برگزاری نخستین مجمع سلامت شهرستان بویراحمد

فصلی نو، سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد، گفت: نخستین مجمع سلامت شهرستان بویراحمد در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

به گزارش فصلی نو به نقل از روابط عمومی مرکز بهداشت شهید دامیده شهرستان بویراحمد؛ دکتر محسن مرادی با بیان اینکه بهداشت همیشه اصل و مقدم بر درمان می باشد، گفت: راه اندازی کانون ها،  مجمع سلامت محلات، توانمند سازی مردم، پیشگیری از بیماری های شایع غیر واگیر و اهمیت خودمراقبتی در ارتقای سلامت با رویکرد سلامت اجتماع محور از اهمیت بالایی برخوردار است.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز با اشاره به محورهای مجمع که شامل عوامل اجتماعی موثر بر سلامت، عدالت در سلامت، اجتماعی شدن همکاری های بین بخشی و فرابخشی در حوزه سلامت می باشد؛ بیان کرد:  لازم است همه دستگاه های اجرایی در انجام اقدامات پیشگیرانه در راستای ارتقای سلامت جامعه و حضور تاثیر گذارانه همه اقشار جامعه سمن ها، ادارات و نهادها در جهت فرهنگ سازی سلامت تلاش نمایند.

فرماندار شهرستان بویراحمد اذعان داشت: سلامت نخستین مسئله مهم زندگی جوامع بشری است ما باید به سمت جامعه ای برویم که در تراز بالاتری از سلامت باشد.

وی افزود: برگزاری مجامع  در راستای ارتقای سلامت جامعه فقط با مطرح نمودن مشکلات و معضلات و کمبود ها کافی نیست بلکه بهتر است ضمن تدوین برنامه های استراتژیک و عملیاتی و عملی نمودن برنامه های پیش بینی شده، راه کارها و روش های حل آنها نیز مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گیرد تا ضمن توزیع عادلانه خدمات بهداشتی و درمانی در همه محلات و نقاط شهر شاهد پیشرفت و ارتقای سلامت جامعه باشیم.

کارشناس مسئول آموزش و سلامت شهرستان بویراحمد، خاطرنشان کرد: در راه رسیدن به جامعه ای سالم نیازمند مشارکت همگانی برای تامین، حفظ و ارتقای سلامت جامعه هستیم و الزامیست که همه دستگاه ها و سازما نها تلاش نمایند تا اولویتهایی که از اساسی ترین اصول سلامتی منطقه می باشند را اجرا و نهادینه نمایند.

وی ادامه داد: در همین راستا راه اندازی کانون های سلامت محلات، تدوین برنامه جامع سلامت شهرستان و تعیین نقش و وظایف هر سازمان و نهاد، ایجاد زمینه های شادی و نشاط اجتماعی،   برنامه ریزی به منظور  ساز ماندهی و کاهش حوادث ترافیکی، بهره گیری از حداکثر توان و ظرفیت تمامی دستگاه های اجرایی جهت پیشگیری و کنترل بیماری ها از مصوبات این جلسه بود.

کوشا افزود: دستگا های اجرایی دولتی- غیر دولتی و سازمانهای مردم نهاد متعهد گردیدند با ارتقاء مشارکت مردم در سلامت خود،  نهادهای مسئول تامین سلامت را یاری نموده و از هیچ کوششی فرو گذار نباشد.

با حضور فرماندار، سرپرست، کارشناس مسئول آموزش و ارتقاء سلامت و بهداشت محیط  مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد، معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، شهردار، روسای ادارات و سازمانها، اعضای خانه مشارکت مردم در سلامت، سمن ها و خیرین فعال، کمیته امداد، بهزیستی، بازنشسته های حوزه سلامت، نماینده اداره کل خیرین و موسسات خیریه سلامت اولین مجمع سلامت شهرستان بویراحمد در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان بویراحمد برگزار گردید.۷

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=8432

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: