دفاع قاطع احمدی کیش از شهردار یاسوج/ نقد سنگین عضو شورا به ریاست خوبانی

آقای خوبانی که دم از قانون می‌زند بدون طرح در جلسه نامه مورخ ۲۰ آبان ۹۸ شماره ۷۲۰ خود را به عنوان عضو کمیسیون معاملات معرفی کردند.

فصلی نو، جلسه استیضاح شهردار یاسوج چهارشنبه ۳ فروردین در سالن جلسات شورا با حضور همه اعضا و همچنین شهردار این شهر برگزار شد.

به گزارش فصلی نو، عضو شورای شهر یاسوج در مخالفت با استیضاح شهردار گفت: دو جلسه نفس گیر و با وقت زیاد در رابطه با سوالات همکاران از شهردار محترم که این حق طبیعی دوستان عزیز بود، برگزار شد اما نه در این وقت و موقعیتی که سراسر جهان در تاریکی فرو رفته است.
فرشید احمدی کیش بیان داشت: انتظار داشتیم نه تنها به خاطر فاصله اجتماعی، بلکه بخاطر حرمت آرامش مردم این جلسه یک ماه دیرتر برگزار می شد.
وی افزود: سوالات شما را به سه دسته سوالات پرسنلی، عمرانی و بودجه‌ای تقسیم می کنم و پاسخگوی شما خواهم بود.
احمدی کیش گفت: در زمینه بودجه ای همکاران می‌گویند که چرا بودجه تحقق پیدا نکرده است!؛ در هرپدیده اجتماعی چند متغییر اثرگذار است.
وی ادامه داد: در زمینه بودجه جهت استحضار همکاران عزیزم عرض کنم، بودجه یک پیش بینی است و این پیش بینی تحت عوامل مختلف ممکن است تحقق پیدا کند یا ممکن است تحقق پیدا نکند.
عضو شورای شهر یاسوج بیان کرد: اما اینکه چرا ۱۰۰ درصد تحقق پیدا نکرده است چند متغییر مانند سیل، زلزله و کرونا از عوامل موثر بر عدم تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه طی دو سال گذشته بوده است.
احمدی کیش با اشاره به ۱۰ سال سابقه فعالیت در حوزه مالی، بیان کرد: از آقای اکبری تبار سوال دارم که تنها کسی که می‌تواند مانده حساب را اعلام کند بانک به رئیس دستگاه یا نماینده قانونی آن دستگاه می‌باشد.
وی افزود: آقای اکبری تبار به عنوان عضو شورای شهر طبق حق طبیعی می‌توانست با شهردار مکاتبه و مانده حساب را دریافت کند.
فرشید احمدی کیش تاکید کرد: دو حالت بیشتر ندارد یا کارمند مالی شهرداری یاسوج اطلاعاتی در اختیار ایشان قرار داده است یا هم بانک تخلف کرده و اطلاعات مالی حساب شهردار را در اختیار شما قرار داده که طبق قانون فقط صاحب حساب یعنی شهردار می‌تواند مانده حساب و تراکنش‌های حساب را دریافت کند که آقای اکبری تبار قطعا باید پاسخگوی این موضوع باشد.
عضو شورای شهر یاسوج در ادامه مخالفت با استیضاح شهردار در حوزه پرسنلی، با نشان دادن مستندات قانونی شرایط احراز رئیس امور اداری شهرداری، خطاب به خوبانی بیان کرد: شما به آقای دانشی اشاره کردید، آیا شما درمورد فرد قبل از آقای دانشی به همین نسبت سوال می‌کردید در حالی که مدارک و مستندات نشان می دهد آقای دانشی کاملا مطابق با قانون در این سمت حضور دارد.
فرشید احمدی کیش تاکید کرد: تنها زمانی که شرایط احراز پرسنلی تحقق پیدا کرده در زمان آقای دکتر مقدم بوده است و همه مدارک و مستندات موجود است.
وی ادامه داد: آقای بهرامی معاون اداری مالی شهرداری یاسوج، آقای مهندس رمضانی معاون شهرسازی، آقای فتاحی معاون خدمات شهری و آقای مهندس نوروزی معاون عمرانی می‌باشند؛ کدام یک از این افراد تخصص ندارند که عنوان می‌کنید عدم تخصص گرایی در شهرداری یاسوج! اعلام کنید تا مردم بدانند.
احمدی کیش خاطرنشان کرد: دکتر مقدم در این دوره از شورا و شهرداری، همه شرایط احراز از مدرک تحصیلی، تخصص کاربلد بودن و … را رعایت کرده است که می‌تواند با ادوار گذشته مقایسه کنید.
فرشید احمدی کیش گفت: جناب آقای خوبانی دیروز مهمترین جلسه با عنوان کمیسیون ماده ۵ در استانداری برگزار شد و حضور حضرتعالی در جلسه از اهم واجبات بود، می‌فرمایید نماینده مردم هستم چرا در جلسه دیروز جهت دفاع از همین مردم حضور نداشتید ولی در راهروهای استانداری حضور پیدا کردید و با فلان مدیر کل جلسه داشتید؟ شما به عنوان رئیس شورا نماینده ما و مردم، باید به موقع در جلسات حضور داشته باشید.
وی ابراز کرد: من قطعا از طریق رسانه به استاندار این موضوع را تذکر خواهم داد.
احمدی کیش با نشان دادن عکس اعضای شورا در رابطه با موضوع شهرک جوشکاران، بیان کرد: چرا همان موقع که اول کار بود و حتی با لوله ها عکس گرفتید تذکراتی که امروز به شهردار محترم دادید روز لوله گذاری مطرح نکردید و یا در جلسات شورای شهر همان موقع طرح مساله نکردید و به عنوان عامل باز دارنده دخالت نکردید؟
فرشید احمدی کیش بیان کرد: در رابطه با موضوع جمعه بازار، حدفاصل جاده اصفهان و جاده سی سخت را مطرح نمودید، شما ‌که تخصص دارید آیا تغییر کاربری در حوزه اختیارات شهردار است؟
وی با پاسخ «خیر» به سوال خودش، ادامه داد: نقشه راه را راه و شهرسازی، استانداری و کمیسیون ماده ۵ آماده و در اختیار شهردار قرار می‌دهد و شهردار به عنوان مجری، اجرا می‌کند.
احمدی کیش در بخش دیگری از سخنانش گفت: اجرای ۴۵ متری که تا پایان این دوره شورا به همت شورا و شهردار محترم به سرانجام خواهیم رساند از افتخارات شورای دور پنجم است.

احمدی کیش با بیان اینکه ما نباید چشم روی خدمت ببندیم، افزود: پروژه کارخانه بازیافت شهر یاسوج حتی برای شهرستان‌های اطراف ما می‌تواند مثمر ثمر واقع شود و انشالله بخش اعظمی از مشکلات زیست محیطی منطقه را حل کند.
وی گفت: شهردار یاسوج به جد پیگر سینمای یاسوج هستند و قراردادی با سازمان سینمایی کشور نیز منعقد شده است.
احمدی کیش بیان داشت: در مورد ۸۰۰ هزار متر مربع آسفالت، پرسیدید که چرا فلان محله انجام نشد، کجای دنیا برای زیرساخت‌های آب و فاضلاب، گاز و برق که آماده نشده کار زیر سازی انجام دهند؟ اما شهردار یاسوج بخاطر خدمت به مردم چندین بار عملیات زیرسازی را انجام داده است.
عضو شورای شهر گفت: ۸۶۰ تابلوی نامگذاری معابر نصب انجام شد و این چطور نمی‌تواند برای راهنمایی شهروند و گردشگر خدمت نباشد.
فرشید احمدی کیش با بیان اینکه پایش تصویری شهر یاسوج از دیگر خدمات شهردار یاسوج بوده، بیان کرد: طرح جامع ترافیکی شهر یاسوج، افزایش ۴۰ درصدی ناوگان اتوبوسرانی، کسب رتبه ملی و استانی در چند حوزه، پرداخت بخش اعظمی از بدهی‌های شهرداری، بروز کردن حقوق و معوقات شهرداری و برگزاری جشنواره ملی دیوار نگاری که در نوع خود در کشور کم نظیر بوده از خدمات دکتر مقدم است که باید از شهردار یاسوج تشکر کنید.
وی با نشان دادن برخی ازمکاتبات متناقض شورا با شهردار، ابراز داشت: آقای اکبری تبار به شهردار نامه زدند که چرا جشنواره‌ها برگزار نمی‌شود، با برگزاری جشن یلدا یک هفته پس از دریافت نامه، نامه نوشتید که شهرداری هزینه‌های دیگری دارد چرا جشنواره برگزار می‌کنید؟
احمدی کیش گفت: شما به اتفاق هم رای به جمع آوری جمعه بازار دادید و در هیچ کجای مصوبه به ساماندهی در جای دیگر اشاره نکردید، این مصوبه در فرمانداری تایید نشد، اگر تاییدیه‌ای در این خصوص دارید به مردم ارایه دهید.
فرشید احمدی کیش خاطرنشان کرد: در تاریخ ۲۱ مهر ۹۷ آقای اکبری تبار صراحتا در سایت های خبری گفته‌اند با مدیریت شهردار مهمترین دغدغه‌ام رفع شد، و در همان مقطع ایراد فرمودند در سال‌های گذشته جوی بر شهرداری حاکم بود که دل همه‌ ما را به درد می‌آورد ولی خوشبختانه با متانت دکتر مقدم و تلاش مضاعف ایشان در اولین سال شاهد هستیم هیچ معاون و مسئولی از شهرداری کار را رها نمی‌کنند و پای کار هستند.
وی افزود: در تاریخ ۲۰ آذر ۹۷ هم دکتر نگین تاجی فرمود از خدمات شهرداری تشکر می‌کنم، شهردار یاسوج تغییر نمی‌کند و با قدرت به کارش ادامه می‌دهد، تیم جدید شورای شهر یاسوج هیچ بحثی در زمینه تغییر شهردار ندارند، آمده‌اند تا به شهردار کمک کنند و طرح و ایده در اختیار شهردار قرار می‌دهند.
احمدی کیش گفت: آقای خوبانی با احترامی که برای آقای دارا قائل هستم اما ایشان به عنوان رئیس دفتر شورای شهر شرایط احراز دارد یا خیر؟
وی افزود: آقای خوبانی که دم از قانون می‌زند بدون طرح در جلسه نامه مورخ ۲۰ آبان ۹۸ شماره ۷۲۰ خود را به عنوان عضو کمیسیون معاملات معرفی کردند.
عضو شورای شهر یاسوج گفت: آقای اکبری تبار به عنوان خزانه دار شورا طی نامه مورخ ۲۷ شهریور ۹۸ شماره ۵۴۰ و آقای نگین تاجی طی نامه مورخ ۳۰ شهریور ۹۸ شماره ۵۴۴ به عنوان نمایندگان شورای شهر در کمیسیون بدوی و تجدید نظر معرفی شده اند، سوال دارم که در کدام جلسه مطرح شدند؟

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=11576

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: