فصلی نو ،نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی گفت: برای فرار از کمبودها و بیکاری راهی جز ایجاد واحدهای تولیدی متوسط و بزرگ با ایجاد سرمایه گذاری توسط سازمان‌های توسعه‌ای و شرکت‌های خصولتی نیست.

  • مهدی روشنفکر ظهر امروز پنجشنبه ۱۶ بهمن ماه در نشست شورای برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور معاون امور روستایی و مناطق محروم رئیس جمهوری افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد از استان‌های محروم و کم برخوردار کشور بوده که باوجود سعی و تلاش فراوان در سال‌های گذشته از قافله رشد و توسعه جامانده و در بسیاری از شاخص‌های توسعه در ابعاد مختلف جایگاه آخرین را به خود اختصاص داده است.

.
وی اظهارکرد: معتقدم واژه محرومیت را به اشتباه برای کهگیلویه و بویراحمد بکار می‌برند زیرا معنی محروم یعنی بی نصیب، در حالی نعمت‌های خدادادی در این استان کم نظیر بوده تا جایی که بیش از ۲۰ درصد نفت و گاز ، ۱۰ درصد آب‌های سطحی، ۲۰ درصد جنگل‌های زاگرس، ۲۴۰۰ گونه گیاهی و خوراکی، بیش از ۳۰۰ جاذبه کم نظیر طبیعی و …در این دیار وجود دارد.

نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با این ظرفیت‌های کم نظیر در حوزه‌های مختلف از جمله کشاورزی، نفت و گاز، گردشگری، آب، گیاهان دارویی نباید بگوییم کهگیلویه و بویراحمد محروم است باید بگویم متولیان امر برنامه ریزی توسعه در ۴ دهه اخیر موفق عمل نکرده‌اند و زیرا با این داشته‌ها می‌شود مشکلات اقتصادی و بیکاری چندین استان را برطرف کرد.

روشنفکر تصریح کرد: خدمات نظام با قبل از سال ۵۷ در استان کهگیلویه و بویراحمد قابل مقایسه نیست اما عمق محرومیت خیلی زیاد است و این شکاف به این راحتی پر نخواهد شد.

وی ادامه داد: با همه این ظرفیت‌ها مستمر بر تعداد مستمری بگیران دستگاه‌های حمایتی از جمله کمیته امداد و بهزیستی اضافه می‌شود و متاسفانه برخی دستگاه‌ها این آمار را جزو عملکرد موفق خود تشریح می‌کنند در حالی افزایش این آمار نشان دهنده بدبختی و فلاکت مردم این دیار ثروتمند است.

نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی از دکتر امید معاون مناطق محروم رئیس جمهوری خواست تا سلام مردم استان کهگیلویه و بویراحمد را به اعضای هیئت دولت ابلاغ کند و بگوید: مشکل این استان با اهدای بسته‌های غذایی حل نمی‌شود و برای فرار از کمبودها و بیکاری راهی جز ایجاد واحدهای تولیدی متوسط و بزرگ با ایجاد سرمایه گذاری توسط سازمان‌های توسعه‌ای و شرکت‌های خصولتی نیست.
روشنفکر تاکید کرد: بدون شک ظرفیت مناطق مختلف کشور برای ایجاد مشاغل اشتغالزا متفاوت بوده و نوشتن یک نسخه واحد بدون شک راه به جایی نمی برد و انحراف در پرداخت تسهیلات را به همراه دارد.

وی تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود این استان را به صورت پایلوت انتخاب کنید و هر روستا و منطقه را متناسب با داشته‌های آن طرح‌های را با مشارکت مردم آن روستا به صورت تعاونی ایجاد کنید و البته قبل از اجرای طرح به صورت ویژه آموزش‌های مهارت آموزی در آن بخش به مردم ارائه شود.
نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: تعداد زیادی از روستاهای استان به شبکه ملی اطلاعات کشور متصل نیستند انتظار است با توسعه زیر ساخت‌های لازم از جمله زیر ساخت‌های اینترنتی این مهم محقق شود.

روشنفکر گفت: معاون دفتر امور روستایی و مناطق محروم رئیس جمهوری از جمله مسئولانی بوده‌ که هر وقت به این استان آمده‌اند با دست پر بوده و هر وقت هم مسئولان در دفتر وی در تهران حضور پیدا کرده‌اند نیز دست خالی برنگشته‌اند امیدوارم امروز نیز سنگ تمام بگذارند و برای تکمیل و احداث راه‌های روستایی، احداث مدرسه و خانه بهداشت در شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون سنگ تمام بگذارید.

روشنفکر بیان کرد: راه‌های ارتباطی روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد بخصوص در بخشهای زیلایی، مارگون و سپیدار نیازمند توجه بیشتر دولت هستند.