بسیاری از موارد ابتلا به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد خانوادگی است

فصلی نو ، رییس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ٣٠ تا ۵٠ درصد موارد ابتلا به کووید ١٩ در این استان خانوادگی است که می طلبد مردم از نشست های خانوادگی پرهیز نمایند و از تلفن و سایر ابزارهای اینترنتی جویای احوال یکدیگر شوند.

پرویز یزدان پناه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: شمار جانباختگان کووید۱۹ در استان به ۲۵۹ نفر رسیده و در ۲۴ ساعت گذشته ٧ هم استانی بر اثر ابتلا به  ویروس کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند.
 
وی افزود: هم اکنون ۴۰۰ بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۵۲ بیمار کرونایی قطعی بوده و ٢۶ بیمار در بخش های ویژه تحت درمان هستند.

یزدان پناه تصریح کرد: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۱۳هزارو ۱۱۵نفر بهبود یافته گزارش شده است.

 وی ابراز داشت: از ۳۲۱ نمونه جدید دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج، ۶۰ درصد موارد مثبت و بیشترین موارد در شهرستان های بویراحمد( ۶٢درصد)، گچساران( ١٨ درصد) ، کهگیلویه (١۴ درصد)و بقیه موارد در سایر شهرستان های استان بود. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: آمارهای ابتلا به کووید۱۹ در استان رو به افزایش است و همچنان تعدادی بیمار در لیست انتظار هستند.

وی تاکید کرد: شمار بیماران بستری در حال افزایش است و این خود موجب فرسودگی و خستگی کادر درمان شده است.

یزدان پناه همچنین به اهمیت استفاده از ماسک ، رعایت فاصله فیزیکی،رعایت بهداشت فردی، تردد نکردن در مکان های شلوغ و سربسته و  پر خطر و پرهیز از حضور در تجمعات اشاره کرد.

وی از کسانی که در قرنطینه هستند درخواست کرد که روزانه وضعیت خود را از طریق  سامانه  ۴٠٣٠ چک کنند و بجز در صورت نیاز به خدمات بستری در بیمارستان از مکان قرنطینه خود خارج نشوند.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=12938

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: