در جواب سخنان عدل هاشمی/ما را به خیر تو امید نیست، شر مرسان

هاشمی‌پور به مدیرکلی که باید برای کل استان از زیلایی تا بهئمی برنامه‌ریزی کرده و به مردم خدمت کند گفته است که در حوزه من دخالت نکن، حال سوال اینجا است که اگر منظور از حوزه هاشمی‌پور شهرستان کهگیلویه است که باید بگوییم این شهرستان، تنها حوزه انتخابیه هاشمی‌پور نیست بلکه قسمتی از استان کهگیلویه

فصلی نو – سید احسان کشاورز

شهرستان کهگیلویه به لحاظ تاریخی یکی از شهرستان‌های با قدمت استان کهگیلویه بویراحمد است. این شهرستان علی‌رغم پتانسیل‌های خوب کشاورزی، صنعتی و موقعیت‌های تاریخی و فرهنگی اما بعد از چهل سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی کماکان از محرومیت‌های زیادی از جمله نبود زیرساخت‌های لازم توسعه و عدم دسترسی مناسب به امکانات رنج می‌برد که سیل مهاجرت مردم این شهرستان به مرکز استان و دیگر شهرستان‌ها گواهی بر این محرومیت‌ها است.

دولت‌های مختلفی آمدند و رفتند و کارهایی هم انجام شد اما برای توسعه این شهرستان تاریخی کافی نبود. برخی کارشناسان اوج توسعه کهگیلویه در کارهای عمرانی و رشد استعداد‌های فرزندان این شهرستان را مربوط به دوره نمایندگی سید محمد موحد نماینده اسبق مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی می‌دانند و معتقد هستند بعد از پایان دوره نمایندگی موحد، دیگر این شهرستان رنگ و بوی توسعه به خود ندید. گرچه در دولت نهم و دهم با توجه به رابطه محمود احمدی‌نژاد با نماینده وقت یعنی سید علی‌محمد بزرگواری هم اقداماتی صورت گرفت که نسبت به کارهای بزرگی که در دیگر شهرستان‌های کهگیلویه بویراحمد انجام شد ناچیز بود اما همین اقدامات ناچیز هم در مقایسه با دوره سه ساله عدل هاشمی‌پور اقدامات قابل قبول‌تری بود.

با نگاهی اجمالی به روند توسعه شهرستان‌های کهگیلویه بزرگ به خوبی می‌توان دید که اوج فقر، محرومیت، بیکاری و مهاجرت مردم این شهرستان‌ها به چند سالی مربوط می‌شود که آقای عدل هاشمی‌پور به عنوان نماینده مردم چهار شهرستان کهگیلویه بزرگ بر کرسی سبز بهارستان تکیه زده بود. کسی که با وعده‌های زیادی پا به میدان انتخابات مجلس گذاشت و با روش‌های خاص خود توانست آرای مردم را جلب کند و راهی مجلس شورای اسلامی شود. گرچه هیچ کدام از این وعده‌ها هیچگاه تحقق نیافت و این نماینده مجلس هرگز نتوانست آنطور که شایسته مردم کهگیلویه بزرگ است خدمت کند.

این روزها سیمای محرومیت بیش از پیش بر چهره کهگیلویه بزرگ نقش بسته است و شاید با بررسی میدانی به‌خوبی بتوان به نارضایتی مردم چهار شهرستان کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده از وکیل خود در مجلس شورای اسلامی پی برد کسی که نه خود برای عمران و آبا‌دانی این شهرستان‌ها کاری انجام می‌دهد و نه اجاره می‌دهد کسی به داد مردم فهیم کهگیلویه بزرگ برسد.

در چند سال اخیر بافت تاریخی دهدشت دچار مشکلات فراوانی از جمله تخریب قسمتی از این بنای تاریخی شد و آنچه مسلم است پیگیری‌های هاشمی‌پور در تهران ره به جایی نبرد و حتی نتوانست کمترین اعتباری برای این بنای تاریخی جذب کند تا اینکه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان که انصافا اقدامات خوبی برای توسعه کهگیلویه و بویراحمد در زمینه زیرساخت‌های گردشگری انجام داده و پارک بزرگ اسکان مسافر دهدشت یک نمونه از تلاش‌های بارز این مدیرکل پرتلاش است دست به دامان غلام‌رضا تاجگردون شد، نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی که در سال‌های حضورش در مجلس افتخاری بزرگ برای قوم لر بوده و تمام استان از خدمات وی در جذب بودجه بی‌نصیب نمانده است.

اواخر سال گذشته بود که غلام‌رضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی توانست ردیف اعتباری ملی برای ساماندهی بافت تاریخی دهدشت در بودجه سال ۹۸ پیش‌بینی کند و با اختصاص اعتبار ملی، لقمه آماده‌ای در اختیار عدل هاشمی‌پور قرار داد تا فقط با کمی پیگیری بتواند آن را جذب کند اما عدل هاشمی‌پور در آخرین نشست خود با خبرنگاران کهگیلویه با افتخار گفت که من هیچ اقدامی برای جذب این اعتبار انجام ندادم زیرا مدیرکل از نماینده گچساران نام برده است. هرچند، عدل هاشمی‌پور با این سخنان خود را بهتر به مردم شهرستان کهگیلویه معرفی کرد و نشان داد که واقعا شرایط وکیل مردم بودن را ندارد و مردم این شهرستان باید در آینده به فکر یک نماینده قوی برای دفاع از حق و حقوق باشند.

هاشمی‌پور به مدیرکلی که باید برای کل استان از زیلایی تا بهئمی برنامه‌ریزی کرده و به مردم خدمت کند گفته است که در حوزه من دخالت نکن، حال سوال اینجا است که اگر منظور از حوزه هاشمی‌پور شهرستان کهگیلویه است که باید بگوییم این شهرستان، تنها حوزه انتخابیه هاشمی‌پور نیست بلکه قسمتی از استان کهگیلویه و بویراحمد است که دولت بنا به وظیفه ذاتی که دارد باید به مردم این منطقه خدمات‌رسانی کند، کاری که کمتر از نماینده این شهرستان در چند سال اخیر دیدیم.

جناب هاشمی‌پور! از اینکه حضرتعالی کمتر به وظیفه خود یعنی قانون‌گذاری آشنایی داری، گلایه ای نداریم به هر حال شب بلند است و قلندر بیدار…. ان‌شاالله مردم کهگیلویه بزرگ در آینده‌ای نزدیک فکری به حال خود خواهند کرد اما تو را به خدا حال که کاری از دست شما برای توسعه شهرستان بر نمی‌آید لااقل اجازه دهید کسانی که دلسوز مردم هستند گامی بردارند. جناب هاشمی‌پور در پایان باید به شما ‌بگوییم: «ما را به خیر تو امید نیست، لا‌اقل شر مرسان».

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=10034

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: