رتبه برتر کشوری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در زمینه ارتباطات مردمی و پاسخگویی به مردم

فصلی نو ،مدیرکل مدیریت عملکرد، بازرسی و امورحقوقی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، گفت: براساس ارزیابی و تجزیه و تحلیل میزان عملکرد ارتباطات مردمی از سوی ریاست جمهوری، استاندار استان از منظر ارتباطات مردمی (دیدار چهره به چهره و پاسخگویی برخط تحت سامانه ۱۱۱ و پیگیری درخواست­ های مردمی) در شش ماهه اول سال ۱۳۹۹ حایز رتبه ۵ کشوری درمیان استانداران سراسر کشور شد.

به گزارش فصل جنوب؛ محمود مومن­ نسب مدیرکل مدیریت عملکرد، بازرسی و امورحقوقی استانداری، اظهار داشت: در ۶ ماهه اول سال ۱۳۹۹ آقای دکتر کلانتری استاندار استان مجموعاً ۲۱ برنامه ملاقات حضوری و پاسخگویی برخط در سامانه سامد (۱۱۱) داشته­ اند که در این برنامه­ ها موضوعات مورد خواسته­ ی تعداد ۱۷۵ نفر از مراجعین و متقاضیان سامانه سامد توسط استاندار مورد پاسخگویی و دستور رسیدگی قرار گرفتند.

مومن­ نسب در ادامه بیان داشت: مدیران استان کهگیلویه و بویراحمد در ۶ ماهه اول سال ۱۳۹۹ مجموعاً ۱۴۲۶ برنامه ملاقات حضوری و پاسخگویی برخط تحت سامانه سامد برگزار نمودند که در این برنامه­ ها درخواست و شکایت تعداد ۱۳ هزار و ۹۲۱ نفر متقاضی با مدیران استان مطرح و مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفتند.

این مسئول استانداری، تصریح کرد: از مجموعه ۱۳ هزار و ۹۲۱ نفر متقاضی؛ تعداد ۹۵۳۶ نفر معادل ۶۸٫۵% مشمول اقدام مثبت، تعداد ۱۸۰۹ نفر معادل ۱۳% مشاوره و راهنمایی، تعداد ۱۸۷۹ نفر معادل ۱۳٫۵% در دست اقدام و تعداد ۶۹۷ مورد معادل ۵ درصد بایگانی شدند.

سامانه سامد استان e1614192136381

وی در پاسخ به سوال خبرنگارما مبنی بر تشریح فرآیند ارزیابی دستگاه های استان، گفت: گزارش تحلیلی مبتنی بر سنجش و ارزیابی عملکرد دستگاه های استانی اعم از آنهایی که بیشترین برنامه برگزار شده ملاقات عمومی و اقدام مثبت و آنهایی که کمترین برنامه برگزارشده ملاقات عمومی و کمترین اقدام مثبت را نسبت به درخواست متقاضیان داشته­ اند از طریق وزارتخانه­ ها و سازمان های ذیربط به تمامی مدیران استانی ابلاغ خواهد شد.

مومن نسب در ادامه اظهار نمود: مدل سنجش و ارزیابی ریاست جمهوری از عملکرد استانداران و مدیران استان ها برمبنای شاخص ها و مولفه ­هایی از جمله؛ اجرای مستمر و منظم برنامه­ های ارتباطات مردمی، رعایت سقف و تعداد برنامه­ ها­ی ابلاغی، میزان اقدام مثبت، راستی­ آزمایی، میزان رضایتمندی مراجعین و بازخورد برنامه بوده است.

مدیرکل مدیریت عملکرد، بازرسی و امورحقوقی استانداری در خصوص فرآگرد ارزیابی بعمل آمده، بیان داشت: در ارزیابی و تحلیل عملکرد، براساس شاخص­ های مورد اشاره، دستگاه های که بصورت منظم در ۶ ماهه اول ۲۲ تا ۲۵ برنامه اجرا کرده­ اند در ارزیابی از امتیاز خیلی خوب و دستگاه های که در ۶ ماهه اول ۱۷ تا ۲۱ برنامه اجرا کرده ­اند در ارزیابی از امتیاز خوب و دستگاه های که در ۶ ماهه اول ۱۲ تا ۱۶ برنامه اجرا کرده ­اند در ارزیابی از امتیاز متوسط و دستگاه های که کمتر از ۵۰ درصد برنامه­ ها را اجرا نموده­ اند در وضعیت ضعیف و سایر دستگاهها که برنامه ­ها را اجرا ننموده­ اند در وضعیت خیلی ضعیف قرار گرفته­ اند.

وی در ادامه افزود: ادارات کل «کمیته امداد، بهزیستی، صندوق کارآفرینی امید، بنیاد مسکن، آموزش و پرورش، آب و فاضلاب، شرکت گاز، صنعت، معدن و تجارت، تامین اجتماعی، دامپزشکی، مخابرات، شهرداری دهدشت، بیمه سلامت، بنیاد شهید و امور ایثارگران» حایز امتیاز خیلی خوب و ادارات کل « راه و شهرسازی، امور اقتصادی و دارایی، شرکت توزیع برق، فرهنگ و ارشاد، میراث فرهنگی، ورزش و جوانان، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امور مالیاتی، منابع طبیعی، تعزیرات حکومتی، اوقاف و امور خیریه، پخش فرآورده های نفتی، محیط زیست، ثبت اسناد و املاک» از امتیاز خوب برخوردار شدند.

مومن نسب در تشریح اهمیت پاسخگویی، گفت: طبق منشور حقوق شهروندی همه ی مقامات و ماموران نظام اداری باید در روابط خود با شهروندان پاسخگو و در دسترس باشند و چنانچه درخواستی را دریافت کنند باید حسب تقاضا بصورت مکتوب مستند و مستدل پاسخ داده و حداکثر راهنمایی را معمول دارند.

مدیرکل مدیریت عملکرد، بازرسی و امورحقوقی استانداری، در پایان اظهار نمود: انتظار می ­رود به کمک مدیران استان با تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف، شاهد مشارکت موثر و بیش از پیش در برگزاری مستمر برنامه­های ارتباطات مردمی (دیدار چهره به چهره و پاسخگویی برخط) طبق برنامه ­های ابلاغی و نهایتاً تقویت عملکرد و رضایت مردمی با رعایت پروتکل های بهداشتی باشیم.

آمار ارتباطات مردمی 6 ماهه اول سال 1399 استان کهگیلویه و بویراحمد 1536x497 1

سامانه سامد کوتاه ترین و مطمئن ترین کانال ارتباطی مردم و مسئولان است

مدیرکل مدیریت علمکرد ،بازرسی وامور حقوقی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت : سامانه سامد کوتاه ترین، اسان ترین، کم هزینه ترین و مطمئن ترین کانال ارتباطی مردم و مسئولان است و از طریق این سامانه و پاسخگویی مدیران توفیقات ارزنده ای دربهبود عملکردها و خدمت به مردم بدست آمده است.

مومن نسب تصریح کرد : بحث پاسخگویی مدیران به مردم از مهمترین مولفه های حقوق شهروندی است و سامانه سامد با ارتباط مستقیم تلفنی باتلفن ۱۱۱مرکز ثقل این ارتباط است که هر ۱۰روز یک مدیرکل به صورت دوره ای، ازاین طریق پاسخگوی مطالبات و درخواست های مردمی است.

به گفته مدیرکل مدیریت علمکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری کهگیلویه وبویراحمد دراین شرایط کرونایی ومحدودشدن ارتباطات حضوری برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، پاسخگویی مسئولان درسامانه سامد بدون به نیاز مراجعه حضوری مردم اهمیت دوچندانی را یافته است .

وی تاکید کرد که این سامانه از سال گذشته به عنوان یک درگاه ارتباطات مردمی دولت با همکاری وزارت کشور دراستان راه اندازی شده و بصورت دوره ای مدیران باحضور دراین دفترارتباطات مردمی به درخواست های تلفنی شهروندان پاسخ می دهند و به مشکلات آنها بصورت عینی رسیدگی خواهدشد.

مومن نسب بیان کرد : مدیرانی که در امر پاسخگویی به مردم کوتاهی کنند و دنبال این باشند که به بهانه دستگاههای نظارتی، حاکمیتی، محاسباتی و نظارتی در امر پاسخگویی خلل وارد کنند به مرکز ارتباطات مردمی راه داده نمی شوند زیرا هرگونه خلل در امر باسخگویی در راستای خدمت بهتر به مردم پذیرفتینی نیست به این کوتاهی ها درامر خدمت رسانی از طریق قانونی برخورد لازم صورت خواهد گرفت.

مدیرکل مدیریت علمکرد،بازرسی و امور حقوقی استانداری کهگیلویه وبویراحمد افزود: گاهی قانون بهانه انجام ندان کار مردم می شود درحالی که یک مدیرقوی باید بتواند با تحلیل و تفسیر صیحح قانون ومنعطف کردن آن به مردم خدمت کند نه اینکه مسیرخدمت به مردم را به بن بست بکشاند وهنر یک مدیر موفق در این است که بدون اینکه قانون را بشکند به مردم خدمت ارائه دهد.

وی تصریح کرد: خوشبخاتانه با فعالیت سامانه سامد در یکسال گذشته از طریق رسیدگی به مشکلات مردم با ارتباط تلفنی بامدیران در مرکز ارتباطات مردمی برخی از مشکلات مردمی حل و یا در دست پیگیری قرار دارد.

وی تصریح کرد : نظارت کارشناسان مدیریت علمکرد،بازرسی و امور حقوقی استانداری کهگیلویه وبویراحمد برروند خدمت رسانی دستگاه های اجرایی ، اقتصادی و خدمت رسان به بهبود عملکرد ها، رفع کارستی ها و به روز نمودن خدمات همراه با افزایش رضایتمندی خدمات بگیران مواجه بوده است.

قرار گرفتن استانداری کهگیلویه و بویراحمد در جایگاه برتر کشوری

لازم به ذکر است، با اعلام وزارت کشور و ارزیابی عملکرد صورت گرفته سال ۹۸ در حوزه شاخص‌های عمومی و اختصاصی، استانداری کهگیلویه و بویراحمد در جشنواره شهید رجایی با کسب ۱۸۲۸ امتیاز و اختلاف ناچیزی از استان کرمانشاه رتبه دوم کشور را کسب کرد و در جایگاه عالی قرار گرفت.

رتبه عالی استانداری کهگیلویه و بویراحمد به استناد مصوبه شورای عالی اداری و ارزیابی مذکور توسط معاونت‌های تخصصی ستاد وزارت متبوع و مرکز مدیریت عملکرد، بازرسی و امورحقوقی وزارت کشور به استناد مستندات صورت گرفته است.

در راستای استقرار نظام جامع مدیریت عملکرد در دستگاه‌های اجرایی، موضوع فصل یازدهم قانون مدیریت خدمات کشوری و اجرای برنامه‌ها و اهداف کمّی و تخصصی اصلاح نظام اداری در قالب شاخص‌های عمومی و اختصاصی استانداری‌ها، مرکز مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی وزارت کشور همه ساله اقدام به ارزیابی استانداری‌های سراسر کشور بر اساس چندین شاخص می‌کند که با توجه به نتایج اعلام شده از سوی این مرکز، استانداری کهگیلویه و بویراحمد از مجموع ۲ هزار امتیاز مربوط به شاخص‌های عمومی و اختصاصی بیش از ۱۸۲۸ امتیاز را کسب کرد که با توجه به امتیاز کسب شده و به استناد مصوبه شورای عالی اداری در ارزیابی عملکرد سال ۱۳۹۸ در سطح عالی و رتبه دوم کشور قرار می‌گیرد. در واقع این رتبه در پی بهبود عملکرد در سطوح مختلف، نظام مند کردن فعالیت‌ها و اقدامات، تصحیح اهداف، سیاست‌ها و برنامه‌ها بوده و سبب شد تا بعد از ۴۰ سال از طول عمر با برکت نظام اسلامی جایگاه استانداری ارتقا یابد.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=13601

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: