تعطیلی صنوف پر ریسک کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

فصلی نو ،فرماندار بویراحمد گفت: تراکم جمعیت و رعایت نکردن فاصله اجتماعی در صنوف شهرستان بویراحمد به حدی است که سلامت شهروندان را تهدید می کند و به همین دلیل برخی از صنوف تعطیل شده است.

به گزارش فصلی نو ،شاهرخ کناری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: وضعیت کرونایی شهرستان بویراحمد قرمز بوده و حتی در برخی مناطق ،این شهرستان شرایط از وضعیت قرمز عبور کرده و موجب نگرانی شدید شده است.

وی افزود: تجمع مردم در صنوف در حال فعالیت شهرستان همچنان زیاد است و هنوز برخی افراد حساسیت موضوع را درک نکرده اند.

فرماندار بویراحمد تصریح کرد: اگرچه بسیاری از صنوف پر ریسک در شهرستان تعطیل شده اند اما هنوز برخی مغازه داران دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نمی کنند.

کناری تاکید کرد: باید تدابیری اندیشیده شود تا برخی صنوف به طور نوبتی و با رعایت پروتکل های بهداشتی کار کنند تا نیاز های مردم رفع شود.

وی ابراز داشت: دفاتر پیشخوان جزو مکان های پر ریسک و پر خطر محسوب می شوند و به آن ها فرصت چند روزه ای داده می شود که در صورت رعایت نکردن پروتکل ها باید در مقطعی از زمان تعطیل شوند.

فرماندار بویراحمد عنوان کرد: ادارات برق، امور صنفی، کمیته امداد، اداره غله، اداره پست و امور مالیاتی فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمی کنند و در صورت ادامه این روند با ان ها برخورد می شود.

وی افزود: چنانچه تا بالای ۹۰ درصد شهروندان و کارکنان ادارات ، فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نکنند شرایط فعلی شیوع کرونا همچنان حکم فرما خواهد بود.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد روند افزایش موارد مثبت و بستری ها در شهرستان بویراحمد نگران کننده است .

شهرستان بویراحمد نیمی از جمعیت ۷۲۰هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد را در خود جای داده است.

پرویز یزدان پناه تصریح کرد: ۲۵۷ بیمار در بیمارستان های معین کرونا استان بستری بوده که از این تعداد ۱۳۰ نفر مبتلای قطعی هستند.

وی ابراز داشت: ۲۵ بیمار نیز در بخش آی سی یو بیمارستان‌های استان بستری اند و تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی استان تاکنون ۵ هزار و ۸۹ مورد گزارش شده است.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=12517

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: