بویراحمد در مسیر خطر /گچساران وضعیت قرمز-کرونادست بردار نیست

فصلی نو،سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: امروز ۱۷۹ جواب از آزمایشگاه یاسوج دریافت شد که ٩٠ درصد موارد مثبت در شهرستان‌های بویراحمد و گچساران بود.

به گزارش فصلی نو به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ دکتر پرویز یزدان‌پناه گفت: در بیست و نهمین روز از تیرماه، ۲۱۰ بیمار در بیمارستان های استان بستری و تحت درمان اند که از این تعداد ۸۶ نفر مبتلای قطعی هستند.

وی با اشاره به اینکه ۹ بیمار کرونایی نیز در بخش آی سی یو بیمارستان‌های استان بستری و ۶ بیمار اینتوبه می باشند، عنوان کرد: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۱۹۳۴ مورد گزارش شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: در شهرستان های گچساران و بویراحمد شمار مبتلایان افزایش زیادی داشته که گچساران وضعیت قرمز و بویراحمد در وضعیت هشدار است و نیز شهرستان های بهمئی و کهگیلویه باید توجه ویژه ای داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه وضعیت استان از هشدار به سمت قرمز است، خاطر نشان کرد: با ورود استان به پیک بیماری، بی شک نیاز بیماران به بستری و خدمات ویژه آی سی یو نیز افزایش خواهد داشت.

دکتر یزدان پناه عنوان کرد: رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، پرهیز از سفرهای غیر ضرور و سایر پروتکل های بهداشتی در حال حاضر تنها راه کنترل این بیماری و پیشگیری از شیوع بیشتر آن است.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=12183

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: