وی تاکید کرد همواره در نیمه اول تعطیلات گردشگران مناطق گرمسیری استان از جمله گچساران ، باشت و دهدشت را برای بازدید انتخاب می کنند اما در نیمه دوم تعطیلات و با گرم شدن هوا شهرستان بویراحمد و دنا در تعداد گردشگر از سایر نقاط استان پیشی می گیرند.

فصلی نو ، مدیر کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت : در شش روز اول تعطیلات نوروزی ۴۲۰ هزار و ۸۴۰ نفر از جاذبه ها و مناطق گردشگری سرزمین چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد دیدن کردند.

محمود باقری روز دوشنبه در گفت و گو با فصلی نو، تعداد بازدید کنندگان جاذبه های گردشگری استان را ۱۱۹هزار ۸۴۰ نفر اعلام کرد و افزود: در روز چهارم فروردین ماه ۹۰ هزار و ۸۰۲ نفر در استان کهگیلویه و بویراحمد اقامت و اسکان داشته اند.

وی ادامه داد: پر بازدید ترین جاذبه های گردشگری استان در روز چهارم فروردین ماه بارگاه بی بی حکیمه (س) با ۱۱هزار و ۵۰۰ نفر ، رودرونه باشت با هشت هزار نفر و چشمه بلقیس چرام با پنح هزار و ۵۰۰ نفر بازدید بوده است.

باقری گزارشی از اسکان و بازدید کنندگان از استان از روز نخست تعطیلات تا پایان چهارم فروردین ارایه داده که بر اساس آن تعداد اسکان یافتگان در استان ۳۳۱ هزار و ۳۴۶ نفر و آمار بازدید کنندگان از جاذبه ها و مناطق گردشگری استان ۴۲۰ هزار و ۸۴۰ نفر بوده است.

به گفته مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری غار ده شیخ در شهرستان دنا و منطقه سرنجل کل در شهرستان بویراحمد نیز بیشترین بازدید کننده و گردشگر را در شش روز گذشته داشته اند.

وی تاکید کرد همواره در نیمه اول تعطیلات گردشگران مناطق گرمسیری استان از جمله گچساران ، باشت و دهدشت را برای بازدید انتخاب می کنند اما در نیمه دوم تعطیلات و با گرم شدن هوا شهرستان بویراحمد و دنا در تعداد گردشگر از سایر نقاط استان پیشی می گیرند.

به گفته باقری از ۲۸ اسفند تا ۱۳ فروردین سال ۹۷ یک میلیون و ۸۰ هزار و ۵۵۳ نفر اقامت‌ کننده، یک میلیون و ۸۴۳ هزار و ۱۳۴ نفر بازدید کننده در استان ثبت شد.

مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: در پنج روز اول تعطیلات نوروز ، ۲۶هزار و ۱۴۱ نفر روز در مراکز اسکان نوروزی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد پذیرش و اسکان شدند.

هادی زارع پور افزود: ۲۶ هزار و ۷۳۷ خانوار فرهنگی و غیر فرهنگی در قالب ۱۷ هزار و ۵۴ نفر در ستادهای اسکان استان به ثبت رسیده است.

وی گفت: سال گذشته ۱۳۱هزار و ۲۵۶ نفر روز در مدارس این استان اسکان یافتند.

زارع پور افزود: از ۲۸ اسفند ماه ۹۶ تا۱۳فرودین سال گذشته ۱۵هزار و ۹۴۳ خانوار با جمعیت ۶۲ هزار و ۵۰۳ نفر در مدارس استان اسکان یافتند.

نیمه اول تعطیلات امروز به پایان می رسد و بسیاری از مسافران به شهرهای خود بر می گردند و از طرفی با شروع بارش های سیل آسا در استان پیش بینی می شود در دو روز آینده از تعداد گردشگران استان کاسته شده و پس از آن در نیمه دوم تعطیلات، کهگیلویه و بویراحمد به بهشت گردشگری جنوب تبدیل شود.