ساخت یکهزار و ۴۵۰ کلاس درس خیرساز درکهگیلویه وبویراحمد

یاسوج- فصلی نو- مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد گفت که خیران مدرسه ساز تاکنون افزون بر یکهزار و ۴۵۰ کلاس درس را در سطح استان به ویژه در روستاها و مناطق محروم یا احداث و یا در ساخت آنها مشارکت داشته اند.

هادی زارع پور روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت که ظرف ۲ سال گذشته نیز ۸۷ مدرسه پیش‌ساخته در استان و در مناطق محروم نصب شده که ۶۳ مورد از این تعداد توسط خیران خریداری شده است.
وی با بیان اینکه تاکنون افزون بر ۱۹ جشنواره خیران مدرسه ساز در سطح استان برگزار شده، گفت که میزان تعهد خیران در سه جشنواره گذشته در دولت یازدهم افزون بر ۴۷۰ میلیارد ریال بوده است.
وی تصریح کرد: تعهد خیران مدرسه ساز در سال ۹۲ کمتر از ۲۵ میلیارد ریال بوده و تنها در جشنواره نوزدهم این رقم به بیش از ۱۷۰میلیارد ریال رسید که تاکنون حدود ۷۰ درصد آن نیز تحقق یافته است.
وی ابراز داشت که هم اینک حدود ۴۰ مدرسه در قالب ۱۶۶ کلاس درس در سطح استان در دست ساخت است که هزینه آنها توسط خیران تامین خواهد شد.
به گفته زارع پور هم اینک ۲هزار و ۲۱۸مدرسه با ظرفیت یک تا کمتر از ۱۵ دانش آموز به ویژه در مناطق عشایری و روستایی کهگیلویه وبویراحمد وجود دارد.
وی یادآور شد که ۹مدرسه یک دانش آموزی، ۷۷مدرسه ۲دانش آموزی، ۴۵۱آموزشگاه زیر پنج دانش آموزی، ۷۶۵ مدرسه زیر۱۰ دانش آموز و ۹۱۶ مدرسه نیز زیر ۱۵دانش آموزی از این تعداد هستند.
کهگیلویه وبویراحمد با جمعیتی افزون بر ۷۱۳ هزار نفر با هشت شهرستان، ۱۷ شهر و یکهزار و ۶۷۶ روستای دارای سکنه است که بیش از ۴۶ درصد جمعیت آن در روستاها و مناطق عشایری ساکن هستند.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=4231

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: