فصلی نو ،با رایزنی های روشنفکر اعضای دو کمیسیون عمران و شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی جهت بازدید از شهرستان زلزله زده دنا به استان سفر می‌کنند . به گزارش فصل جنوب، مهدی روشنفکر عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اعضای دو کمیسیون عمران و شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی […]

فصلی نو ،با رایزنی های روشنفکر اعضای دو کمیسیون عمران و شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی جهت بازدید از شهرستان زلزله زده دنا به استان سفر می‌کنند .

به گزارش فصل جنوب، مهدی روشنفکر عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اعضای دو کمیسیون عمران و شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در روزهای آینده با هدف بررسی وضعیت زلزله زدگان و خسارت وارده به شهرستان دنا سفر می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت زلزله زدگان رضایت بخش نیست و به سختی گذران زندگی می‌کنند، افزود: مسئولان و متولیان امر به خود اجازه دهند تنها برای یک ساعت یکی از اعضای خانواده آنان در سرمای دنا زیر سقف آسمان باشند و بی مهری‌ها را تحمل کنند.

روشنفکر از ابراز نگرانی مردم زلزله زده شهرستان دنا نسبت به ارائه خدمات خبر داد و افزود: امکان اسکان مردم در چادر با وجود اینت سرمای سوزان جوابگو نیست و بلکه باید تدبیر دیگر اندیشیده شود.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به تخریب ۶۰ تا ۱۰۰ درصدی منازل شهر سی‌سخت و روستاهای اطراف و نیز وجود قابلیت‌های فراوان این شهر در حوزه گردشگری شایسته بوده که وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن با نظرداشت قابلیت‌های طبیعی و فرهنگی شهر سی‌سخت در جذب گردشگر، نسبت به بازسازی و بازآفرینی شهر و روستاهای شهرستان دنا برای ارتقاء شاخص‌های گردشگری شهری اهتمام کنند.

روشنفکر از اعلام آمادگی خود برای همکاری و پیگیری مشکلات زلزله‌زدگان خبر داد و گفت: باتوجه به تلاش‌ها و دغدغه هنرمندان و قشر اهل قلم از حسن غفاری و همت هاشمی دو هنرمند خوب هم استانی خواسته شده تا با همکاری دیگر هنرمندان، کمیته‌ای را با هدف رصد و بررسی مشکلات مناطق زلزله زده تشکیل داده و بعد برای پیگیری در اختیار دفتر مرکزی نماینده بویراحمد، دنا و مارگون قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه پیگیر جذب کمک‌های مالی از طرف بانک‌ها، هلدینگ‌های اقتصادی و شرکت‌ها برای زلزله زدگان هستیم، تاکید کرد: امیدوارم متولیان امر به گونه‌ای برنامه ریزی کنند که محل جمع اوری کمک‌ها و هزینه کردها با هدف کارایی و اثربخشی بیشتر مدیریت بحران مشخص باشد و از بخشی نگری و هم پوشانی فعالیت‌ها خوداری شود.

انتهای پیام/