توزیع بیش از ۲۰۰۰بسته معیشتی طرح شهید سلیمانی در شهرستان بویراحمد/تصاویر

فصلی نو،رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد از توزیع بیش از 2000بسته معیشتی طرح شهید سلیمانی و بیش از 200 مورد پلمب در این شهرستان خبر داد.

به گزارش فصل جنوب ، روابط عمومی مرکز بهداشت شهید دامیده شهرستان بویراحمد؛ دکتر محمد یزدان پناه اظهار داشت: اجرای طرح مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ به شیوه محله و خانواده محور ( طرح شهید حاج قاسم سلیمانی) در شهرستان بویراحمد، با استفاده از مشارکت مردمی، هماهنگی و تعامل بین بخشی، بهره گیری از کمک نیروهای بسیج، هلال احمر و داوطلب مردمی از اول آذرماه شروع شد.

وی افزود: از جمله راهبردهای بسیار مهم در این طرح می توان به تشدید نظارتها بر پروتکل های بهداشتی، اعمال محدودیتهای هوشمند و هدفمند، آموزش سلامت همگانی، حفاظت از گروههای آسیب پذیر و افراد دارای بیماری زمینه ای، انجام تست های گسترده، رهگیری و بیماریابی فعال نام برد.

محمد یزدان پناه عنوان کرد؛ در بخش نظارتی بازرسان بهداشت محیط و حرفه ای در قالب ۴۸ تیم و با همکاری ۶۷ نفر داوطلب هلا احمر در کنار ۵۳ تیم نظارتی رصدگر بسیج و سایر ارگانها ( فرمانداری، تعزیرات، صمت، نیروی انتظامی، بسیج اصناف و …) کار بازدید از اصناف، مغازه ها، اماکن عمومی، پاساژها، کارگاهها، صنایع، ادارات، بانکها و .. را به عهده دارند که از مجموع ۵۳۹۰ مورد بازدید انجام گرفته ۳۶۱ مورد معرفی به مراجعه قضایی و ۲۸۹ مورد پلمب داشته ایم.

وی گفت: در بخش حمایتی گروههای رصدگر بسیج به کمک رابطین سلامت محله و سفیران سلامت خانوار ۲۵۷۳۷ خانوار را غربالگری و ۱۸۳۳ بسته حمایتی با ارزش هربسته ۴۰۰ هزارتومان بین خانوارهای نیازمند توزیع شده است که همچنان خانوارهای مبتلا به کرونا و افراد دارای بیماری زمینه ای و خانوارهای آسیب پذیر در اولویت کار این عزیزان می باشد.

وی خاطرنشان کرد؛در بخش مراقبتی ۲۵۶ تیم در مراکز خدمات جامع سلامت در قالب تیم های مراقبتی( رهگیری و مراقبت در منزل) تشکیل ( اعضاء تیم: پزشک، کارشناس بهداشتی، مراقبین سلامت و بهورزان) که در حال خدمت رسانی هستند، که تاکنون ۱۷۹۰مورد رپید تست جهت مراکز تجمعی، افراد آسیب پذیر، بیماران خاص، سالمندان و اطرافیان بیمار کرونایی انجام گرفته که ۲۵۷ مورد مثبت بوده است.

رئیس مرکز بهداشت بویراحمد در پایان خاطرنشان کرد؛ در این طرح از کلیه اطرافیان بیمار با PCR مثبت، چه علامتدار باشند و چه بدون علامت از آنها تست گرفته میشود.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=13330

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: