فصلی نو ، جلسه این هفته شورای شهر یاسوج بدلیل غیبت سه تن از اعضای این شورا و به حداکثر نرسیدن برگزار نشد . به گزارش فصلی نو ، در این جلسه قرار بود تا با دعوت از شهردار یاسوج در خصوص موارد مختلف ایشان جوابگوی سوالات اعضای شورا باشد هر چند که نستهن مقدم […]

فصلی نو ، جلسه این هفته شورای شهر یاسوج بدلیل غیبت سه تن از اعضای این شورا و به حداکثر نرسیدن برگزار نشد .

به گزارش فصلی نو ، در این جلسه قرار بود تا با دعوت از شهردار یاسوج در خصوص موارد مختلف ایشان جوابگوی سوالات اعضای شورا باشد هر چند که نستهن مقدم در زمان مقرر در جلسه حضور پیدا کرد اما غیبت سه تن از اعضای شورا با اسامی سید هدایت اکبری ، فرشید احمدی کیش و کیوان آشنا طرح سوال از شهردار انجام نشد .

رییس شورای شهر یاسوج در حاشیه این جلسه در جمع خبرنگاران گفت : با هماهنگی قبلی و اطلاع رسانی به اعضای شورا مقرر شد جلسه سوال از شهردار امروز برگزار شود که متاسفانه برخی از دوستان حضور پیدا نکردند .

IMG 0582 Copy

مسعود خوبانی در ادامه ضمن ابراز گلایه از غایبین در جلسه جلسه بیان کرد: متاسفانه دوستان ارزشی برای شورا قایل نیستند ، قطعا یکی از این سه عزیز از دوستان خواسته است که در جلسه حضور پیدا نکنند .

خوبانی در ادامه عنوان کرد: یکی دیگر از مشکلات موجود در شورای شهر یاسوج این است که دوستان برای تصمیمات هیات رئیسه ارزشی قایل نیستند ما وقت می گذاریم تا با تشکیل جلسات برای حل مشکلات گام برداریم اما متاسفانه دوستان وتو می کنند .

وی ادامه داد : معلوم نیست آقای احمدی کیش بر چه اساسی مصاحبه می کند تا نامگذاری معابر بنام سردار سلیمانی را بنام خودش تمام کند در صورتیکه این درخواست تمامی اعضا بوده است .

خوبانی در ادامه به سیل اخیر سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت : قطعا همه ما از مشکلات کنونی هموطنانمان در استان سیستان و بلوچستان بدلیل سیل اخیر آگاهی داریم و می بایست سعی کنیم همانند دیگر شوراها کمکی را برای این هموطنان در نظر بگیریم .

رئیس شورای شهر یاسوج ادامه داد : در بحث عوارضات به این نتیجه رسیدیم که دوستان غایب بنا دارند که با وقت تلف کردن مصوبه بحث برانگیز سال ۹۸ را برای سال ۹۹ اعمال کنند تا همچنان فشار بر دوش مردم باشد .

مسعود خوبانی گفت : عوارضات دریافتی دو استان را بررسی کردیم و عوارضات سالهای اخیر مصوبه شورای شهر یاسوج را هم کارشناسی کردیم به این نتیجه رسیدیم که در سال ۹۵ سه و ۱ دهم ،سال ۹۶ چهار و ۳ دهم سال ۹۷ چهار و ۷۶ اما به یکباره سال ۹۸ به ۲۱ رسید که این صعود بدلیل اشتباه فاحش رئیس سال قبل شورا بوده است .

وی ادامه داد:بعد از شورا دوباره اصلاحیه ارجاع داده شد اما چون طبق قانون دو بار بیشتر نمی تواند اصلاحیه را قبول کند برای اصلاح عوارض سال ۹۸ به نتیجه نرسیدیم .

علی اکبری تبار عضو شورای شهر در این جلسه ابراز داشت: بنا به هماهنگی هایی که با اعضای محترم از قبل داشتیم قرار شد در این جلسه طرح سوال از شهردار مطرح شود که بدلیل عدم حضور برخی از همکاران این طرح امروز منتفی شد .

اکبری تبار در ادامه بیان کرد: طرح سوال از شهردار قانونی است امروز شهردار حضور داشتند اما سه تن از اعضا غیبت داشتند ، دلیلش برای همه نامفهوم است سوالات ما در رابطه با بررسی مشکلات شهر و کمک به توسعه بوده است .

IMG 0575 Copy

وی اضافه کرد : نمی دانم چه دلیلی دارد که برای پرسش از شهردار ، یک زمان اعضا همه حضور دارند شهردار نمی آید یکبار شهردار هست اعضا غیبت نمی کنند ، البته من دلیل این کار را می دانم دوستان می خواهند همان مصوبه عوارض سال ۹۸ را با فرسایشی کردن جلسات برای سال ۹۹ اجرایی کنند ،آنها می خواهند با فرصت سوزی به مردم خیانت کنند .

اکبری تبار با بیان اینکه اطلاع دقیق دارم که همکاران ما در شورا قصد دارند با فرسایشی کردن این جلسات مصوبه ظالمانه سال ۹۸ را اجرایی کنند بیان کرد:

دهراب پور در حاشیه این جلسه گفت : بنا به غیبت دوستان جلسه رسمی نیست اما تصمیم داریم که با همکاری دوستی در خصوص عوارض سال ۹۹ دفترچه ای را تنظیم کنیم که در درجه اول حقی از شهروندان تضییع نگردد و در درجه دوم حقوق شهرداری در چهارچوب قانون احیا شود .

دهراب پور گفت : حق هر عضوی از شورا اینست که از شهردار سوال داشته باشند که در یک جلسه بدلیل غیبت دو تن از دوستان طراح سوال و امروز هم بدلیل عدم حضور ۳ تن دیگر از هنماران طرح سوال از شهردار انجام نشد .

عضو با سابقه شورای شهر یاسوج ادامه داد : بحث اینست که شهردار در هر دو جلسه حضور پیدا کرده است اما دو جلسه با توجه به غیبت همکاران منتفی شده است .

IMG 0607 Copy

محمدرحیم دهراب پور با تاکید بر اینکه روند سوال اعضای شورا از شهردار مطلوب است ضمن امیدواری نسبت به ادامه این طرح در تمامی دوره شورا عنوان کرد: انشالله با تذکرات و تلنگرها مشکلات کاهش پیدا کند و از رییس شورا هم درخواست در بحث اداره کردن جلسات با مدیریت برای منظم تر برگزار کردن جلسات اقدام کنند .

دهراب پور خاطرنشان کرد : دنبال ساماندهی نیروهای موجود در شهرداری هستیم ،میبایست برای جذب نیرو روال قانونی طی شود .

فرشاد نگین تاجی دیگر عضو شورا در این جلسه گفت: اینکه برخی از دوستان صحبت و مصاحبه می کنند که می خواهیم با تشکیل کمیسیون فرهنگی و مکانی را بنام شهید سلیمانی نامگذاری کنیم اول اینکه اول میبایست این طرح در صحن شورا مطرح شود .

وی با انتقاد از دیگر عضو شورا اظهار داشت:آقای احمدی کیش خیلی دوست دارد مصاحبه دهد همهئ جا هم عنوان می کنند به شخصه من این موارد را طرح کردم و این پیشنهاد من بوده است در واقع دنبال سو استفاده کند اما ایشان باید آگاه باشند شهید سلیمانی مربوط به قشر خاصی نیست در همه جای کشور شوراها روی این مورد و نامگذاری کار کردند .

IMG 0576 Copy

نفر اول انتخابات شورای شهر یاسوج اضافه کرد:اینکه ایشان می گویند به شخصه پیشنهاد دادم اصلا چنین چیزی نیست ، این نظر همه اعضا بوده و ایشان نباید مصادره به مطلوب کنند .

فرشاد نگین تاجی تصریح کرد:ما بعنوان اعضای شورای شهر موظف به پاسخگویی به مطالبات مردم هستیم ، سوالات ما همه در خصوص تخلفات بزرگ شهرداری است که همه مستند است و قطعا بزودی در رسانه ها افشاگری خواهد شد .

نگین تاجی افزود:ایشان باید برای شورا حرمت قایل شود و روز یکشنبه پاسخگو باشند ، در خصوص نیروهای بدون مجوز گارگروهی تشکیل دادیم که در مورد نیروهای نلزاد تصمیم گیری کنند قرار بر این شد پیمانکاران و مدیران شهرداری و حراست حضور پیدا کنند اما بدلیل اینکه از سوی شهردار و برخی از نمایندگان شورا افرادی منتصب به اعضا و شهردار در بین این نیروها بودند برخی دوستنان در جلسه حضور پیدا نکردند و عملا چوب لای چرخ می گذرانند چون خودشان نیروی زیادی تحمیل کردند از تشکیل این جلسه ترس دارند .

فرشاد نگین تاجی در ادامه به جذب نیروها اشاره کرد و عنوان کرد: ما الان متوجه شدیم تعداد زیادی نیروی در زمان تشکیل شورای پنجم و مدیریت شهردار به شهرداری ترزیق شده است این نیرروها منتصب به اعضای شورا و شهردار به بدنه شهرداری تحمیل شدند .

نگین تاجی گفت: همان افرادی که نیرو ترزیق کردند با هماهنگی شهردار و پرسنل خودشان چوب لای چرخ کارگروه می گذارند