تردد در جاده های ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد روان است

نصیری راد ابراز داشت: در برخی محورهای اصلی و روستایی استان به ویژه در ارتفاعات از جمله محور یاسوج-دشتروم، محور یاسوج – اقلید، یاسوج- شیراز گردنه مله شوره بارش برف گزارش شده است.

فصلی نو- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه وبویراحمد گفت: با وجود بارش باران رفت و آمد در تمامی جاده های اصلی، فرعی و بزرگراه های استان روان است.

به گزارش فصلی نو- محمد نصیری راد اظهار داشت: با وجود بارش باران و در برخی مناطق کوهستانی برف از شب گذشته تمامی جاده های ارتباطی اصلی این استان باز و تردد در آنها  بدون هیچ محدودیتی برقرار است.

وی افزود: در صورت مسدود شدن محور های ارتباطی در این استان توسط راهداری کهگیلویه و بویراحمد اطلاع رسانی دقیق و به موقع انجام خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: با توجه به بارندگی های شبانه روز گذشته تاکنون تنها محور مسدود این استان جاده سی سخت به پادنا بوده که همیشه در این موقع از سال مسدود است و تاکنون گزارشی از انسداد دیگر محور ها دریافت نشده است.

نصیری راد ابراز داشت: در برخی محورهای اصلی و روستایی استان به ویژه در ارتفاعات از جمله محور یاسوج-دشتروم، محور یاسوج – اقلید، یاسوج- شیراز گردنه مله شوره بارش برف گزارش شده است.

کهگیلویه و بویراحمد دارای ۷۹ گردنه با ۲ هزار و ۸۴۶ کیلومتر و جاده و ۶۶ نقطه به طول ۳۲۷ کیلومتر محور برفگیر است.

این استان حدود ۶ هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان ۱۴۲ کیلومتر بزرگراه، ۵۰۵ کیلومتر راه اصلی، یکهزار و ۲۳۸ کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.

بیش از ۴۴ درصد جمعیت افزون بر ۷۲۳ هزار نفری این استان در روستاها ساکن هستند.

کهگیلویه وبویراحمد همچنین دارای یکهزار و ۶۷۶ روستای دارای سکنه است که حدود ۷۰۰ روستای آن بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارد.

۲۳ راهدارخانه ثابت و سیار در محورهای مواصلاتی این استان با شروع بارش‌ها آماده خدمت‌رسانی به رانندگان هستند.

خدمات رسانی با ۲۰۰ دستگاه وسیله نقلیه سبک، نیمه سنگین و سنگین در جاده‌های ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد در حال انجام است.

در این راهدارخانه‌ها بیش از ۲۵۰ نفر آماده باش و ۱۰۰ نفر نیروی پشتیبان برای ارائه خدمت به مسافران در عملیات‌های راهداری پاییز و زمستانه مستقر هستند.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=10651

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: