشگاه بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج پنج هزار زایمان بوده که میانگین ماهیانه آن ۴۵۰ مورد است.

دکتر ایلامی با اشاره به فعالیت ۸ پزشک متخصص زنان خاطر نشان کرد: عمل سزارین در اوایل امسال ۴۹ درصد بوده که هم اکنون به ۲۶ درصد رسیده و کاهش این میزان به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار گرفته است.

زایشگاه جدید بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج دارای یک اتاق تحت نظر چهار تخته بوده که داخل هر اتاق دو کنسول مجزا برای مادر و نوزاد وجود دارد و همچنین دارای اتاق‌های LDR تک نفره، سیستم احضار پرستار، سالن انتظار، ۶ ldr فتال مانیتورینگ، ۶ مانیتورینگ علایم حیاتی، ۸ سونوکید، ۶ صندلی تخت شو، ۳ ساکشن پرتابل، ۲ الکتروشوک، ۲ الکتروکاردیوگرافی، یک الکتروکوتر، یک تخت جراح، یک ماشین بیهوشی و یک سونوگرافی داپلر با پروب شکمی و واژینال است.