فصلی نو،رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون ۳۰۰ تن سیب و ۲۰ تن پرتقال مورد نیاز برای شب عید مردم این استان خریداری و ذخیره سازی شده است. به گزارش فصلی نو، داریوش دیویده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: این مقدار سیب از باغداران مناطق […]

فصلی نو،رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون ۳۰۰ تن سیب و ۲۰ تن پرتقال مورد نیاز برای شب عید مردم این استان خریداری و ذخیره سازی شده است.

به گزارش فصلی نو، داریوش دیویده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: این مقدار سیب از باغداران مناطق سردسیری استان خریداری و ذخیره سازی شده است.
وی میزان میوه مورد نیاز پرتقال و سیب شب عید را هر کدام ۳۰۰ تن اعلام کرد و گفت: تا پایان سال این مقدار به طور کامل تامین خواهد شد.
دیودیده بیان کرد: هم اینک ۲۰ تن پرتقال ذخیره و ۲۰ تن دیگر در مرحله حمل برای ذخیره سازی هستند.
وی عنوان کرد: میوه شب عید مورد نیاز مردم این استان در روز‌های پایانی سال تأمین و توزیع می شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: نیاز است تعاون روستایی از همه ظرفیت‌ها، بخصوص مباشرین و تشکل‌های بخش کشاورزی نسبت به تامین و ذخیره سازی پرتقال با کیفیت اقدام کند.
وی افزود: با برنامه ریزی های انجام شده کمترین مشکلی در تامین میوه و سایر اجناس مورد نیاز برای شب عید در استان وجود نخواهد داشت.
سطح زیرکشت باغ های استان که قبل از سال ۹۲ حدود ۳۴ هزار هکتار بود هم اینک به بالای ۴۳ هزار هکتار رسیده است.
بیش از ۱۶ سردخانه در کهگیلویه و بویراحمد موجود است که ظرفیت ذخیره ۱۰ هزار و ۶۰۰ تن محصول را دارند.
سالانه ۲۱۴ هزار تن انواع مرکبات، سیب و میوه های هسته دار در این استان تولید و روانه بازارهای مصرف می شود.