فصلی نو ، استاندار کهگیلویه و بویراحمد دستور داد رانندگان مسافرکش هرگز مسافرین بدن ماسک را سوار نکنند.

به گزارش فصلی نو ، حسین کلانتری در نشست استانی پیشگیری و مقابله با کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد با تبریک هفته دفاع مقدس و همچنین حماسه عملیات ثامن‌الائمه دلیل شکست حصر آبادان را ولایت‌مداری دانست.

وی در ادامه از یزدانپناه و بانشی و همه پرسنل و پرستاران قدردانی می‌کنیم واقعا پزشکان و پرستاران استان ما با همه وجود حماسه آفرینی می‌کنند.

استاندار گفت: آمار یزدانپناه چند نکته دارد اول این که آمار مبتلایان ما از کشور پیشی گرفته که خود نکته خوب و بد دارد اول اینکه عده‌ای مبتلا می‌شوند و روی خوب سکه این است که توانسته‌ایم افراد مشکوک و علامت‌دار را شناسایی کنیم
باید بدانیم که این فراگیری در استان وجود دارد باید مراقب باشیم.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی ما موفق است اما دانشگاهی جوان است هر چند که تخت‌های بیمارستانی افزایش پیدا کرده و اقدامات پر شماری انجام شده اما باید بپذیریم که اگر با موج خطرناکی مواجه شویم آسیب پذیری بالایی داریم.

استاندار خاطرنشان کرد: در خصوص رعایت‌ها اولین اولویت استفاده از ماسک است دستگاه‌ها ‌آن‌هایی را که ماسک نمی‌زنند و رعایت نمی کنند خدمات ندهند و اگر بحثی بود به مراجع قضایی معرفی کنند.

وی گفت: هدف ما بستن صنوف نیست بلکه رعایت کردن دستورات بهداشتی است لذا اصناف و پاساژهایی که رعایت می‌کنند مورد قدردانی قرار گیرند از مدارس و رانندگانی که رعایت می‌کنند تجلیل شود.

استاندار گفت: آن‌هایی که رعایت نمی‌کنند ارشاد شوند و هیچ گاه از تذکر دادن خسته نشویم باید از همه ظرفیت‌ها مثل پایگاه مقاومت و دهیاری‌ها استفاده کرد.

وی افزود: در حمل و نقل رشد داشته‌ایم اما با میانگین فاصله داریم راننده‌گان باید توجیه شوند که مسافر بدون ماسک به هیچ وجه سوار خودرو نشود بعضی‌ها تا پای مرگ مقابله می‌کنند که باید با آن‌ها برخورد شود.

کلانتری خاطرنشان کرد: در بین همه این مباحث استان کهگیلویه و بویراحمد از لحاظ رعایت پروتکل‌ها رتبه اول کشور را دارد که اگر افزایش دهیم اما هنوز آمار مرگ و میر و بستری و مراجعه ما کم نشده است هر چند با برخی استان‌ها در رعایت پروتکل‌ها فاصله ۲۰ درصدی داریم که نشان دهنده کار در استان است.