دو طرح بازیافت و گلخانه ای تولید گل رز در بویراحمد افتتاح شد

علی محمد احمدی اظهار داشت: البته به دلیل عمق محرومیت های تاریخی و مشکلات انباشت شده به نظر می رسد خدمات ارزشمند دولت نیز همچنان برای مردم ملموس و محسوس نیست.

فصلی نو ، عملیات اجرایی ۲طرح اقتصادی و خدماتی شامل احداث طرح گلخانه ای تولید گل رز در زمینی به مساحت سه هکتار و کارخانه بازیافت شهر یاسوج و حومه با زیربنای ۲۰ هکتار روز شنبه با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهوری و جمعی از مسئولان استانی و محلی آغاز شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در آیین کلنگ زنی این طرح ها گفت: دولت برغم تنگناهای اقتصادی و کمبود منابع برای کمک به توسعه و رونق تولید و همچنین ایجاد طرح های زیربنایی در استان های محروم از جمله این استان اهتمام ویژه ای داشته است.

علی محمد احمدی اظهار داشت: البته به دلیل عمق محرومیت های تاریخی و مشکلات انباشت شده به نظر می رسد خدمات ارزشمند دولت نیز همچنان برای مردم ملموس و محسوس نیست.

وی تصریح کرد: برخی سیاه نمایی و بزرگنمایی ها از مشکلات، نارسایی و کمبودها نیز تا حدود زیادی به این مهم دامن زده که باید مراقب فرصت طلبی دشمنان در این راستا بود.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ۲ طرح اقتصادی و زیربنایی(خدماتی) از سوی جهاد کشاورزی و شهرداری یاسوج نیز گفت: طرح کارخانه بازیافت و دفن پسماند یکی از ضروریات اجتناب ناپذیر در استان به ویژه در شهرستان های بویراحمد و دنا محسوب می شود.

احمدی میزان اعتبار پیش بینی شده برای اجرای طرح کارخانه بازیافت شهر یاسوج را رقمی افزن بر ۳۱۰ میلیارد ریال ذکر کرد.

وی گفت: مساحت و زیربنای این سایت نیز بیش از ۲۰ هکتار و میزان اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم آن حدود ۵۰ نفر است.

شهردار یاسوج نیز با اشاره به ضرورت احداث این کارخانه برای صیانت و کاهش معضلات زیست محیطی در پایتخت طبیعت ایران گفت: روزانه افزون بر ۲۰۰ تن زباله در این کارخانه بازیافت می شود.

نسهتن مقدم تصریح کرد: در صورت تامین اعتبار این طرح ظرف کمتر از یک سال به بهره برداری خواهد رسید.

وی همچنین بر ضرورت تفکیک زباله از مبدا تاکید کرد و خواستار فرهنگ سازی بیشتر مردم از سوی رسانه ها در این راستا شد.

مقدم به طبیعت بکر سرشار و ظرفیت های قابل توجه گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد و شهر زیبای یاسوج اشاره کرد و گفت: این ظرفیت ها امروز در اثر برخی سوء مدیریت ها، سهل انگاری و کمبود منابع در خطر نابودی هستند.

شهردار یاسوج اظهار داشت: هجوم بی رویه جمعیت به سمت شهر یاسوج در یک دهه اخیر سبب بروز بسیاری از مشکلات ساختاری و زیرساختی در حوزه های مختلف شده است.

وی با بیان اینکه شهر یاسوج امروزه در زمره مهاجر پذیرترین شهرهای ایران قرار دارد، گفت: بر اساس بررسی های اولیه جمعیت حاشیه نشین در دو منطقه سررود شمالی و جنوبی شهر یاسوج بیش از ۷۸ هزار نفر است.

آمارها نشان می دهد که بیشترین مهاجرت های بی رویه روستایی از سایر نقاط استان به همین مناطق بوده است تا جایی که میزان رشد جمعیت در مدت پنج سال از ۸۵ تا سال ۹۲ در منطقه سرآبتاوه حدود ۳۰ درصد بوده است.

جمعیت فعلی روستای سرآبتاوه بر اساس آمار خانه های بهداشت اکنون بیش از ۱۶هزار نفر است.

نرخ رشد جمعیت در روستای سروک اکنون ۸/۶ درصد با جمعیت حدود چهار هزار و ۴۱۵ نفر است که ظرف دو سال آینده نرخ رشد در این منطقه به ۱۰ درصد نیز می رسد.

جمعیت فعلی مناطق مهریان، بلهزار و مادوان نیز افزون بر۳۸ هزار نفر اعلام شده است.

بیش از ۳۰درصد جمعیت حدود ۲۴۳ هزار نفری شهرستان بویراحمد در حریم شهر یاسوج واقع شده است.

کل مساحت و محدوده شهر یاسوج نیز هفت هزار و ۷۸۲ هکتار است.

** آغاز عملیات اجرایی طرح گلخانه ای در روستای نرگاه بویراحمد

استاندار کهگیلویه وبویراحمد همچنین میزان سرمایه گذاری برای اجرای طرح گلخانه ای تولید گل رز در روستای نرگاه بویراحمد را رقمی افزون بر ۱۵۰ میلیارد ریال ذکر کرد.

احمدی ابراز داشت: حدود ۸۰ درصد این میزان سرمایه گذاری در قالب تسهیلات بانکی و از محل اعتبارات اشتغال توسعه روستایی در استان بوده است.
احمدی میزان اشتغالزایی مستقیم این طرح را ۲۵ نفر و ظرفیت تولیدی آن را نیز افزون بر ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل شاخه بریده عنوان کرد.

وی تصریح کرد: بر اساس اعلام سازمان جهاد کشورزی با بهره برداری از این طرح میزان تولید گل رز شاخه بریده در سطح استان به بیش از ۲۲ میلیون شاخه گل می رسد.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=8631

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: