جایگاه های سوخت کهگیلویه وبویراحمد از آزمون استاندارد نمره قبولی گرفتند

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی کهگیلویه وبویراحمد گفت: البته شهرداری دوگنبدان تاکنون هیچ گونه همکاری و تعاملی نه تنها در رفع مشکل آسانسورها بلکه در هیچ زمینه ای نداشته و البته در صورت بروز هرگونه مشکل و اتفاقی در استفاده از کالاهای مشمول استاندارد خود شهرداری دوگنبدان باید پاسخگو باشد.

یاسوج- فصلی نو- اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی کهگیلویه وبویراحمد ظرف سال جاری بیش از ۹۸۰ مورد بازرسی و آزمون از نازل های سوخت مایع در سطح استان انجام داده که در هیچ یک از این بازرسی ها حتی یک مورد تخلف و نشانه ای از غیراستاندارد بودن و یا کم فروشی در این جایگاه ها مشاهده نشد.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: شاخص ارزیابی در آزمون های انجام شده در سوخت بنزین و گازوییل به ازای هر ۱۰ لیتر حدود ۵۰ و برای هر ۲۰ لیتر حدود ۱۰۰ سی سی در نظر گرفته شده است.

بهمن رحمتی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران کهگیلویه وبویراحمد هر گونه شبهه و شایعات مبنی بر وجود هوا و یا کم فروشی در سوخت بنزین و یا گازوییل در سطح جایگاه های سوخت این استان را رد کرد و یادآور شد: انجام آزمایش ها و آزمون ها از نازل های سوخت تابع شرایط و استانداردهای خاصی است و هر کسی نمی تواند ادعای وجود تخلف و غیر استاندارد بودن سوخت در جایگاه ها را داشت.

وسایل بازی شهرداری های کهگیلویه و بویراحمد غیراستاندارد است

رحمتی همچنین تاکید کرد که با توجه به ارزیابی ها و بازرسی های انجام شده از پارک ها و وسایل بازی با متولی شهرداری های ۱۷ گانه استان ، تمامی این وسایل موجود در پارک ها طی چند بار بازرسی غیراستاندارد و غیرقابل استفاده کودکان و خانواده بوده اند.

عمده این وسایل بازی در پارک های محله ای هستند.

وی با بیان اینکه تذکرات و هشدارهای لازم به شهرداری ها برای استاندارد سازی و رفع نقایص این وسایل داده شده است، گفت: همچنین گزارش تخلفات و غیراستاندارد بودن این وسایل نیز به نهادهای نظارتی و قضایی به صورت مکتوب ارسال شده است.

رحمتی تصریح کرد: البته با توجه به بازرسی های انجام شده وسایل بازی که مربوط به بخش خصوصی هستند دارای استاندارد های لازم بوده اند و مشکلی از نظر ایمنی و استفاده برای خانواده ها و کودکان ندارند.

صدور ۴۶ پروانه استاندارد

وی همچنین از صدور ۴۶ پروانه جدید استاندارد در سال جاری برای واحدهای صنفی در بخش های مختلف و حدود ۲ برابر سال گذشته در استان خبر داد.

وی با اشاره به وضعیت آسانسورها در سطح استان نیز گفت: در گذشته هیچ آسانسور استانداری در استان وجود نداشت ولی در دو سال گذشته با تذکرات و هشدارهای لازم برخی شهرداری‌ها از جمله شهرداری یاسوج با جدیت وارد میدان شده اند و نسبت به استاندارد سازی و رفع ایرادها و نقایص و سامان دادن وضعیت آسانسورها اقدام کرده اند.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی کهگیلویه وبویراحمد گفت: البته شهرداری دوگنبدان تاکنون هیچ گونه همکاری و تعاملی نه تنها در رفع مشکل آسانسورها بلکه در هیچ زمینه ای نداشته و البته در صورت بروز هرگونه مشکل و اتفاقی در استفاده از کالاهای مشمول استاندارد خود شهرداری دوگنبدان باید پاسخگو باشد.

وی یادآور شد: شهرداری یاسوج در این راستا پیشتاز در همکاری با اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان است و گام های مثبت و امیدوارکننده ای در زمینه استاندارد سازی آسانسورهای شهر یاسوج برداشته است.

استان کهگیلویه وبویراحمد با جمعیتی حدود ۷۲۰ هزار نفر دارای ۱۷ شهر و شهرداری است.

مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: همچنین ظرف ۲ سال گذشته بیش از ۱۵۰ مورد گواهینامه استاندارد آسانسور صادر شده است.

رحمتی از بازرسی ۹۲۲ مورد از واحدهای تولیدی تحت پوشش در سطح استان خبر داد و تاکید کرد: در زمینه ایمنی و سلامت با هیچ کس مماشات نخواهیم کرد.

وی با بیان اینکه ۶ هزار و ۶۰۰ مورد بازرسی ظرف ۲ ماه گذشته صورت گرفته،ادامه داد: ۱۴۵ قلم کالا غیر استاندارد و یا دارای نشان جعلی استاندارد شناسایی شد.

رحمتی با بیان اینکه هم اینک ۲۰۳ واحد تولیدی در سطح استان زیر پوشش استاندارد هستند، یادآور شد: ۱۳۸ مورد از این تعداد در زمینه صنایع ساختمانی است.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=11317

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: