تاکید استاندار بر پاک دست بودن یزدان پناه/حلالیت طلبیدن ایلامی/تقدیر یزدان پناه از نمایندگان/چرایی حضور روشنفکر/حواشی+ تصاویر

دکتر احمدی با اشاره به اضافه شدن 400 تخت بیمارستانی به تعداد تخت‌های استان در سال گذشته ابراز کرد: از نظر زیرساخت‌ها درمان در سطح کشور جزو استان‌های برخوردار کشور هستیم.

فصلی نو ، با حضور قائم مقام وزیر بهداشت ، استاندارکهگیلویه و بویراحمد و معاونین وی ،مدیران سابق و کنونی دانشگاه علوم پزشکی ،معاونین و برخی از پرسنل این دانشگاه در سالن جرحانی برگزار شد .

به گزارش فصلی نو ، در این دیدار پس از سخنان ایرج حریرچی قائم مقام وزیر هداشت و درمان دکتر اورنگ ایلامی ضمن خوش آمد گویی گزارشی از عملکرد خود در زمان ریاست دانشگاه را برای حاضرین اعلام کرد .

در این مراسم ضمن تقدیر از زحمات اورنگ ایلامی ،پرویز یزدان پناه به سمت رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی منصوب شد .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد که شاید آخرین سخنرانی قبل از مراسم تودیع خود را در سالن جرجانی انجام می داد در این مراسم گفت: دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف از جمله بهداشت و درمان قابل مقایسه با هیچ دوره‌ای نیست.

وی با اشاره به اینکه با طرح تحول سلامت کارهای بزرگی صورت گرفت که این تحولات قابل مقایسه با هیچ دوره‌ای نیست، عنوان کرد: دستاوردهای این طرح در زمینه تقویب زیرساخت‌ها و بحث عدالت در سلامت دور از مشاهده نیست.

دکتر احمدی با اشاره به اضافه شدن ۴۰۰ تخت بیمارستانی به تعداد تخت‌های استان در سال گذشته ابراز کرد: از نظر زیرساخت‌ها درمان در سطح کشور جزو استان‌های برخوردار کشور هستیم.

نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد خواستار باز مهندسی در بهره مندی از این امکانات شد و افزود: ضروری است بستر فرصت دسترسی مردم به تخت و خدمات درمان فراهم شود.

دکتر احمدی ادامه داد: کادر متخصص پزشکی برای بیمارستان‌ها افتتاح شده پیش بینی تا از تمام بخش‌ها به نحو مطلوب استفاده شود و سرمایه گذاری گرانسنگ دولت در این سال‌های خسکسالی مالی مورد استفاده مردم قرار بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه همه انتظار داریم ساز و کار مدیریت در درون دانشگاه مجزار از مدیربت سایر بخش‌ها باشد، بیان کرد: بهره وری، قانونمندی و بهره مندی از نخبگان در دستور کار مسئولان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج قرار بگیرد.

دکتر احمدی خاطرنشان کرد: اینکه به دلیل فشارهای سیاسی نخبگان را کنار بگذاریم و عده‌ای را در سمت‌های مختلف بگماریم که به توسعه کمک نمی‌کنند، پذیرفتنی نیست و البته دلیل پیشرفت نکردن کهگیلویه و بویراحمد استفاده نکردن از نخبگان در مسئولیت‌ها است.

وی با تشریح ضرورت بهره مندی مردم از زیرساخت‌های ایجاد شده از جمله بیمارستان شهید جلیل یاسوج افزود: بسته خدمات درمانی باید اثربخش تر و با هزینه کمتری ارائه شود تا مردم، پزشکان و …راضی باشند.

دکتر احمدی بیان کرد: سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از افتخارات این استان و آشنا به مسائل و مشکلات است که امیدوارم با اتکا به تجربه قبلی ضعف‌ها را برطرف کند.

نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: کار کردن در این استان نیاز به تلاش، خون دل خوردن، پیگیری و صعه صدر دارد.

قائم‌مقام وزیر بهداشت با اشاره به اینکه تاکنون در آئین معرفی بیش از ۳۰ رئیس دانشگاه علوم پزشکی کشور حضور داشته‌ام ولی هیچ آئینی باشکوه‌تر از برنامه امروز ندیده‎ام، گفت: پرداختی از جیب مردم از ۵۸ درصد به ۳۵ درصد رسید که این رقم طبق برنامه ششم توسعه باید به زیر ۲۵ درصد برسد.

دکتر ایرج حریرچی در نشست آئین تکریم و معارفه رئیس سابق و جدید دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: افزایش سلامت، محافظت مالی از مردم و بیماران، کاهش پرداختی از جیب مردم و کارایی از اهداف نظام سلامت است.

وی کاهش مرگ و میر زودرس را از اهداف افزایش سلامت دانست و افزود: کاهش پرداختی از جیب مردم بدترین نوع تامین مالی در نطام سلامت بوده و در این زمینه جزو بدترین کشورهای دنیا بوده‌ایم.

دکتر حریرچی با اشاره به ضرورت افزایش رضایتمندی از نظام سلامت ابراز کرد: مردم انتطار درمان و رعایت کرامت دارند و نباید متولیان درمان فرقی بین افراد قائل شوند و برخی موقع کادر درمان سلام به بیمار نمی‌دهند و رابطه چشمی برقرار نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه هدف از کارایی در نظام سلامت این بوده که با منابع موجود حداکثر سلامت را به دست بیاوریم، بیان کرد: خیلی از امکانات بیمارستانی و خانه‌های بهداشت راکد است و کل بخش خصوصی ما اشکال تخت ۶۰ درصد بوده و ۴۰ درصد خالی است.

قائم‌ مقام وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه تا سال ۱۴۰۴ باید به پوشش همگانی برسیم، ادامه داد: سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد فردی با سابقه اجرایی پربار، پاک دست، عدالت محور و دلسوزی بوده که همه این موارد برای مجموعه وزارت بهداشت مشخص شده است.

دکتر حریرچی خاطرنشان کرد: امیدوارم دوران مدیریت دکتر پرویز یزدانپناه در دانشگاه علوم پزشکی این استان بزرگ زرین دیگری به تاریخ این دانشگاه اضافه کرده و خدمات مطلوبی به مردم ارائه شود.

وی خدمات رسانی به فقرا و محرومان را جزو اولویت‌های وزارت بهداشت عنوان کرد و افزود: با وجود زیرساخت‌های موجود و داشتن فارغ التحصیلان فراوان در رشته‌های مختلف پزشکی، بخش زیادی از کهگیلویه و بویراحمدی‌ها نباید برای دریافت خدمات درمانی به خارج از استان مراجعه کنند.

دکتر حریرچی خاطرنشان کرد: هزینه پرونده متوسط یک بیمار دو میلیون ۸۰۰ تومان بوده که بیمار شهری ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان و روستایی ۱۵۰ هزار تومان پرداخت می‌کنند.

وی شفافیت، عدالت و رعایت قانون را در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ضروری دانست و گفت: در بکارگیری نیرو نباید فرقی بین مردم بهمئی و بویراحمد باشد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آئین با تقدیر از حاضران در این نشست گفت: در حوزه بهداشت و درمان پروژه‌های خوبی اجرا شده که باید به طور کامل مورد بهره‌برداری قرار بگیرند.

حجت‌الاسلام و المسلمین مسعود داستار بیان کرد: سرپرست جدید دانشگاه دغدغه کار دارد به گونه‌ای که در این مدت نشست‌های مختلفی را با هدف شناسایی مشکلات و ارائه راهکارها برگزار کرده است.

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آئین گفت: افزایش ۲۰ درصدی اهدای عضو، گسترش برنامه اسناد نوین، گسترش برنامه پیگیری مادران پر خطر در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی، کاهش مرگ و میر مادران باردار، کاهش امار سزارین و راه اندازی سلامتکده طب سنتی از جمله کارهای انجام شده است.

دکتر اورنگ ایلامی افزود: در دولت تدبیر و امید شاهد افزایش فضای فیزیکی بیمارستانی از ۳۴ هزار متر مربع به ۸۰ هزار متر مربع، فضای کلینیک دولتی ملکی از ۴ هزار متر مربع ۱۴ هزار متر مربع و فضای آموزشی و کمک آموزشی از ۱۲ هزار متر مربع به ۲۹ هزار و ۵۰۰ متر مربع رسیده است.

ایلامی در پایان سخنان خود از همه حلالیت طلبید.

مدیر جدید دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آئین با تقدیر از مقام عالی وزارت و مسئولان ارشد وزارتخانه، مجمع نمایندگان و مسئولان ارشد استانی گفت: امیدوارم با تلاش شبانه روزی بتوانم پاسخگوی اعتماد مجموعه باشم.

پرویز یزدانپناه : از نمایندگان استان که بصورت جدی برای اولین بار از من درخواست کردند وارد این حوزه شوم و از من مسئولیت خواستند و شرایط را با رایزنی فراهم کردند تقدیر می کنم و انشالله بتوانم پاسخوی اعتماد آنان باشم .

دکتر پرویز یزدانپناه قانونمنداری، عدالت محوری، جلوگیری از هزینه‌های غیر ضروری، پرداخت مطالبات پزشکان، پرستاران و کارکنان را جزو اولویت‌های خود عنوان کرد و افزود: شفاف سازی در مسائل مختلف از جمله استخدام نیروی انسانی به جد در دستور کار است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه در سال ۹۷ کسری تراز دارد، خاطرنشان کرد: کسری تراز بیمارستان بزرگ شهر یاسوج در سال ۹۷ به ۹۰ میلیارد تومان رسید و بدهکاری بیمارستان‌هایی که افتتاح شدند ۴۲ میلیارد تومان است.

دکتر یزدانپناه ادامه داد: بدهی پرسنل ستادی ۲۰ میلیارد تومان و کسری تراز پروژه‌های عمرانی ۲۲ میلیارد تومان است و بیمارستان‌های جدید ۲۱ میلیارد تومان بدهی تجهیزات دارند و برای راه‌اندازی کامل آن‌ها نیاز به ۳۵ میلیارد تومان دیگر داریم و در کل نزدیک به ۱۷۴ میلیارد تومان سرجمع کسری تراز در پایان سال ۹۷ داریم.

در حاشیه:

برگزاری مراسم تودیع و معارفه درهوای دم کرده سالن و ازدحام بی نظیر جمعیت نشان از کج سلیقگی می داد ، جمعیت زیادی ایستاده مراسم را نظاره گر بودند .

در چند وقت اخیر دکتر مهدی روشنفکر که به احتمال فراوان یکی از کاندیداهای انتخابات مجلس است ، در مباحث عزل و نصب ها سعی می کند ، تلاش زیادی از خود نشان می دهد، تا نام وی بر سر زبان ها باشد، روشنفکر اوایل ردیف پشت سر یزدان پناه با کمی فاصله قرار داشت اما بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی خود پشت سر یزدان پناه نشست.

حضور مادر دکتر یزدان پناه در این مراسم که خیلی ها با انگشت نشان هم می دادند از دیگر نکات جالب این برنامه بود .

دکتر سبز در این برنامه جدا از سایر معاون های دانشگاه نشست خیلی ها می گویند دکتر سبز تنها معاون ماندنی سیستم ماندگار خواهد بود و با خیال راحت بکار خود ادامه خواهد داد .

دکتر یزدان پناه هم همانند بسیاری از مدیران دولت تدبیر وامید زمان تقدیر از رسانه ها فقط از صدا و سیما نامبرد و انبوه خبرنگارانی که بی مزد و منت در آن هوای گرم مشغول تهیه خبر بودند نادیده گرفت .

انتظار می رفت برای این مراسم به اندازه مهمانان دعوت شده در هوای گرم آب آشامیدنی تدارک دیده می شد که متاسفانه آب معدنی در این مراسم حکم کیمیا داشت .

یکی از رسانه ها برای تخریب نماینده بویراحمد و دنا تیتر کرده بود حضور روشنفکر در غیاب زارعی که تابلو بود تیتر به سمت تخریب رفته ایت ، تیتر آنقدر ناشیانه کار شده بود که هر انسان عاقلی به نیت رسانه پی می برد یکی سوال نکرد مگر زارعی فقط تو این استان نماینده دارد و چه دلیلی دارد نماینده در آن حضور داشته باشد .

مطمئن باشید اگر زارعی نیز حضور پیدا می کرد جاده تخریب برای این رسانه هموارتر می شد .

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=9301

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: