حضور زنان در مراسمات تشییع و تدفین عامل اصلی افزایش مبتلایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد- حداکثر ۳۰ نفر در مراسات شرکت کنند

فصلی نو ،استاندار کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه طیف گسترده ای از بانوان استان به علت حضور در مراسم های تشییع، تدفین و ترحیم در معرض ابتلا به کرونا قرار دارند، گفت: گشت ویژه سلامت متشکل از زنان پلیس، خواهران بسیجی و طلاب و زنان داوطلب هلال احمر با استفاده از روش های چهره به چهره جامعه را به سمت رعایت پروتکل های بهداشتی هدایت کنند.


به گزارش فصلی نو به نقل از روابط عمومی استانداری حسین کلانتری در نشست ستاد مدیریت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، اظهار داشت: گزارش ‌ها نسبت به هفته ‌های پیش امیدوار کننده‌ تر است هر چند از ۱۰ خرداد سرعت بالا رفت و مسئولان کشوری هم نسبت به وضعیت استان نگران بودند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه انتظار می رود مردم همچنان پروتکل‌ های بهداشتی را با دقت رعایت کنند، عنوان کرد: ضمن ابراز همدردی با همه درگذشتگان خانواده های داغداری که در برگزاری مراسم تشییع، تدفین و ترحیم پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند، مورد تشویق قرار گیرند.

وی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: ما نیازمند مشارکت و همراهی مردم هستیم.
کلانتری گفت: باید از بین شهرستان های ۹ گانه استان حداقل تعداد ۳ شهرستان که بهترین عملکرد را در بحث کرونا داشته اند و موفق ‌ترین فرمانداری ها را معرفی کرده و علت توفیق آن ‌ها نیز بررسی شود و همچنین دلیل عملکرد ضعیف برخی شهرستان ها نیز مشخص شود.

استاندار بیان کرد: در مرکز استان سه مجموعه و سازمان که بهترین عملکرد را در زمینه رعایت پروتکل ‌ها داشته اند معرفی شوند و دستگاه هایی که در حد انتظار ظاهر نشدند باید تذکر داده شود.

کلانتری از زحمات و بازدیدهای مستمر و سرزده آذر صفایی نیا معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد و همراهی تیم معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی استان در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی در دستگاه های اجرایی به صورت ویژه قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه کنترل هایی که در مرکز استان انجام شده موثر واقع شده، ابراز کرد: گردشگری عملکرد خوبی داشته و تعطیلی آرامستان ‌ها باید در دستور کار قرار گیرد تا تجمعات روزهای پنج ‌شنبه را نداشته باشیم.

کلانتری با تاکید بر اینکه ما خواهان نشاط و شادی مردم هستیم، گفت: اما اکنون سلامت مردم بر هر چیزی ارجحیت دارد.

وی با تاکید بر اینکه اصنافی که پروتکل بهداشتی را رعایت نکنند، تعطیل می شوند، بیان کرد: موفق ترین اصناف که دستورالعمل ها را رعایت می کنند نیز به مردم معرفی می شوند.

کلانتری با بیان اینکه حداکثر ۳۰ نفر می توانند در مراسم تشییع بستگان خود شرکت کنند، تصریح کرد: نباید اجازه دهیم کادر درمان به علت خستگی از پای دربیاید.

وی اظهار داشت: برای جلوگیری از تجمعات سیستم های نوبت دهی مراکز درمانی الکترونیکی شود

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=12172

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تصویر روز: