فصلی نو، در روزهای اخیر، تحریف سخنان بی پرده و شفاف نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به تاکتیک نخ نمای رسانه های دلواپس تبدیل شده است. مهرداد خوشکار مقدم: گویی انتخاب یک نماینده ی اصلاح طلب به عنوان نایب رئیس مجلس به مذاق برخی محافل دلواپس خوش نیامده و قصد بر این است به هر […]

فصلی نو،

در روزهای اخیر، تحریف سخنان بی پرده و شفاف نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به تاکتیک نخ نمای رسانه های دلواپس تبدیل شده است.

مهرداد خوشکار مقدم: گویی انتخاب یک نماینده ی اصلاح طلب به عنوان نایب رئیس مجلس به مذاق برخی محافل دلواپس خوش نیامده و قصد بر این است به هر طریق ممکن وجهه سیاسی وی را تخریب نمایند؛ بخصوص که مسعود پزشکیان نشان داده در دفاع از حقوق مردم، هرگز اهل عقب نشینی، کوتاه آمدن و مصلحت جویی نیست.

طبق اذعان دوستان و حتی رقبای نایب رئیس مجلس، سخنان مسعود پزشکیان همچون رفتار و کردار وی، شفاف و به دور از پیچیدگی های سیاسی بوده و همین امر به عاملی برای بهانه گیری و جوسازی رسانه ای محافل دلواپس به او و حتی دولت تدبیر و امید تبدیل شده است.

نخستین حمله ی همه جانبه به اظهارات پزشکیان طی هفته های اخیر از ماجرای FATF  و تاکید وی بر لزوم شفاف سازی اقتصادی در کشور آغاز شد که با گذر زمان و روشن شدن بی اساس بودن ادعای رسانه های منتقد، جنجال به وجود آمده به سکوتی معنا دار تبدیل گردید!

از آنجا که سماجت،  و بی توجهی به اخلاق حرفه ای، به ویژگی بعضی از رسانه های دلواپس تبدیل شده، بی توجه به شکست در این تاکتیک تکراری، همچنان تحریف سخنان و راه اندازی هیاهوی رسانه ای را به عنوان راهکار تخریب مسعود پزشکیان در دستور کار خود قرار داده اند.

با این اوصاف، حضور نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در برنامه ی “دست‌خط” شبکه پنج صداو سیما و انتقادات بی پرده ی دکتر مسعود پزشکیان از سیستم حاکم بر نظام بهداشت و درمان کشور، به بهانه ای برای کوبیدن دولت و نیز اصلاح طلبان تبدیل شده است.

خنده دار ترین تیتر به کار گرفته شده از سخنان پزشکیان در برنامه ی مذکور “دریافت حقوق ۱۵۰ میلیون تومانی مدیران دولتی” بود که به صورت گسترده ای نیز انتشار یافت؛ گویا که عده ای از هر فرصتی برای عقده گشایی علیه دولت استفاده می کنند!

حال اینکه دکتر پزشکیان در این برنامه که فایل صوتی و تصویری آن نیز در دنیای مجازی موجود است، دستمزدهای “برخی از پزشکان دولتی” را به باد انتقاد گرفته و هیچ سخنی از فیش های حقوقی مدیران دولتی به میان نیامده بود!

16 8 15 161743IMG10472933

اینکه رسانه های مدعی دین و انصاف و اخلاق مداری فرق میان حقوق پزشکان دولتی با حقوق مدیران دولتی را نمی دانند یا عمدا به شایعه سازی دامن می زنند به کنار، اما سئوال اصلی اینجاست که آیا منافع جناحی و گروهی برای یک عده به این اندازه مهم است که منافع ملی را زیرپا گذاشته و دفاع نایب رئیس مجلس از حقوق بهداشتی و درمانی مردم را تحریف و به چالش می کشند؟!

دکتر مسعود پزشکیان، وزیر بهداشت دولت اصلاحات که خود از خبره ترین جراحان قلب ایران به شمار می آید در برنامه ی دستخط عنوان کرد که “برخی” از پزشکان ایران تا هفت برابر پزشکان امریکا درآمد دارند.

وی در عین حال با تاکید بر اینکه این آمار با مقایسه ی سرانه ی بهداشت و درمان (Gdp  ) دو کشور عینیت می یابد گفت: سرانه بهداشت و درمان در امریکا سالانه هشت هزار دلار بوده این درحالی است که سرانه بهداشتی ایران به ۵۰۰ دلار هم نمی رسد.

دکتر پزشکیان تصریح کرد: با چنین سرانه ای، درآمد پزشکان در امریکا بین ۱۵۰ هزار تا ۶۰۰ هزار دلار در سال است که ۳۰ درصد این رقم هم به عنوان مالیات از آنها کسر می شود.

نایب رئیس مجلس با اشاره به درآمدهای بسیار بالای “برخی” پزشکان ایرانی در وضعیت سرانه ی نامناسب بهداشت و درمان اظهار داشت: با اینجال در ایران پزشکان دولتی را سراغ دارم که بین ۱۵۰ الی ۱۹۰ میلیون تومان پول می گیرند و درآمد عده ای از پزشکان بخش خصوصی ماهانه به میلیارد هم می رسد درحالیکه مالیات نمی دهند یا رقم پرداخت شده ی آنان نیز ناچیز است.

وی در پایان سخنان خود ضمن مقایسه “نسبت” درآمد پزشکان دو کشور با لحاظ قرار دادن سرانه ای بهداشت و درمان ایران و آمریکا، عنوان کرد که برخی از پزشکان ایرانی حدود هفت برابر همتایان امریکایی خود درآمد دارند!

به اعتقاد کارشناسان، اظهارات دکتر مسعود پزشکیان به عنوان نایب رئیس مجلس و یکی از پزشکان حاذق ایران، دفاع از حقوق مردم و لزوم اصلاح سیستم بهداشت و درمان بوده و ربطی به جار و جنجال های جناحی ندارد اما به نظر می رسد سوءاستفاده و تحریف سخنان وی به منظور رسیدن به مقاصد گروهی، برای برخی محافل و رسانه های دلواپس، از نان شب هم واجب تر است!