عضو شورای شهر یاسوج اضافه کرد : با این قراردادها شهرداری ضررمی کند و فضای سبز به ویرانی کشیده می شود و بازدهی و نارضایتی کارگران گاهش داده می شود

فصلی نو ، جلسه این هفته شورای شهر یاسوج با حضور تمامی اعضای این شورا برگزار شد .

به گزارش فصلی نو ، رئیس شورای شهر یاسوج در این جلسه در خصوص قرارداد نان بهارستان و بیلبوردهای مرکز شهر گفت: قرار شد در قبال هزینه‌ای که جهت راه اندازی این طرح‌ها می‌شود، با هزینه بسیار پائینی به آنها اجاره داده شود و در پایان قرارداد همه امکانات موجود برای شهرداری بماند، اما در پایان قرارداد دوستان سرمایه گذار انتظار دارند که با کمترین نرخ قراراد آنان با شهرداری بدون در نظر حق و حقوق شهرداری تمدید شود .

مسعود خوبانی

فرشاد نگین تاجی در این خصوص بیان کرد: بحث قراردادهای شهرداری با سرمایه گذاران مختلف که چندین سال است با نرخ نازل اموال عمومی را در اختیار گرفته‌اند و نه تنها بدهی خود را پرداخت نمی‌کنند، بلکه در پایان قرارداد انتظار دارند، باهمان هزینه ۱۰ سال گذشته مجدداً به آنها واگذار شود، یک موضوع مهم و جدی است که باید تعیین تکلیف شود که در پشت این قراردادها چه خبر است.

فرشاد نگین تاجی


فرشاد نگین تاجی در ادامه افزود: اینکه عزیزان سرمایه گذار انتظار دارند، با آنها رفتار دوگانه‌ای داشته باشیم و حقوق مردم را نادیده بگیریم انتظار بی جایی است و قطعاً شورا مقابله خواهد کرد.

سید هدایت اکبری گفت : ببینید این قرارداد مدت دار است و بهمین خاطر سال اول نرخ گذاری می شود و سالهای بعد با نرخ تورم محاسبه می شود .

سید هدایت اکبری

فرشید احمدی کیش گفت : در همه جوانب باید ما بدنبال منافع مردم و شهرداری باشیم در این جا هم لااقل بفکر آن چند زن بی سرپرستی باشیم که در این مجتمع مشغول بکار هستند .

در این جلسه مقرر شد که مالک مجتمع نان بهارستان برای ارائه توضیحات و بررسی قرارداد در جلسه بعد شورا حضور پیدا کند .

رییس شورای شهر یاسوج در خصوص عواراض امسال گفت : عوارض روز دوازدهم مصوب شد و قانون مشخص بود شهرداری باید اصلاح می کرد و به شورا ارجاع می داد و شورا با اصلاحیه به فرمانداری ارسال می کردند که متاسفانه شهرداری و معاونین سهل انگاری کردند و ما هم مجبور شدیم که به فرمانداری نامه زدیم که خودتان تعیین تکلیف کنند که خوشبختانه مصوب شد .

آشنا گفت : این خلاف است و فرمانداری تخلف کرده است .

اکبری تبار عضو دیگر شورای شهر گفت : دوستان در جریان مشکلات فضای سبز هستند دو هفته پیش ما درگیر این حوزه بودیم و به نوعی مسئولین و کارگران مراجعاتی داشتند .

علی اکبری تبار

علی اکبری تبار ادامه داد : در واقع نامه ای که برای فضای سبز ارسال شده است ، با کلیات موافقت کردیم اما جزییات نیامد متاسفانه یک سری اختلافات جزیی بین کارشناسان فضای سبز و مالی شهرداری بوجود آمد و کار متاسفانه کارشناسی نشد .

وی بیان کرد : اولا شرکتهایی که در فضای سبز برنده مناقصه شده اند برای همیشه زندگی آنها نابود است و شما مطمئن باشید امسال فضای سبز در شهر یاسوج به ویرانی خواهد رفت وقتی کارگر ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش حقوق داشته با چه مبنایی شهرداری فقط ۵ درصد به قرارداد اضافه کرده است .

وی خاطرنشان کرد: بحث نیروهای خدماتی هم عین فضای سبز است ، شهرداری کلیات را بدون جزییات ارسال می کند این نامه باید مطرح شود هر چند که شهردار به شورا بی احترامی می کند و به شورا توجهی ندارد .

عضو شورای شهر یاسوج اضافه کرد : با این قراردادها شهرداری ضررمی کند و فضای سبز به ویرانی کشیده می شود و بازدهی و نارضایتی کارگران گاهش داده می شود و نتیجه این می شود که پیمانکار مثل فعلی ها یا بیمه رد نمی کند یا هم برای یک ماه ۴۰۰ هزار تومان به حساب کارگر واریز می کند .

علی اکبری تبار خاطرنشان کرد: مطمئن باشید در فضای سبز خیانت شده است و فردای روزگار اعضای شورا توقع از این حوزه نداشته باشند.

فرشید احمدی کیش گفت : شرکتی که برای مناقصه ورود می کند باید اول حساب و کتاب و سود و زیان خود را مشخص کند وقتی چیزی به مناقصه گذاشته می شود یعنی شرکت برآیندی را در نظر بگیرد و رقابت کند شرکت چه اجباری دارد در مناقصه ای که ضرردارد شرکت کند .

احمدی کیش بیان کرد : اینکه یک سال علیه شرکت ها حرف بزنیم و سال دیگر برای آنها صحبت کنیم درست نیست شما الان دارید زمینه را برای فرار از کار شرکت ها فراهم می کنید .

فرشید احمدی کیش

وی گفت : باید مصوب شود که شرکتهای طرف قرارداد شهرداری ملزم به ارائه فیش حقوقی به کارگران شوند دوستان تقاضا دارم اگر نماینده مردم و کارگران هستید مصوب کنید .

سید هدایت اکبری گفت : چرا نامه را نمی خوانید ببینیم شهرداری چه گفته است

مسعود خوبانی در ادامه این جلسه گفت : من در این ارتباط هم رد کردم و هم دفاع کردم ، اینکه قبل از جلسه طرف را ذبح کنیم صحیح نیست ، شهرداری اختیار دارد اما تا زمانی که انجمن شهر یا همان شورا تایید نکند خلاف قانون است .۷

خوبانی خاطرنشان کرد : در شهرداری امور مالی در کار کارشناسی قراردادها دخالت می کند ، کارشناس فضای سبز بررسی و قیمت گذاری کرده است رفته است شهرداری آقای تیربند و دوستان نشسته اند که نه زیاد است خودشان کم کرده اند .

سید هدایت اکبری اظهار داشت : پیمانکار اگر می داند ضرر دارد شرکت نکنند تا شهرداری مجبور شود افزایش قیمت دهد ..

خوبانی ابراز داشت : افزایش قرارداد را نسبت به سال ۹۷ فقط ۵ درصد افزایش دادند و این در حالی است که ما نسبت به سال گذشته حداقل ۴۵ درصد افزایش قیمت ندارم .

محمد رحیم دهراب پور گفت : از دور سوم به بعد هیچ کاری به پیمانکار واگذار نمی شود مگر آنکه ما اعضای شورا و شهرداری در آن ذینفع نباشیم .

محمدرحیم دهراب پور

دهراب پور بیان کرد: صاحب همه این شرکت ها خود ما هستیم دیگران بدنام می شوند اگر این روند ادامه داشته باشد فاتحه همه ما خوانده است .

فرشید احمدی کیش گفت : کسی که قانونی شرکت کرد باید حساب شود ولی مردم مردم نکنید مصوب کنیم تمام شرکت های شهرداری فیش حقوقی تحویل دهند .

دهراب پور تاکید کرد : باید شناسایی شوند که با هیچ یک از اعضای شورا و مدیران و کارکنان شهرداری ارتباطی ندارند .

کیوان آشنا گفت : بنده نماینده شورا در کمیسیون مناقصات هستم هر پروژه با توجه به حجم کار تعریف می شود این که چرا شهرداری این عدد را در نظر گرفته است ما نمی توانیم اظهار نظر کنیم .

کیوان آشنا

آشنا اضافه کرد : مناقصه یعنی کمترین قیمت مناسب ،اما اگر می خواهید به شهرداری کمک کنید کمک کنید تا خدمات فضای سبز مکانیزه شود که در همه حوزه ها مدیریت شود .