جولان کرونا در کهگیلویه و بویراجمد / آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید

فصلی نو ،فصلی نو ،رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کرونا در استان به ۱۲۰ نفر خبر داد.

به گزارش فصلی نو ، دکتر پرویز یزدان‌پناه گفت: در حال حاضر ۲۸۵ بیمار در بیمارستان های معین کرونای استان بستری هستند که از این تعداد، ۱۱۸ نفر مبتلای قطعی هستند .


وی با اشاره به اینکه ۱۹ بیمار کرونایی نیز دربخش آی سی یو بیمارستان‌های استان تحت درمان هستند، عنوان کرد: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۶۳۰۸ مورد گزارش شده است.


این مقام مسئول اظهار داشت: امروز نیز جواب ۱۴۸ نمونه را از آزمایشگاه تشخیصی مولکولی یاسوج دریافت نمودیم که بیشترین موارد مثبت در  کهگیلویه، بویراحمد، چرام و دنا می باشند.


بگفته وی: استفاده همگانی از ماسک در این دوران یکی از اقدامات مهم پیشگیرانه ای است که می تواند شیوع برخی بیماری های تنفسی ویروسی از جمله کووید ۱۹ را محدود نماید.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: استفاده از ماسک به تنهایی برای تامین سطح مناسبی از محافظت کافی نیست و سایر اقدامات نیز باید در کنار آن اتخاذ شود.

دکتر یزدان پناه اضافه کرد: اگر شاهد همکاری شهروندان در اجرای اقدامات منجر به قطع زنجیره انتقال کروناویروس باشیم، قطعاً می‌توان از این مرحله سخت عبور کرد.


او در پایان تاکید کرد: اگر  بیش از ٩٠ درصد شهروندان رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی را ننمایند قطعاً طی سه الی چهارماه آینده، شرایط دشواری را تجربه خواهیم کرد.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=12598

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تصویر روز: