تبلیغ علیه نامزدها و هتک حرمت آنان جرم محسوب می شود

فصلی نو،معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت:تبلیغ علیه نامزدهای انتخابات، هتک حرمت و حیثیت آنان در فضای مجازی مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرد.


به گزارش فصلی نو،عیسی حسنی در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: انجام هریک از موارد مندرج در ماده ۶۵ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی از طریق شبک‌های اجتماعی و فضای مجازی ممنوع و مرتکبان تحت پیگرد قانونی قرار گرفته و به یکی از مجازات‌های درجه ۶ محکوم می‌شوند.

وی طبق ماده ۶۵ مکرر الحاقی سوم خردادماه ۹۵ در فعالیت‌های تبلیغات انتخابات برخی اقدامات در شبکه مجازی جرم بوده و تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرد، عنوان کرد: نوشتن یا اظهار مطالب خلاف واقع، دیوارنویسی، انتشار اعلام ‏نظر مقامات و اشخاص موضوع ماده (۶۰) این قانون و فریب و اغوای مردم از طریق سوءاستفاده از اعلام ‏نظر یا عکس شخصیت‏‌ها و مقامات دولتی مذکور در ماده (۲۹ ) این قانون جرم است.

حسنی تبلیغ علیه نامزدها و هرگونه هتک حرمت و حیثیت آنان در فضای مجازی را جرم دانست و افزود: قاطعانه با افرادی که نسبت به تخریب یا پاره‏‌کردن عکس و دیگر آثار تبلیغاتی نامزدها در مهلت قانونی تبلیغات در محل‏‌های مجاز الصاق شده اقدام کنند، برخورد می‌کنیم.
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: انجام هرگونه فعالیت تبلیغاتی نظیر سخنرانی و انتشار محموله‏‌های تبلیغاتی به نفع نامزد خاص، خارج از مهلت قانونی تبلیغات نیز مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرد.

حسنی با اشاره به اینکه اخلال و برهم‌‏زدن اجتماعات و سخنرانی‏‌های قانونی و تعرض به ستادهای انتخاباتی نامزدها جرم است، ادامه داد: استفاده از هرگونه آثار تبلیغاتی از سوی نامزدها و طرفداران آنان، اعم از آثار کاغذی، پارچه‌‏ای، مقوایی، فلزی یا هر جنس دیگر، با ابعاد بیشتر از ۵۰ در ۷۰ سانتی‏متر و استفاده از کاروان‏‌های تبلیغاتی و استفاده از بلندگو در خارج از محیط سخنرانی نیز جرم بوده و در صورت مشاهد تشکیل پرونده و برخورد می‌شود.

وی با اشاره به مجازات متخلفان به ماد ۶۵ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی از طریق شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی به یکی از مجازاتهای درجه ۶ خاطرنشان کرد: حبس بیشتر از شش ماه تا دو سال، جزای نقدی بیشتر از بیست میلیون ریال تا هشتاد میلیون ریال، شلاق از سی و یک تا نود و نه ضربه، محرومیت از حقوق اجتماعی بیشتر از شش ماه تا پنج سال و انتشار حکم قطعی در رسانه‌ها در انتظار این مجرمان است.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=11150

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: