خالق «داستان عشق» درگذشت / وداع با کارگردان یکی از مشهورترین عاشقانه‌های سینما

 

2016_8_18_9_2_53فصلی نو،آرتور هیلر کارگردان سرشناس کانادایی در ۹۲ سالگی از دنیا رفت.
به گزارش فصلی نو، به نقل از خبرآنلاین، آکادمی علوم و هنرهای سینما از درگذشت کارگردان «داستان عشق / Love Story» خبر داد. «داستان عشق» با بازی الی مک‌گرا و رایان اُنیل دهۀ ۷۰ میلادی به سینما آمد و به یکی از محبوب‌ترین عاشقانه‌های تاریخ سینما بدل شد.
هیلر بین از سال ۱۹۹۳ تا سال ۱۹۹۷ ریاست آکادمی علوم و هنرهای سینما؛ نهاد برگزارکننده مراسم اسکار را برعهده داشت و علاوه بر آن مدت‌ها عضو شاخه کارگردانان این آکادمی بود.
او پیش از ریاست بر آکادمی علوم و هنرهای سینما به عنوان یکی از چهره‌های تاثیرگذار هالیوود از سال ۱۹۸۹ تا سال ۱۹۹۳ ریاست انجمن کارگردانان آمریکا را برعهده داشت.
شریل بون آیزاکس رییس کنونی آکادمی علوم و هنرهای سینما درگذشت هیلر را «بسیار غمبار» توصیف کرد و در ادامه افزود: «من در دوران ریاست هیلر شاهد بودم که او چگونه خود را وقف این کار و اشتیاق دیرینش به داستان‌سرایی تصویری می‌کند.»
این کارگردان پرکار بین سال‌های ۱۹۵۷ تا ۲۰۰۶ بیش از ۳۰ فیلم در ژانرهای مختلف سینمایی از جمله کمدی، درام، داستا‌ن‌های جنگ و موزیکال ساخت. بازیگرانی چون رایان اُنیل، جرج سی‌.اسکات، ماکسیمیلیان شل و جان مارلی با بازی در فیلم‌های او نامزد جایزه اسکار شدند.
او در کمدی ضدجنگ «آمریکایی کردن امیلی» با بازی جیمز گارنر و جولی اندروز و کمدی سیاه «بیمارستان» با بازی جرج سی.اسکات با پدی چایفسکی نمایشنامه‌نویس و فیلمنامه‌نویس سرشناس آمریکایی همکاری کرده بود.
اما در واقع بزرگترین برگ برنده کارنامه کاری هیلر «داستان عشق» بود که برای دریافت هفت جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی نامزد شد. البته در نهایت تنها جایزه بهترین موسیقی فیلم را دریافت کرد.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=1876

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: