طبق آمارهای موجود بیشترین آسیب‌های وارده به راکبان موتورسیکلت هنگام تصادفات در ناحیه سر است که گذاشتن کلاه ایمنی تأثیر زیادی در کاهش مصدومیت ناشی از تصادفات دارد.

فصلی نو ، طی آیینی با بمناسبت هفته ناجا و به میزبانی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در راستای طرح ارتقای ایمنی راکبان موتوسیکلت تعداد ۲۰۰عدد کلاه ایمنی در شهرستان گچساران توزیع شد.

به گزارش فصلی نو، در این آیین که با حضور دکتر تاجگردون نماینده مردم شریف گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی،محمدحسین نصیری راد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان،سرهنگ ویسی پور رییس پلیس راه استان،سرهنگ خوشوقت رییس پلیس راهور استان و جمعی از مقامات انتظامی استانی و شهرستانی حضور داشتند.

در آین آیین محمدحسین نصیری راد ضمن بیان اینکه ۳۰۰ کلاه ایمنی به موتورسیکلت‌سواران شهرستان گچساران اهدا شده است، ابراز داشت: راکبان موتورسیکلت از آسیب‌پذیرترین افراد در تصادفات هستند لذا به‌منظور کاهش این آسیب‌ها و نهادینه شدن فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی این اقدام صورت گرفته است.

وی ضمن بیان اینکه درصد بسیار بالای تلفات ناشی از تصادفات موتورسیکلت به دلیل نداشتن کلاه ایمنی است، افزود: طبق آمارهای موجود بیشترین آسیب‌های وارده به راکبان موتورسیکلت هنگام تصادفات در ناحیه سر است که گذاشتن کلاه ایمنی تأثیر زیادی در کاهش مصدومیت ناشی از تصادفات دارد.

مدیرکل راهداری استان با بیان اینکه اجرای طرح‌های ارتقای ایمنی و توزیع رایگان کلاه ایمنی به موتورسیکلت‌سواران با همیاری دهیاری و پلیس‌راه انجام‌گرفته است، ابراز داشت: این طرح‌ها با اولویت در روستاهایی که بیشترین آسیب‌دیدگی موتورسیکلت‌سواران و تعدد وسایل نقلیه را داشته و در مناطق پرخطر قرار دارند اجراشده است.

نصیری راد بابیان اینکه آموزش موتورسواران به‌منظور کمک به نهادینه شدن فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی برای راکبین آسیب‌پذیر در دستور کار است، اضافه کرد: امیدواریم با اجرای چنین طرح‌هایی در سطح استان در آینده شاهد کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای در این بخش باشیم.

شایان ذکر است در پایان این آیین کلاه های ایمنی بین راکبین موتور سیکلت توزیع گردید.