فصلی نو ،استاندار کهگیلویه و بویراحمد، گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، به اندازه چند روز اخیر استرس و نگرانی نداشته ام و می طلبد رسانه های استان بیش از پیش خطر این ویروس مرگبار را به مردم گوشزد کنند.

حسین کلانتری در نشست ستاد کرونای استان با تسلیت ایام عزاداری امام حسین (ع) و همچنین گرامیداشت روز پزشک، اظهار داشت: آمارهایی که توسط کادر درمان داده می شود پیام هایی دارد که باید متناسب با آنها در جایی که وضعیت نگران کننده و یا عادی است این موضوع به مردم گوشزد شود.

استاندار خواستار ارائه آمار و تشریح وضعیت کرونا در استان به صورت شفاف و سریع با مردم شد و گفت:  در وضعیت خطر و قرمز  کرونا قرارداریم ، میزان مراجعات سرپایی و افزایش بیماران مثبت نشان دهنده این وضعیت خطر است که اگر دقت لازم صورت نگیرد و پروتکل ها  رعایت نشود خطر افزایش خواهد یافت و در صورت رعایت آنها شاهد مرگ کمتری خواهیم بود.

وی تاکید کرد: عدم رعایت پروتکل ها توسط عده ای اندک رعایت سلامت اکثریت را به خطر میاندازد و تا مرگ سراغ ما نیاید متوجه نخواهیم شد.

کلانتری خواستار انعکاس وضعیت واقعی کادر درمانی از سوی رسانه ها شد و افزود: ظرفیت بیمارستان ها محدود و تعداد بیماران در حال افزایش است باید متوجه خطر بود.

وی با اشاره به  کمک هایی که از طریق وزارت برای بیمارستان دهدشت، سی پی ار  و…، بیان کرد: می طلبد مسئولان دانشگاه علوم پزشکی به جد پیگیر پرداخت مالی این موارد باشند.

نماینده عالی دولت در استان به تعامل خوب بین دستگاه های اجرایی اشاره کرد و گفت: این وضعیت نگران کننده است و همت جهادی را می طلبد.

کلانتری عنوان کرد: انتظار می‌رود مردم از سفرها و تجمعات غیر ضروری پرهیز کرده و رعایت پروتکل‌ های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را جدی بگیرند.

استاندار با اشاره به اینکه بعد از مرگ افراد نزدیک و بستگان خود، رعایت توصیه‌ ها و تذکرات جدی گرفته می‌ شود، افزود: اطلاع رسانی و هشدار در زمینه وضیت کرونایی حاکم ضروری بوده و هیچ گونه کم کاری در این زمینه پذیرفتنی نیست.

وی تصریح کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، به اندازه چند روز اخیر استرس و نگرانی نداشته‌ام و لازم است که صدا وسیما، رسانه‌ های مختلف، مداحان و واعظین در هئیت‌ های عزاداری تلاش کنند هشدار، تذکرات و نحوه زندگی در شرایط کنونی را به مردم گوشزد کنند.

کلانتری خاطرنشان کرد: در این ایام بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان برای احداث و افتتاح پروژه های بهداشتی و آموزشی استان هزینه شده و خواهد شد.

استاندار در بخش دیگری از سخنانش، بیان کرد: آنهایی که در عروسی و عزا سبب ایجاد خطراتی برای سلامت مردم شدند و رحم‌ نکردند فردای قیامت مسئول هستند.

وی خواستار نهایت دقت در برگزاری مراسمات مربوط به ایام محرم شد و گفت: می طلبد که میادین و معابر شهرها به نحوی سیاه پوش شوند که متناسب با مدیریت مقابله با کرونا باشد و هرخانه یک حسینیه باشد.

کلانتری بر استفاده از ظرفیت خدمات الکترونیکی در ادارات تاکید کرد و گفت: دستگاه هایی که بیشترین ش خدمات را به صورت الکترونیک ارائه دهند؛ تشویق می شوند.

وی با تاکید بر اینکه اولویت ما قطع زنجیره کرونا است، اظهار داشت: هرگونه برپایی همایش و مراسم تجمعی در استان ممنوع است.

کلانتری بر پیگیری مراکز قرنطینه تاکید داشت و گفت: صمت بر وضعیت بازار و نانوایی ها نظارت داشته و علوم پزشکی به صورت مستمر از مطب ها در راستای رعایت پروتکل ها بازدید کند و در صورت عدم رعایت با خاطیان برخورد شود.

وی با اشاره به اینکه در ماه های پیش رو تشخیص آنفولانزا و کرونا سخت است،تاکید کرد: باید مراقبت شود.

کلانتری از پایین آمدن سن مبتلایان به کرونا خبر داد و گفت: خبر بد این است که افراد جوان و توانمند بستری هستند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: در موضوع آغاز سال تحصیلی و نحوه برگزاری کلاس‌ های درس در مناطق با وضعیت قرمز براساس تصمیم ستاد ملی باشد که خطری جان دانش آموزان را تهدید نکند.

 وی با اشاره به هفته دولت، گفت: دولتی که الگوی آن امام حسین (ع) باشد باقی خواهد ماند.

کلانتری افزود: دولت جمهوری اسلامی الگوی آن نهضت اسلامی است و باید در جهت خدمت خالصانه و بدون منت برای مردم گام برداشت.

وی با تاکید بر اینکه ما بر روی بدن های سوخته و خون های مظلوم تکیه کرده ایم، گفت: مسئول نباید به دنبال منافع قوم جریان و حزب باشد بلکه باید به دنبال رضایت پروردگار و خدمت خالصانه به خلق باشد.

گفتنی است در این نشست به مناسبت روز پزشک و به پاس خدمات فداکارانه جامعه پزشکی در مقابله با ویروس کرونا با اهدای لوح سپاس و هدایایی از تعدادی از پزشکان استان به نمایندگی از جامعه پزشکی تقدیر شد.