فصلی نو ،صالحی مدیرکل تعزیرات گفت: محدودیت ساعتی و اهرمهای نظارتی و قانونی تازه ای برای برخورد با متخلفان پیش بینی شده است.

صالحی با بیان اینکه در روزهای آتی هماهنگی هایی بین تعزیرات حکومتی، بازرسی صمت، بازرسی اصناف، نمایندگان بهداشت، و نیروی انتظامی و دیگر دستگاههای اجرایی انجام می شود.

وی افزود:: همه دستگاههای اجرایی و نظارتی مصمم به اجرای دقیق و بدون اغماض مقررات ابلاغی تازه در محدودیت کردن فعالیت واحدهای صنفی از امروز هستند
مدیرکل تعزیرات گفت:گرچه محدودیت کار اصناف موضوع تازه ای نیست و هفته ها و ماههای گذشته واحدهای صنفی در گروهای شغلی چندگانه با محدودیت هایی برای فعالیت روبرو بودند اما به نظر میرسد اعمال مقررات محدودیت ساعت کار برای برخی کسب و کارها و اصناف کار سختی است،

وی عنوان کرد: البته این ممنوعیتها مشمول صنوفی که مایحتاج ضر
وری و عمومی مردم همچون مواد غذایی، دارویی و بهداشتی را تامین میکنند نمی شود.
صالحی در ادامه اظهار داشت: بازرسین در قالب گشت های مشترک در بازار نظارت کافی دارند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف برخورد قانونی میشود.


وی گفت: پیشنهاد این طرح از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا است و از هفته گذشته و امروز با هماهنگی اتاق اصناف بر روی این طرح کار شده که فعالیت کسبه و بازار از روز گذشته از ساعت ۶ بعداظهر به بعد تعطیل است.


وی افزود: : با توجه به اینکه بیشترین ازدحام جمعیت در این ساعات وجود دارد طبق دستور ستاد کرونا این تصمیم گرفته واز امروز در مرکز استان اجرایی شده است ، البته برخی اصناف از محدودیت ساعت ۱۸ به بعد این شرایط ناراضی بودند که خریدار از این ساعت به بعد برای خرید میان توی شهر و ضررش برای ما مستاجران است.