خوبانی : شهردار انتخاب کردیم که به ما و مردم توهین کند /دهراب پور : شهردار از خودش اراده ندارد مردم دیگر از ما مایوس شدند /اکبری:می گویند چوب خشک بهتر از مقدم است

حاج محمدرحیم دهراب پور در این جلسه با عنوان اینکه مطالبی را که عنوان خودم هم ادامه بحث را درست نمی دانم بیان کرد : وی در ابتدا به تشریح چگونگی شکل گیری شورا از ابتدا و نحوه انتخاب شهردار سخنانی را ایراد کرد و سپس گفت .

فصلی نو ، جلسه امروز شورای شهر یاسوج با حضور تمامی اعضای این شورا با بحث در قبال تکریم روز معلم و حواشی مربوط به جلسه استیضاح شهردار برگزار شد /

به گزارش فصلی نو ، مسعود خوبانی در ابتدای این جلسه گفت : در بحث روز معلم پیشنهاد می شود به پاس قدردانی از خدمات این قشر زحمت کش ،از شش نفر از اولین معلمان شهرستان در همین هفته از با دعوت از خانواده این عزیزان ، مدیرکل آموزش و پرورش و معاون سیاسی تجلیل شود .

-در بحث تخفیف عوارض بین ۵۰ تا ۷۰ برای همه معلمان شهرستان بویراحمد در نظر گرفته شود .

احمدی کیش : از معلمین نمونه سال ۹۸ شهرستان بویراحمد هم تجلیل شود به تعداد ۹ نفر در مقاطع ابتدایی،راهنمایی و دبیرستان تقدیر شود .


سید هدایت اکبری گفت : در ادوار گذشته در لحاظ تخفیف بمناست های مختلف سازمان بازرسی ایراد گرفته بود .

کیوان آشنا:همه ما در جریان هستیم که برای تخفیف ها سازمان بازرسی ایراد گرفت و حتی بنرهای در رابطه با تخفیف دهه فجر جمع شد،اما همه درد های اقشار های مختلف را درک می کنیم این کار توقع ایجاد می کند اینها در موعد مقرر مراجعه نمیکنند برای این تخفیف ها و من هم بعید می دانم با این تخفیف ها موافقت شود و بهتر است که برای مردم توقع ایجاد نشود البته ما هم به این موضوع رای می دهیم اما بعید می دانم سازمان بازرسی موافقت کند .

هدایت اکبری :برخی اوقات پیشنهاداتی داده می شود که مشکلاتی ایجاد می شود فرهنگیان به گردن همه ما حق دارند اما چه اشکال دارد که تخفیف ها برای عموم در نظر گرفته شود ، این کار فقط گول زدن فرهنگیان است ، ما می توانیم بگوئیم بدلیل شیوع کرونا دو ماه دیگر تخفیف ها تمدید می شود .

خوبانی ؛مقام والا بعد از آفرینش معلم است .
اکبری تبار “پیشنهاد ما تا پایان امسال ۵۰ درصد تخفیف برای فرهنگیان است .

WhatsApp Image 2020 05 03 at 23.49.42

دهراب پور ؛ اعتقاد دارم که بحث معلم را توجه ویژه کنیم و شش نفر را تجلیل کنیم و معلمین نمونه سال ۹۸ و شش معلمین سال ۹۸ فوت کردند را تحلیل کنیم .
ما کار خودمان را انجام می دهیم و حالا سازمان بازرسی مخالفت کنند اما ما باید کار خودمان را انجام می دهیم.

فرشاد نگین تاجی:هفته کارگر و معلم را به زحمت کشان این دو حوزه تبریک می گوییم در خصوص بحث معلمین سال قبل یک سری مصوباتی داشتیم درود می فرستیم به روح شش معلم اول شهرستان ،قرار بود شش تندیس رونمایی شود در بحث عوارض ساخت و ساز باید یک تخفیف ویژه شامل حال معلمان شود ،شالوده یک جامعه آموزش و پرورش است بجای اینکه هر سال تخفیف هایی به نرخ مختلف در نظر گرفته شود یکبار برای همیشه برای آنان یک مبلغ برای یک مرحله در نظر گرفته شود .

فرشاد نگین تاجی


شش نفر از خانواده اولین معلمان و از معلمین مسن که سابقه دارترین ها هستند ،تجلیل شود .

در ادامه این جلسه مسعود خوبانی با قرائت سخنانی از نستهن مقدم شهردار یاسوج که ادعا شده بود قبل از جلسه استیضاح در فضای مجازی منتشر شده نسبت به این عمل شهردار یاسوج انتقاد کرد وی گفت : استیضاح و سوال از شهردار حق اعضای شورا است و اینکه شهردار برای مخالفین خود حاشیه سازی می کند اصلا مناسب نیست .

خوبانی گفت : شهردار یاسوج خود را به مثابه مورچه زحمت کش معرفی کرده است و اعضای شورا و مردم شهر را ساکنین جنگل نام نهاده است .

WhatsApp Image 2020 05 03 at 23.49.43 3

شهردار کجای کار شورا قرار دارد که می گوید سلطان قیر و سلطان دکه ، خود ایشان در جلسات پرسش و پاسخ حضور نداشتند .

-این صحبت های شهرداری است که اصالت و چکیده همان شورا است ایشان انتخاب شد که کار کند نه توهین و تهمت نثار همه کند .

-این مسئله در محاکم عمومی پی گیری می شود ما به ایشان احترام گذاشتیم ، ایشان خودش را اخلاق مدار معرفی کند اما انواع و اقسام بی اخلاقی ها را انجام می دهد .

رسانه ها بحث و قران را مطرح کردند ، شورا دارد نابود می شود ، شب یک تصمیم می گیرند فردا تصمیم دیگری می گیرند ، باید مسایل و قسم خوری جمع شود این قسم خوری از دور سوم تا الان ادامه دار بوده است .

حاج محمدرحیم دهراب پور در این جلسه با عنوان اینکه مطالبی را که عنوان خودم هم ادامه بحث را درست نمی دانم بیان کرد : وی در ابتدا به تشریح چگونگی شکل گیری شورا از ابتدا و نحوه انتخاب شهردار سخنانی را ایراد کرد و سپس گفت .

برای استضاح چند نشست همراه با مهندس اکبری برگزار کردیم و مکتوب هم شد که اصل صورتجلسه نزد آقای اکبری برای تغییر شهردار بود .

-بنای به پیشنهاد اقای اکبری هم شهردار و هم سرپرست شهرداری را مشخص کرد ، قرار شد به آقای مقدم بگوییم محترمانه خودشان استعفا دهند که بعد از دو سه روز آقای اکبری اعلام کردند آقای مقدم استعفا نمی دهند .

خودم هم به آقای مقدم گفتم استعفا دهد ما مقابل کار انجام شده قرار گرفتیم ، با آقای آشنا و احمدی کیش هم نشست داشتم و خواستم وساطت کنند که جوابی نگرفتم .

آن چیزی که من را وادار کرد من این موضوع را ادامه دهم همان بحثی که آقای خوبانی مطرح کردند و شهردار جایگاه شورا را زیر سوال برده است یا مقدمه صحبتش ایشان تشبیه خودشان به فعالترین موجود روی زمین و شورا و مردم به اهالی جنگل است .

آقای مقدم هر کاری می کند از اراده خودش نیست اینکه قویا ایستاده و می گوید الا و بلا من شهردار باشم خواست دوستان است اما به چه قیمت ، ایا این اختلاف بیشتر نشده است برخوردی که مقدم با نیروهای شهرداری می کند نیرو را تهدید کرده است که چرا در استیضاح از من حمایت نکردی ، یک روز بعد از استیضاح آقای عبدی پور فعالترین نیروی شهرداری برکنار می کند .

عزیزان قویا اعلام می کنم ما بعنوان نمایندگان مردم تفکر ما شورایی نیست الان مسایل روزمره شهرداری را مایوس کرده ایم دو سازمان فضای سبز و حمل و نقل باید درامد داشته باشند اما بیشترین هزینه را تحمیل می کنند .

ما دو پل در دست احداث داریم که یکی تعطیل شده است برای ادامه پل ها چه کرده ایم ، شهری که به اعتقاد ما کلان شهر است ، برای آینده شهر چه کرده ایم اگر مخالفین استیضاح دلشان برای شهر می سوزد ، اما آقای مقدم عامل اختلاف در شورا است نقطه مشترک همه ما در حمایت و اختلاف با ایشان است .

سید هدایت اکبری در ادامه با بیان اینکه انحرافاتی در سخنان حاج دهراب پور بوده است و مجبور به دفاع از خودم هستم عنوان کرد :
در سخنان آقای دهراب پور چند بار عنوان شد که اگر دلتان برای شهر می سوزد اما این چه دلسوزی برای شهر است که می گویند که چوب خشک را بگذارید اما مقدم را اجازه ندهید من نمی خواهم به هیچ عنوان تکمیل کننده پازل سیاسی یک عده باشم .

حدود ۵ ماه پیش که سوالات شهردار کلید خورد آقای فرج زاده بمن زنگ زد که آقای خوبانی با من صحبت کرده است که بیا برا شهرداری گزینه شو و با آقای اکبری صحبت کن تا برای شهردار گزینه شود پیش از این آقایان کرمی ، رهنما و جهانبخش را معرفی کرده بودند .

آقای دهراب پور فرمودند که چندین جلسه داشتیم من ایشان را سوگند می دهم که اصلا آیا جلسه ۵ نفری داشته ایم ، آیا کاغذی که شما نشان دادید که آیا چیزی در رابطه با استعفای شهردار نوشته بود صفحه خالی است متن دستکاری شده است من متن را دارم که سفید امضا است ، یک جلسه با عزیزان در ماشین خودم نشست داشتیم اما آقای دهراب پور مگر نگفتید تمامی مشملات از آقای مراد زاده است اما اقای مراد زاده من هر وقت کار داشتم با ایشان در تماس بودم .

WhatsApp Image 2020 05 03 at 23.49.43 1

شما گفتید تمامی اختلافات و مشکلات از شهردار است چرا وقتی آقای مراد زاده برداشته شد شما با آقای مرادزاده تماس گرفتید آیا این اخلاقی است شما می فرمایید چرا مردم از بیرون فشار آوردند اما مگر شما و آقای خوبانی منزل چند تن از فامیل های من برای موافقت من با استیضاح شهردار نرفتید .

من طالب این بودم که آقای بودم که اگر آقای مقدم اگر می خواهد استعفا دهد آقای فرج زاده گزینه خوبی هستند، بانی گروه بندی از ابتدای این شورا کی بوده است .

تیم بندی از جریان دیگر شروع شده است کجا ما قران خوردیم که شهردار را عزل کنیم ، بنده عنوان کردم که با شهردار صحبت می کنم که استعفا دهد اما ایشان گفتند که بنده ۳ سال کار کردم الان می خواهم نتیجه کار خودم را ببینم .

همین شهردار طرح های را فعال کرده باید دست شهردار را بگیریم باز هم می گویم برای رضای خدا و مردم بیایید اختلافات را کنار بگذاریم فقط نیمه خالی لیوان را نبینیم خواندن متن سخنان شهردار به مثابه له کردن باقی مانده شورا است .

ما مشکلات شهر را رها کردیم چسبیدیم به حواشی ، شما همراهی کنید و تذگر دهید تا از این به بعد مشکلات شهر زمین نماند ، اگه صحبت من باعث رنجش کسی شده از همه عذر خواهی می کنم .

کیوان آشنا در این جلسه گفت : همه اعضا حملاتی نسبت بمن داشتند که جواب ندادم در بحث قوم گرایی انگشت اتهام بسمت من و آقای احمدی کیش داشتند .

کیوان آشنا

تا جایی که سراغ دارم طایفه گرا نبودم پیشنهاد بنده غیر از آقای مقدم اشخاص دیگه بودند ، البته در بین پیشنهادات بنده دو سه مورد از طایفه آقای دهراب پور بودند ، معتقدم که شهردار خوب کار کرده است ایرادی نیست که موافق شما و دوستان شما نباشم .

انتظار دارم که این موارد دیگر تکرار نشود نشستی برقرار شود تا به اختلافات پایان داده شود .

فرشید احمدی کیش گفت : طوری بحث می شود که انگار تمامی مشکلات شورا و شهر مربوط به این سه سال بوده است دو تا از همکاران الان ۷ سال سابقه شورا دارند اقای دهراب پور چند دوره سابقه فعالیت در شورا را دارند .

قضاوت باید منصافانه باشد برخی مشکلات ریشه ساختاری دارند از ائوار گذشته بما رسیده است سوال من است که شهرداری که با چه پدیده هایی روبرو بوده است ، سیل ، زلزله ، کرونا ، تحریم و گرانی همه مشکلات چند سال اخیر بوده است ما باید با نگاه خودمان به مسایل نگاه کنیم نه با نگاه قوم گرایی شما خودتان صاحب نظر هستید .

از اعتبارات شهرستان بویراحمد چقدر به شهرداری یاسوج اختصاص یافت ، همه ما باید پاسخگو باشیم شهردار و کارکنان هم باید جواب دهند اما نحوه سوال ما خیلی مهم است شما گفتید بورس بازی اما اعلام کنید چه کسی بورس بازی کرده است انتظار داریم آسایش و آرامش به خانواده های مردم برگردد .

محمدرحیم دهراب پور در ادامه گفت : من گفتم اگر نه آقای مقدم بلکه چوب خشک هم که باشد که اختلافات کم شود بهتر است ، متن را آقای اکبری عین معلم مطلب را بمن دیکته کردند و گفتند که فلان جای را خالی بگذارید ، حتی آقای اکبری تبار تا لحظه ای که امضا گرفتم از متن موضوع اطلاعی نداشت .

WhatsApp Image 2020 05 03 at 23.49.44

-آقای اکبری گفتند در جلسه نبودم اما اگر جلسه ای برگزار شد با حضور ایشان بوده است ، در رابطه با آقای مراد زاده خدا می داند من یکبار برای برداشتن کسی پیشنهاد ندادم، آقای مراد زاده زمانی برداشته شد که شهردار احساس کرد موقعیتش به خطر می افتد یک روز بعد از برداشتن ایشان به خودش زنگ زدم که البته اشتباه کردم .

گفتم آقای مرادزاده آقای مقدم برای موقعیت خودش اینکار را کرده است ،.

دهرابپور خطاب به آشنا گفت:مقدم بین ۵٠تا ۶٠نفر انتخاب شد و ما مسئولیت جمع آوری مدارک و برنامه های آن ها را به شما و آقای خوبانی سپردیم.و یکفرم با صد امتیاز تهیه کردیم.به دوستانهم اعلام کردیم برای انتخاب شهردار باید همه اعضا در جریان باشند.

وی ادمه داد:آقای احمدی کیش در حلسه ای گفتند حق این است که شهردار از مجموعه ما باشد و دو نفر را نیز معرفی کرد.به ایشان گفتم طرح این موضوع اصلا به صلاح نیست و شاید انتخاب ما از مجموعه شما باشد.آقای آشنا شما طایفه گرا نیستید ولی دامن به طایفه گرایی زدید.بنده با گوش خود شنیدم که به آقای اکبری در تلفن گفتید حالا که میخواهید مقدم نباشد شهردار را از فلان طایفه بگذارید.

احمدی کیش گفت:از شهردار تقاضا دارم دو مکتوبه ای که در اختیار دارد رسانه ای کند و بگویید در خانه چه کسی جلسات شما اداره می شود.بنده در هرجا بودم هیچ فرد سیاسی با خود همراه نکرده ام چون خودم تشخیص دادم به عنوان نماینده مردم تصمیم بگیرم.

دهرابپور خطاب به آشنا گفت:شما بحث مخالفت با جاوید را مطرح کردید.باید بگویم دلیل مخالفت من با جاوید خواست اکثریت مردم بود و افکار عمومی از ما می خواست که شهردار باید تغییر کند و جمع ۵نفری هم به این نتیجه رسید که شهردار باید فرد دیگری باشد.

دردوره های قبل شورا از لحاظ فکری و سلیقه ای یکی نبودند ولسدر مسائل شهری با هم همراه بودند.بنده اعتقاد دارم دوره سوم شورای دوره طلایی شورا و آقای بهرامی شهردار طلایی این شهر بوده است.اما مشکلاتی هم وجود داشت و ما به جای گفتن از مشکلات گذشته باید ادامه پیدا کند و در صدد حل کردن آن ها بر نیاییم.یک روز بعد از استیضاح سه بار کتبی و شفاهی هیأت رئیسه شورا از اقای شهردار دعوت کردیم اما ایشان نیامدند.

وی گفت: چیزی را شما مطرح کردید به عنوان سیل،زلزله و کرونا.در این زمان سه سال زلزله ای خفیف آمد و خسارتی را به جانگذاشت که ما بگوییم مشکل برای شهر ایجاد کرده است.سیل هم یک مورد دو جا رودخانه طقیان کرد و آسیب انچنانی به شهر نرسید.فقط بین رودخانه های بشار و مهریان به خاطر کرهای غیر کارشناسی شده ما و ایجاد پل غیر علمی خسارات زیادی به شهرداری زده شد.وگرنه سیل هیچ نقشی در عملکرد شورا و شهرداری نداشته است.کرونا هم یک مسأله جهانی هست و بعد از باز شدن ادارات ما استیضاح را مطرح کردیم.

دهراببپور خطاب به سه عضو موافق گفت: شهرداری که صرفا در جهارچوب نظرات شما حرکت و اگر شما بخواهید همین امروز شهردار استعفا می دهد.

اکبری گفت:این روندی که در شورا حاکم است باعث تشنج می شود.صحبت هایمان را انجام دادیم و مردم قضاوت خواهند کرد.

دهرابپور گفت:آقای مقدم را محترمانه وادار به استعفا کنید و بعد با نظر شما شهردار بعدی کسی که مورد حمایت مدیریت راس استان باشد انتخاب کنیم و کارمان را شروع کنیم.یک پیشنهاد دیگرم هم این است که از دوگانگی ها بپرهیزیم شما که الان حامی شهردار هستید و در اختیارتان هست شروع کنید و طرح و برنامه برای شهر دهید.ما هم همکاری می کنیم.به شرطی که ایشان شهردار همه شهر باشد.

اکبری گفت:از شما میخواهیم با هم طرح برنامه ارائه دهیم.اگر اجرا نکرد همه با هم به وی حمله کنبم.

علی اکبری تبار با نشان دادن صورت جلسه توافق ۵نفر برای استیصاح شهردار گفت:دو برگه بوده که همه امضا کرده اند در جلسه ۱۶فروردین در شورا اولین جلسه ای بود که ان توافق و نام شهردار بعدی و سرپرست شهرداری را رؤیت کردم.دوساعت هم بحث کردیم و گفتیم از شهردار جدید می خواهیم طرح و برنامه میخواهیم.و آقایان دهرابپور و اکبری با ایشان صحبت کرده بودند.سه نفر از اعضا امضا کرده بودند و من نیز امضا کردم و قرار شد آقای اکبری هم امضا کنند.

وی گفت:شهردار بعد از استیضاح قرار شد دعوت شود و طرح و برنامه ی به هیأت رئیسه ارائه دهد تا در صحن مطرح شود.اما ایشان نپذیرفتند.

در پایان این جلسه سید هدایت اکبری از گوشی خود صورت جلسه هایی را نشان داد و گفت : این تمامی صورت جلسات است که سفید امضا است و من مخالف بودم حتی بحث استعفای شهردار در این نوشته مطرح نشده بود .

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=11642

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: