خطر خشکسالی در استان همچنان وجود دارد

فصلی نو، معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد گفت:با وجود بارش های خوب در سال جاری براساس آمار کسب شده از هواشناسی کشور در خصوص منابع آب زیرزمینی خشکسالی همچنان وجود دارد.

 

به گزارش فصلی نو، رسول فرهادی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در بخش آب های سطحی سد کوثر و شاه قاسم بخش عمده ای از سیلاب ها را طی بارش های اخیر ذخیره کردند و نگرانی خاصی در این زمینه وجود ندارد.
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد افزود: در بخش آب های زیرزمینی همچنان باید رعایت الگوی کشت و جلوگیری از کشت های پرمصرف را در دستور کار جدی قرار داد.
فرهادی بیان کرد: مهمترین بخش برای آب منطقه ای، اطلاع رسانی، فرهنگ سازی و کمک مردم برای حل مشکل کم آبی در سال های آتی خواهد بود.
میانگین میزان بارش باران از ابتدای سال زراعی تاکنون در این استان بیش از ۵۹۵.۵ میلی متر بوده که نسبت به مدت مشابه سال پیش افزون بر ۵۰۵ میلی متر افزایش یافته است.
میزان بارش باران ثبت شده در ایستگاه های هواشناسی این استان از ابتدای مهر تاکنون در یاسوج ۷۶۷.۸، سی سخت ۶۸۹.۸، دهدشت ۶۲۴.۹، دوگنبدان ۵۰۸.۷، لیکک ۵۱۶.۹ و امامزاده جعفر ۵۲۶.۸میلی متر بوده است.
کهگیلویه و بویراحمد با دارا بودن یک درصد مساحت و جمعیت کشور در جنوب غربی ایران به علت برخورداری از شرایط آب و هوایی مساعد بیش از ۱۰ درصد از روان آب‌های کشور/ نزدیک به ۱۰میلیارد متر مکعب/ را به خود اختصاص داده است.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=8533

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: