فصلی نو- سید مصطفی گنجی روز کارمند امسال را در حالی در کهگیلویه سپری کردیم که جز تعداد معدودی پیام‌های تبریک خشک و خالی و عاری از هرگونه ذوق و شوق در فضای مجازی، چیز دیگری ندیدیم و این هم امری بسیار طبیعی است چون انتشار یک پیام تبریک به رسم ادب در فضای مجازی […]

فصلی نو- سید مصطفی گنجی


روز کارمند امسال را در حالی در کهگیلویه سپری کردیم که جز تعداد معدودی پیام‌های تبریک خشک و خالی و عاری از هرگونه ذوق و شوق در فضای مجازی، چیز دیگری ندیدیم و این هم امری بسیار طبیعی است چون انتشار یک پیام تبریک به رسم ادب در فضای مجازی معمول‌ترین کار روزانه هر فردی است و هیچ ذوق خاصی هم نیاز ندارد.

این در حالی است که باتوجه به اینکه “روز کارمند” در هفته دولت قرار گرفته است ادارات و دستگاه‌های دولتی می‌توانستند به یمن تلاش‌های خالصانه و بی‌ادعای کارمندان خود حداقل در این “یک روز خاص” به مطالبات و خواسته‌های پرسنل خود گوش داده و یا اینکه در حد توان برخی از مطالبات بحق آنها را عملی می‌کردند!

اینکه می‌گویم روش مدیریتی برخی از مدیران در کهگیلویه هیچ رنگ و بوی مدیریتی خاصی ندارد به گزاف نگفته‌ام چون برخی‌ها در این شهرستان به زعم خویش مدیریت را فقط چند صباحی پشت میز نشستن و حرف درشت زدن و ژست مدیریت گرفتن بیشتر نمی‌دانند و همین شد که کهگیلویه با اینهمه ظرفیت و پتانسیل، اما همچنان محروم است و نام محرومیت بر پیشانی خود دارد.

امروز که این مطلب را می‌نویسم حدود ۵ ماه از سال ۹۹ گذشته است که کارمندان رسمی و نیروهای قراردادی شهرداری دهدشت هنوز حقوقی نگرفتند و برای رفع تکلیفی فقط حقوق عقب افتاده ۲ ماه را پرداخت کردند، امروز ۳ ماه است که کارکنان این نهاد مردمی ظهرها باخستگی و شرمندگی به خانه می‌روند و در جواب زن و فرزند خود می‌گویند: خدا کریم است قول دادند بخشی از طلبمان را واریز کنند؟

فرزند وقتی گرسنه شود معنای مشکلات اداری پدر را که نمی‌فهمد؟ پسر وقتی پول تو جیبی نداشته باشد معنی ندارم پدر را نمی‌فهمد؟ بیمارستان و داروخانه وقتی که پول نداشته باشی به من و شما که اهمیت نمی‌دهد و اما زن وقتی خرجی نداشته باشد غرورش خرد و خاکشیر می‌شود!!!

تا کی باید شاهد مشکلات شهرداری دهدشت و پرسنلش باشیم و تا کی باید مردم دهدشت آزمون و خطای افراد بی‌تخصصی باشند که وارد شورای شهر می‌شوند؟

نمی‌خواستم اکنون و اینجا به این نکته اشاره کنم اما ناچارم بپرسم چون واجب است و کارد به استخوان رسیده است، راستی کسی تا حالا از اعضای شورای پنجم شهر دهدشت سوال کرده که شماها در این ۳ سال و اندی چه عملکردی داشته‌اید و چرا تاکنون آن را برای مردم بیان نکرده‌اید؟ عملکرد شما از اقدامات شهرداری جدا است و هر اقداماتی که بواسطه شهرداری در شهر دهدشت انجام شده فقط عملکرد شهرداری است نه اعضای شورای شهر…

وقتی که یک موضوع چندین بار از سوی رسانه‌ها مطالبه شود و هیچ جوابی گرفته نشود چنانچه مجدد مطالبه شود، لوث می‌شود؟ عدم پرداخت حقوق و مزایای کارمندان شهرداری دهدشت چندین بار توسط رسانه‌ها مطالبه شده چرا سرپرست شهرداری به آن پاسخی نمی‌دهد؟!!!

“سید مصطفی گنجی”
خبرنگار و فعال رسانه‌ای کهگیلویه